جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
قابل توجه نماینده مردم:

راه‌اندازی ایستگاه لرزه نگاری در لارستان تنها در حد حرف باقی مانده است

راه‌اندازی ایستگاه لرزه نگاری در لارستان موضوعی است تنها در حد حرف باقی مانده است. به گزارش میلاد لارستان آذر۹۹ بود که دفتر نماینده مردم از رایزنی های اولیه جهت…

راه‌اندازی ایستگاه لرزه نگاری در لارستان موضوعی است تنها در حد حرف باقی مانده است.

به گزارش میلاد لارستان آذر۹۹ بود که دفتر نماینده مردم از رایزنی های اولیه جهت ایجاد ایستگاه لرزه‌نگاری در لارستان پیرو جلساتی  در محل پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تهران خبر داد.

در آن زمان  مصیب علیشیر رئیس دفتر نماینده در لارستان بیان داشته بود که در جلسه مذکور با دکتر جوان، رئیس شبکه لرزه‌نگاری باند پهن ایران، شرایط لرزه‌خیزی و لرزه‌زمین‌ساختی منطقه لارستان مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه رایزنی هایی به منظور راه‌اندازی ایستگاه لرزه‌نگاری باندپهن در منطقه را انجام داده ایم.

بی شک با توجه به لرزه‌خیزی بالای منطقه لارستان بواسطه‌ی قرارگیری آن بر روی قسمت جنوبی کمربند لرزه‌زای زاگرس، پایش دائمی زمین‌لرزه‌های رویداده در این منطقه می‌تواند به عنوان یک اهرم قدرتمند در تسریع اطلاع‌رسانی زمین‌لرزه و همچنین مدیریت هر چه بهتر بحران در موارد اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین ایجاد این مرکز  از نگاه پدافند غیرعامل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در شرایط عادی نیز می‌بایست با شناسایی هر چه بهتر و دقیق‌تر موقعیت‌های شهری پرخطر از دیدگاه زلزله‌شناسی و بهبود الگوهای مهندسی در ساخت و ساز، میزان آسیب‌های جدی ناشی از رخداد زمین‌لرزه‌های احتمالی را تا حد زیادی کاهش داد.

این در حالی است که از آن زمان تاکنون یعنی با گذشت حدود ۲ سال از موضوع مذکور، پیگیری ها در زمینه ایجاد این مرکز گویا به فراموشی سپرده شده است. بی شک ایجاد چنین مرکزی می تواند در راستای پدافند غیر عامل برای کل جنوب فارس مفید واقع گردد. از جناب حسین زاده نماینده مردم خواستاریم این موضوع را مجددا در دستور کار قرار دهند تا بتوان حرف را به عمل تبدیل نمود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “راه‌اندازی ایستگاه لرزه نگاری در لارستان تنها در حد حرف باقی مانده است”

  1. گراشی التماس. دعا گفت:

    بیشتر این برنامه ها بخاطر جهت دادن امور به سمت مرکزیت لارستان است ومی خواهند با افزایش ادارات و نهادها دولتی مرکزیت در لار تثبت شود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین