یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تجليل از کتابداران فعال در مساجد لارستان

طي آييني به ميزباني امامزاده مير علي بن الحسين(ع) لارستان، با حضور شهردار لار، مسوول ستاد کانونهای فرهنگي هنري مساجد جنوب فارس، رييس آموزشکده فني و حرفه‌اي لارستان، زائرين و…

طي آييني به ميزباني امامزاده مير علي بن الحسين(ع) لارستان، با حضور شهردار لار، مسوول ستاد کانونهای فرهنگي هنري مساجد جنوب فارس، رييس آموزشکده فني و حرفه‌اي لارستان، زائرين و مجاورين به مناسبت هفته کتاب و کتابخواني از کتابداران و فعالان حوزه کتاب در سطح مساجد لارستان تجليل شد.

در اين مراسم، مسوول ستاد کانونهای فرهنگي هنري مساجد جنوب فارس در سخناني با تاکيد بر اهميت کتاب و کتابخواني به ويژه در بين جوانان و نوجوانان اظهار داشت: مطالعه کتاب باعث ایجاد آگاهی، نوانديشي و درست‌انديشي و به تبع آن رفع مشکلات کنونی مي‌شود.

محمد ابراهيم اخوت با بيان اينکه مساجد از مراکز مهم فرهنگي و مذهبي جامعه شمرده مي‌شود، افزود: توسعه فعاليت‌هاي کتابخانه‌اي در سطح مساجد در زمره وظايف کانون‌هاي مساجد قرار دارد. زیرا کتابخانه های عمومی مساجد با ۲ شاخص مردمی بودن در اداره آن و همجواری با مکان معنوی مسجد، ضمن القای آرامش خاطر برای خانواده های کتابخوان، بهره وری و ثبات فکری بیشتر و بهتری نیز برای خود کتابخوان به ارمغان می آورد.

وي اضافه کرد: تعداد ۶۰ باب کتابخانه باز يا مخزن دار در کانون مساجد زير مجموعه، ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد جنوب فارس وجود دارد. که بیشترین حجم کتابخوان را در سطح جامعه به خود اختصاص داده. و از طرفی باتوجه به اینکه بصورت مردمی اداره می شود، گاها تا ساعت ۱۰شب نیز میزبان کتابخوانان که عمدتا جوان و نوجوان هستند می باشد.

در اين مراسم، ۲ کتاب با نام‌هاي «ناميرا» و «قصه‌هاي خوب برای بچه‌های خوب» براي مطالعه به حضار پيشنهاد و معرفي شد.

در پايان اين مراسم از فعالان حوزه کتاب و کتابداري قدرداني بعمل آمد.

گفتني است اين برنامه از سوي کانون فرهنگي هنري «گنبد سبز» و ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد جنوب فارس اجرا شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین