شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

صرفه‌جویی در مصرف آب، کلید واژه خانه‌تکانی نوروزی

خانه تکانی پیش از فرارسیدن عید نوروز از سنت‌های دیرینه و نیک ایرانیان برای استقبال از بهار طبعیت است که شایسته است این سنت آغازی بر صرفه‌جویی در مصرف آب…

خانه تکانی پیش از فرارسیدن عید نوروز از سنت‌های دیرینه و نیک ایرانیان برای استقبال از بهار طبعیت است که شایسته است این سنت آغازی بر صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش پایداری آن برای ماه‌های گرم سال باشد.

به گزارش میلاد لارستان، در خانه تکانی نوروزی بخشی از آب استفاده شده فاقد مواد شیمیایی مضر است که باید با مدیریتی شایسته از این آب‌ برای آبیاری فضای سبز منازل استفاده قرار گیرد.

در بسیاری موارد عده‌ای از آب به عنوان جارو برای تمیز کردن حیات استفاده می‌کنند که این اقدام بدون تردید حجم قابل توجهی از آب شرب را هدر می‌دهد که انتظار می‌رود شهروندان برای مدیریت آن اهتمام جدی داشته باشند.

در خانه تکانی یکی از اقدام‌های مهم تعویض شیرآلات معیوب و فرسوده است که علاوه بر زیبایی محیط خانه منجر به کاهش هزینه آب مصرف خانوار می‌شود.

در این ایام در برخی مواقع اقلامی شست و شو می‌شوند که هیچ نیازی به شست و شوی آنها با آب نبوده و تنها از روی وسواس میزان قابل توجهی آب صرف آن می‌شود.

برای مدیریت مصرف آب شناسایی زمان دقیق برای روشن گذاشتن ماشین لباسشویی نیز بسیار مهم است چرا که شستن بیش از اندازه برخی از اقلام مانند پتو و ملحفه علاوه بر هدر رفت قابل توجه آب منجر به کاهش کیفیت و رنگ‌رفتگی آنها شود.

خانم‌های خانه‌دار به عنوان سفیران صرفه‌جویی در مصرف آب بیش از سایر اقشار جامعه به راهکارهای کاهش آب در این ایام تسلط دارند که باید این راهکارها را با ظرافت و حساسیت خاصی پیاده‌سازی کنند.

باید در مصرف آب نهایت حساسیت را داشته باشیم که این موضوع هم تکلیف دینی و اخلاقی ماست و هم با توجه به محدودیت های منابع آبی توجه به آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

با توجه به کاهش چشمگیر بارش باران در مناطق جنوب کشور و فارس و به ویژه خطه لارستان همه ما باید در مصرف آب دقت و حساسیت لازم را داشته باشیم و از مصارف بی‌رویه خودداری کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین