پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

افتتاح سیزدهمین کتابخانه لارستان به نام شهید امنیت در روستای بالاده بیرم

همزمان با هفته کتاب ، روستای بالاده بخش بیرم شهرستان لارستان صاحب کتابخانه شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های لارستان، آیین افتتاح کتابخانه…

همزمان با هفته کتاب ، روستای بالاده بخش بیرم شهرستان لارستان صاحب کتابخانه شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های لارستان، آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید نورالدین جنگجو روستای بالاده بخش بیرم لارستان،  با حضور  منوچهری مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس؛ حجت الاسلام حسین زاده امام جمعه بیرم .معتمدیان معاون مدیر کل و رییس اداره کتابخانه های لارستان،  دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری لارستان؛ موحدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان،  برزو بخشدار بیرم  خانواده شهید جنگجو و جمعی از مسئولین و مردم فرهنگ دوست روستای بالاده برگزار شد.

در این مراسم مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه این کتابخانه به نام یکی از شهدای مدافع امنیت استان فارس نامگذاری شده است، گفت: این روزها عده ای، برنامه ریزی هایی در خیال خام خود می پرورانند؛ اما غافلند از اینکه ملت ما مردمی با بصیرت هستند و گول این عوام فریبی های دشمنان را نمی خورند

 منوچهری ادامه داد: دشمن برای ضربه زدن به کشور از حوزه فرهنگ وارد شده است؛  یکی از راه های مبارزه در این جنگ، توسعه فرهنگ و ایجاد کتابخانه به ویژه در روستاها و مناطق محروم است که مورد توجه ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز است. وی با اشاره به اقدام شجاعانه شهید جنگجو تاکید کرد: همان گونه که این شهید بزرگوار جان خود را برای امنیت ما تقدیم کرد ما هم با کتاب و کتابخوانی و استفاده بیشتر از کتابخانه راه آن شهید والامقام را ادامه دهیم تا در آینده نمایندگان خوبی برای آرا و اندیشه های شهیدان باشیم. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با بیان اینکه کتابخانه روستای بالاده، پنجاه و یکمین کتابخانه روستایی استان است، اضافه کرد: بخش بیرم لارستان از لحاظ تعداد کتابخانه وضعیت بسیار خوبی دارد. اکنون مردم از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

منوچهری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰  نوع خدمات متفاوت در کتابخانه های عمومی ارائه می شود اظهار داشت: با افتتاح کتابخانه شهید جنگجو مردم روستای بالاده نیز می توانند از این خدمات بهره مند شوند. 

منوچهری در ادامه با تاکید بر اهمیت کتابخوانی کودکان، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی در سالهای اخیر به نیازهای اطلاعاتی  اقشار مختلف و گروه های خاص توجه زیادی داشته است. از آنجا که یکی از این گروه ها، کودکان و نوجوانان هستند؛ بخش کودک و کتاب های ویژه کودک و نوجوان در تمامی کتابخانه های عمومی کشور دایر شده و مشغول به فعالیت هستند و  اعتقاد ما بر این است که فرهنگ کتابخوانی را باید از کودکی نهادینه کنیم.

در این مراسم احمد دلاور، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری لارستان نیز  ضمن ادای احترام به مقام شهیدان به ویژه شهدای امنیت عنوان کرد: امروز شاهد یک اتفاق علمی و فرهنگی در روستای بالاده هستیم و آن افتتاح کتابخانه به نام شهید مدافع امنیت، شهید نورالدین جنگجو است.

وی ادامه داد:  کتاب سند اندیشه‌های یک ملت و وسیله انتقال مدنیت نسل های گذشته به نسل های آینده است. امروز اگر بخواهیم فرهیختگی و اندیشمندی را در جامعه توسعه دهیم، باید به کتاب و کتابخوانی توجه کنیم.

دلاور در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: راه توسعه جوامع از دروازه کتاب و کتابخوانی عبور می کند و تاکید اسلام هم همین بوده که با ثبت و ضبط اندیشه ها به رشد و توسعه جامعه کمک کنیم.

گفتنی است کتابخانه عمومی نورالدین جنگجو سیزدهمین کتابخانه عمومی شهرستان لارستان است که با مساحت ۲۳۰ متر به بهره برداری رسید

 

 

 

ی/۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۷:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین