پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بازدید تیم اقتصادی و سرمایه گذاری لارستان از روستای شهدادی هرمزگان

تیم اقتصادی و سرمایه گذاری لارستان از روستای شهدادی هرمزگان بازدید کردند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ تیم اقتصادی فرمانداری ویژه لارستان به…

تیم اقتصادی و سرمایه گذاری لارستان از روستای شهدادی هرمزگان بازدید کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ تیم اقتصادی فرمانداری ویژه لارستان به سرپرستی داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان با همراهی احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، اردشیر مکاری و احمد علمدار بخشداران مرکزی و صحرای باغ، زینل قنبری عضو شورای اسلامی شهر لار و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه کشاورزی و سرمایه گذاری لارستان در راستای توسعه بخش کشاورزی و کشت گلخانه‌ای منطقه لارستان بخصوص دهستان درزو سایبان، از روستای شهدادی حاجی آباد بندرعباس یکی از قطب های مهم کشت گلخانه ای در کشور بازدید کردند.

روستای شهدادی از توابع شهرستان حاجی آباد بندرعباس یکی از مناطق وسیع و در حقیقت یکی از قطب های اصلی کشت گلخانه ای کشور است.

از جمله محاسن کشت گلخانه ای در این روستا افزایش تولید، افزایش صادرات محصولات با کیفیت بالا، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و جلوگیری از هدر رفت آب و بهره وری بالا بود که سطح زیادی از زمین های این روستا تحت پوشش کشت گلخانه ای قرار گرفته است و افراد زیادی در این گلخانه ها مشغول به کاراند، البته ناگفته نماند که برای این کشاورزان و تولیدکنندگان مجوز های لازم و قانونی برای احداث کشت گلخانه‌ای از ادارات مربوطه استان هرمزگان اخذ نمده اند، به همین خاطر داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، مسائل و مشکلات کشت گلخانه ای در لارستان را نسبت به روستای شهدادی حاجی آباد که ۱۷ کیلومتر تا منطقه درزوسایبان فاصله دارد را بررسی و به روستای شهدادی حاجی آباد بندرعباس عزیمت و از نزدیک وضعیت کشاورزی و کشت گلخانه ای را در این منطقه رصد کردند.

فرماندار و هیئت همراه در این روستا پای صحبت جمعی از کشاورزان و تولیدکنندگان کشت گلخانه ای نشستند و بصورت کامل مراحل اجرایی کشت گلخانه ای را از زمان صدور مجوز تا زمان صادرات محصول را شنیدند که در ادامه این بازدید های سه ساعته، تصمیماتی در جهت توسعه کشاورزی و ایجاد کشت گلخانه ای در منطقه لارستان گرفته شد.

داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان در حاشیه این بازدید با اشاره به رویکرد دولت در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: توسعه کشت گلخانه ای از راه های موثر در مدیریت مصرف و مقابله با کم آبی است و می تواند مرهمی بر زخم بیکاری باشد و برای بسیاری از افراد در این عرصه اشتغال مناسب ایجاد شود.

وی ادامه داد: به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی، در هر هکتار گلخانه ده نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده و علاوه بر آن اشتغال‌زایی غیرمستقیم در صنایع بسته بندی، پردازش و صادرات را ایجاد و رونق می‌دهد و همچنین افزایش قابل توجهی در بهره‌وری آب دارد.

دهقان افزود: بنا داریم سرمایه گذران را تشویق و ترغیب کنیم و به داخل گلخانه ها ببریم، چرا که گلخانه ارزش افزوده تولید ثروت برای کشور هم دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشت گلخانه ای در منطقه لارستان بخصوص دهستان درز و سایبان در دستور کار است، تصریح کرد: به حول و قوه الهی و پشتیبانی سرمایه گذران در اجرای روند توسعه طرح کشت گلخانه تسریع بخشیده می شود.

فرماندار ویژه لارستان به اقبال سرمایه‌گذاران و همکاری مجدانه مسئولین شهرستان، نسبت به توسعه کشت گلخانه‌ای در لارستان اشاره داشت و افزود: در این خصوص بانک‌ها نیز کمال همکاری را در پرداخت تسهیلات داشته باشند.

مسئولین در ادامه از ایستگاه راه آهن زاهد محمود هم بازدید کردند و سپس به روستاهای سایبان، درز، بلوچی، دولت آباد و زیارت، بخش مرکزی لارستان رفتند و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را مورد بررسی قرار دادند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۳:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین