سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

سابقه برگزاری نمازجمعه در لارستان، به بیش از 120 سال قبل می رسد

میلاد لارستان: مسئول ستاد برگزاری اقامه نماز جمعه لارستان با بیان این مطلب، گفت: از زمان زعامت علّامه نستوه و مبارز سیدعبدالحسین لاری(ره)، نماز جمعه در لارستان اقامه می شده…

میلاد لارستان: مسئول ستاد برگزاری اقامه نماز جمعه لارستان با بیان این مطلب، گفت: از زمان زعامت علّامه نستوه و مبارز سیدعبدالحسین لاری(ره)، نماز جمعه در لارستان اقامه می شده است.محمداسماعیل عسکریزاده در گفتگو با خبرنگار فرهنگی میلاد لارستان؛ با اشاره به ۱۹ شهریورماه سالروز وفات آیت الله سیدمحمود طالقانی،

اولین امام جمعه تهران و گرامیداشت یاد و خاطره آن بزرگوار، اظهار کرد: سابقه برپایی نماز جمعه در لارستان، سابقه ای بسیار دیرینه دارد و به جرأت می توان اذعان کرد که؛ سابقه برگزاری نماز جمعه در این شهرستان به بیش از ۱۲۰ سال قبل برمی گردد.

وی با بیان اینکه از زمان زعامت علّامه نستوه و مبارز سیدعبدالحسین لاری(ره) نماز جمعه در لارستان اقامه می شده است، افزود: این مهم نشان می دهد، انجام این فریضه بزرگ الهی، قبل از انقلاب در لارستان بزرگ صورت می پذیرفته است.

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه لارستان تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، لارستان جزء اولین شهرستانهای ایران می باشد که به امامت زعیم عالیقدر، حضرت آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) و با حکم حضرت امام(ره)، نماز دشمن شکن جمعه در آن برقرار گردید.

وی مهمترین مسئولیت ستاد اقامه نماز را، فراهم کردن زمینه های لازم جهت برگزاری این فریضه الهی – سیاسی دانست و تصریح کرد: در ستاد اقامه نمازجمعه لارستان، جمع کثیری از اقشار مختلف مردم به صورت افتخاری در امر برپایی این مهم همکاری دارند.

عسکریزاده خاطرنشان کرد: براساس آماری، نماز جمعه لارستان در جذب جمعیت نمازگزار در مقایسه با سایر شهرستانهای استان فارس، از بیشترین حجم جمعیتی برخوردار است و در حالت معمول در هر نماز جمعه، قریب به ۵ هزار نفر نمازگزار خواهر و برادر در نمازجمعه لارستان شرکت می کنند.

 

 

وی با ابراز خرسندی از برگزاری نمازجمعه در بخشهای تابعه لارستان، اضافه کرد: در حال حاضر، در بخشهای؛ بنارویه، جویم، بیرم، اوز، صحرای باغ و غیره همچون مرکز شهرستان، در مراکز بخشها نیز، نمازجمعه برگزار می شود.

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه لارستان با بیان اینکه، جهت برگزاری نمازجمعه در یک شهر یا روستا، شاخص هایی از طرف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در نظر گرفته می شود، گفت: جهت برپایی نماز جمعه معیارهایی مثل: جمعیت، فاصله روستا یا شهر با مکان همجواری که در آن نماز جمعه برقرار می باشد و همچنین درخواست شورای آن محل، نیاز است.

وی درخصوص طرح های عمرانی درحال اجرای ستاد اقامه نماز جمعه در لارستان، عنوان کرد: منزل و دفتر امام جمعه در زمینی با هزار و ۲۵۰ متر زیربنا در حال ساخت است که تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دربرداشته است و از مسئولین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس و کشور خواست جهت اتمام هرچه سریعتر این پروژه، بودجه لازم اختصاص داده شود.

عسکریزاده، نماز جمعه را از یادگاران حضرت امام راحل(ره) خواند و تصریح کرد: نمازجمعه مرکز وحدت همه مسلمین جهان است و این فریضه بزرگ الهی، به قشر یا گروه خاصی اختصاص ندارد و به همه مردم جامعه تعلق دارد.

وی نماز جمعه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: با توجه به فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، نماز جمعه باعث صلابت و اقتدار انقلاب است.

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۷:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین