جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

یک بام و دو هوای هواپیمایی كشوری در صدور مجوز فعالیت هواپیمایی العربیه در ایران!!

  همزمان با فروکش کردن آتش کرونا، فعالیت‌های شرکت هواپیمایی العربیه از فرودگاه‌های ایران از سرگرفته شد و این شرکت خواستار برقراری مجدد پروازهایش از فرودگاه لارستان و چند فرودگاه…

 

همزمان با فروکش کردن آتش کرونا، فعالیت‌های شرکت هواپیمایی العربیه از فرودگاه‌های ایران از سرگرفته شد و این شرکت خواستار برقراری مجدد پروازهایش از فرودگاه لارستان و چند فرودگاه دیگر ایران می‌شود که با این تقاضا برای فرودگاه‌های مشهد، تهران و شیراز با انجام بطور میانگین ۴ پرواز در هفته برای همه فرودگاههای ذکر شده، موافقت می‌شود اما شوربختانه با صدور مجوز برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی العربیه از فرودگاه لارستان، توسط سازمان هواپیمایی کشوری مخالفت می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، سازمان هواپیمایی كشوری به مثابه نماینده دولت در جهت اعمال حاكمیت در صنعت حمل و نقل هوایی كشور محسوب می‌شود که برنامه‌ریزی و تنظیم مقررات در زمینه‌های فنی، اقتصادی، بازرگانی داخلی و بین‌المللی، حمل و نقل هوایی كشور، ایمنی پروازها، بهبود كیفیت خدمات مسافر، بار و محمولات پستی و توسعه آنها و صدور مجوز كلیه فعالیت‌های هوانوردی كشوری بخش دولتی و غیردولتی و نظارت بر اجرای آنها با رعایت قوانین و مقررات مربوط و تأیید و صدور مجوز برای انواع هواپیماهایی كه می‌توانند در ایران به فعالیت حمل و نقل هوایی بپردازند، بخشی از وظائف این سازمان مهم به شمار می‌رود.

اهمیت و جایگاه فرودگاه بین المللی آیت الله آیت‌اللهی(ره) لارستان به لحاظ جابجایی مسافر و بار در سطح کشور بر هیچکس پوشیده نیست و همچنان که آمارهای رسمی نشان می‌دهد، فرودگاه لارستان در زمینه پروازهای خارجی جایگاه پنجم کشور را در اختیار دارد این درحالی است که بسیاری از فرودگاههای مرکز استان نه تنها پس از فرودگاه لارستان قرار دارند، حتی در بعد پروازهای داخلی هم بسیاری از فرودگاههای کشور در مقایسه با لارستان حرفی برای گفتن ندارند.

به جهت بار مثبت سوددهی فرودگاه لارستان برای شرکت‌های هواپیمایی، این فرودگاه مورد توجه شرکت‌های بزرگ و معتبر داخلی و حتی خارجی قرار گرفته که نمونه بارز آن فعالیت شرکت‌هایی نظیر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما)، قشم‌ایر و فلای‌دبی در فرودگاه لارستان است.

پیش از این و قبل از همه‌گیری بیماری منحوس کرونا، شرکت بزرگ هواپیمایی العربیه از کشور امارات، به مدت چند سال در مسیر شارجه-لار-شارجه از فرودگاه بین‌المللی لارستان با چندین پرواز در طول هفته به مردم خطه جنوب کشور خدمات دهی می‌کرد، اما با اوج‌گیری کرونا و کاهش پروازها در سطح کشور، پروازهای این شرکت معتبر خارجی که به ۷۰ مقصد دنیا به شکل ترانزیتی پرواز دارد، از فرودگاه لارستان لغو شد.

همزمان با فروکش کردن آتش کرونا، فعالیت‌های شرکت هواپیمایی العربیه از فرودگاه‌های ایران از سرگرفته شد و بنا به اعلام فرماندار لارستان، این شرکت خواستار برقراری مجدد پروازهایش از فرودگاه لارستان و چند فرودگاه دیگر ایران می‌شود که با این تقاضا برای فرودگاه‌های مشهد، تهران و شیراز با انجام تقریبا ۴ پرواز در هفته برای همه فرودگاههای ذکر شده، موافقت می‌شود اما شوربختانه با صدور مجوز برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی العربیه از فرودگاه لارستان، مخالفت می‌شود.

در این خصوص فرماندار ویژه لارستان می‌گوید: اداره کل فرودگاه لارستان پنجمین فرودگاه بین المللی کشور است که اخیرا و مجددا تقاضای شرکت‌های خارجی جهت ایجاد پروازهای بیشتر از این فرودگاه بین المللی افزایش یافته است، اما مسئولین با برخی مخالفت‌ها و عدم صدور مجوز به این ظرفیت ها بها نداده و به گونه ای موجب نارضایتی هایی در مردم شده اند؛ این در حالی است که توسعه یک فرودگاه از طریق شرکت های خارجی خواهد بود که هم اشتغالزایی به همراه دارد و هم درآمد خوبی برای دولت به ارمغان می آورد.

داریوش دهقان با بیان اینکه شرکت هواپیمایی العربیه تقاضای برقراری ۷ پرواز در طول هفته از فرودگاه لارستان را دارد، معتقد است: متاسفانه این موضوع برخلاف سایر شهرهایی نظیر شیراز، از سوی سازمان هواپیمایی كشوری مورد موافقت قرار نگرفته و تنها مجوز یک پرواز در هفته را می‌دهد که این مقدار برای شرکت توجیه‌پذیر نیست.

این تصمیم یک طرفه و به عبارت دیگر یک بام و دو هوایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری موجب گلایه و سوال شهروندان لارستانی و جنوب کشور شده است چراکه خدمات‌دهی شرکت معتبر هواپیمایی العربیه منوط به لارستان و جنوب فارس نبود، بلکه در طول هفته با توجه به پروازهای پرتعداد این شرکت از فرودگاه لارستان، بسیاری از مردم جنوب کشور برای تردد و مسافرت راهی لارستان می‌شدند و همین امر موجب رونق گردشگری، اقتصادی، توریسم درمانی و غیره شده بود.

به جهت حضور پرتعداد مسافران ترانزیتی سایر کشورها یا ایرانیان مقیم کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به لارستان توسط شرکت العربیه، روزانه روادید زیادی در فرودگاه لارستان صادر می‌شد که باعث ارزآوری بسیار خوبی برای کشور بود اما

نبود این پرواز، رونق لازم در این خصوص از دست رفته است.

از طرفی، به جهت آنکه شرکت هواپیمایی العربیه به یک شرکت اقتصادی معروف است، رقابت بین شرکتهای هواپیمایی فعال در مسیرهای خارجی در تعیین نرخ پروازها بسیار زیاد بود و منجر به شکستن قیمت‌ها و بدنبال آن رضایت عمومی می‌شد.

مردم لارستان از مسوولان هواپیمایی کشوری تقاضا دارند درخصوص فعالیت شرکت‌های هواپیمایی بخصوص شرکتهای معتبر هواپیمایی خارجی نظیر العربیه و قطرایرویز نگاه مثبت‌تری داشته باشند و نگذارند با بی‌تدبیری رونق و آبادانی از فرودگاههای کوچک اما با کارهای بزرگ دور شود.

به گزارش میلاد لارستان از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه یک هزار و ۱۷۲ پرواز انجام شده که ۸۴۰ مورد آن خارجی و ۳۳۲ پرواز داخلی بوده است. همچنین طی این مدت ۱۰۷ هزار و ۸۲۴ مسافر از فرودگاه لارستان تردد داشته‌اند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۵:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “یک بام و دو هوای هواپیمایی كشوری در صدور مجوز فعالیت هواپیمایی العربیه در ایران!!”

  1. لاری گفت:

    نماینده مردمی و فرماندار چرا در خواب هستند؟ زحمتشان می شود یا پایشان درد میکند که به تهران بروند با پول بیت المال و پیگیری کنند؟
    شوربختانه نشد کار که
    از نمایندگان و فرمانداران همسایه لار یاد بگیرید…

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین