پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20

دانشجویان سال آخر پرستاری و اتاق عمل در لار باشند یا شیراز؟

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در دیدار با دانشجویان ورودی ۹۷ رشته پرستاری  اتاق عمل لارستان در  سالن ابوریحان مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز،  پیرامون حضور یا عدم حضور…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در دیدار با دانشجویان ورودی ۹۷ رشته پرستاری  اتاق عمل لارستان در  سالن ابوریحان مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز،  پیرامون حضور یا عدم حضور دانشجویان سال اخر رشته های پرستاری و اتاق عمل در شیراز بود با دانشجویان به بحث و تبادل نظر پرداخته و تصمیمات متخذه را عنوان نمود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر سلمان پور پس از مشاور عالی، معاون آموزشی، مدیران گروه ها و مدیران آموزشی و فرهنگی دانشجویی دانشکده پرستاری که سابق بر این با دانشجویان پرستاری و اتاق عمل جلسه و تبادل نظر داشتند، این بار شخصا با حضور در سالن ابوریحان مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با دانشجویان ورودی ۹۷ این دو رشته بحث و گفتگو کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در این نشست اظهارداشت: حضور دانشجویان سال اخر پرستاری و اتاق عمل در لارستان در شورای آموزشی دانشکده پرستاری بر اساس کوریکولوم ابلاغی وزارت مورد بررسی قرار گرفته و با حضور اساتید، مدیران گروه ها و نماینده دانشجویی تصویب شده و به هیات رییسه دانشکده آمد.

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان سال اخر پرستاری و اتاق عمل دانشکده در لارستان، در هیات رییسه سال ۹۸ تصویب شده، که امسال این مصوبه مجددا مورد بررسی قرار گرفت و با یک تغییر، عملیاتی شد بیان داشت:  بنا شده به جای حضور یکپارچه هر۴ سال در لارستان، دانشجویان در ترم هفتم به شیراز رفته و آموزش های لازم را ببیند و ترم هشتم برای ارایه خدمت و اشتراک گذاری آموزش هایی که دیده اند به لارستان بازگردند.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان تصریح کرد: از آنجایی که ماهیت بیمارستان امام رضا(ع) لار یک مرکز آموزشی درمانی است بایستی دانشجویان سال اخر را در خود جای دهد.

وی افزود: این تصمیم در جلسه ای با حضور رییس، مشاور عالی، معاون آموزشی و برخی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز بررسی شده و با توجه به دلایل فوق الذکر همگی با قاطعیت آرا موافق اجرایی شدن این تصمیم بوده اند.

سلمان پور با اشاره به هزینه بالای خوابگاه، غذا و رفاهیات دانشجویان سال آخر در شیراز خاطرنشان کرد: به رغم اینکه ما دانشکده و دانشجوی پرستاری داریم اما به دفعات با اعلام کمبود نیروی پرستار از سوی مرکز آموزشی درمانی امام رضا علیه السلام لارستان مواجهیم که این دو مقوله با یکدیگر همخوانی ندارد.

در نهایت مقرر گردید شورایی از دانشجویان با مسئولان دانشکده پرستاری جلسه ای برگزار نموده  و اگر احساس شد که بر اساس کوریکولوم آموزشی یا سایر شاخص های مدنظر نیاز است دانشجویان بیشتر در شیراز مانده و آموزش های لازم را حتی مازاد بر کوریکولوم ببینند، بصورت منعطف با دانشجویان همکاری شود. به عنوان مثال در صورت احساس نیاز، دانشجویان بتوانند یک ماه بیشتر یا تا عید نوروز در شیراز بمانند اما آنچه مسلم است ترم آخر را باید در لارستان بگذرانند.

گفتنی ست تصویب راه اندازی رشته ارشد پرستاری از سوی وزارت بهداشت، مؤید کیفیت لازم کارورزی در عرصه برای دانشجویان مقطع کارشناسی می باشد

بر اساس این گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان از موضع وحدت طلبانه و توصیه های بجای دفتر نماینده محترم مردم شریف منطقه در مجلس شورای اسلامی نیز تشکر نموده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۳:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین