جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

از موقعیت جغرافیایی لارستان برای پشتیبانی از شهرهای بندری استفاده شود

امام جمعه لارستان این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه می‌بایست با کمک و مشارکت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی، فرماندار و رایزنی با مدیران…

امام جمعه لارستان این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه می‌بایست با کمک و مشارکت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی، فرماندار و رایزنی با مدیران سطح ملی، از ظرفیت نزدیکی لارستان به ساحل بعنوان پشتیبان کننده شهرهای بندری بهره گرفته شود، گفت: باید با تأسیس انبارها، پشتیبانی لجیستکی از بنادر در خطه لارستان صورت گیرد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بازخوانی بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی، با بیان اینکه تورم و معیشت از دغدغه‌های همیشگی رهبری بوده است، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که برخی از این امکانات سخت‌افزاری و منابع‌طبیعی، قابلیت جغرافیایی، زیرساخت‌های اقتصادی، کارخانجات و دستگاه‌ها، نیروی انسانی خلاق، جوان‌‌های پرانگیزه، ظرفیت‌های علمی و فناوری و غیره باید در خدمت مهار تورم و رشد تولید قرار بگیرد.

وی با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌ها و به عینیت رساندن قابلیت‌های موجود در لارستان توسط مسئولان و افراد صاحب‌ ایده، افزود: یکی از ظرفیت‌های شاخص و سازگار با اقلیم لارستان که توسط نخبگان به دفتر امام جمعه ابلاغ شده است، ایجاد صنایع مونتاژ می‌تواند موجب رونق اشتغال و تولید شود.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه می‌بایست از نظرات کارشناسی و حمایت مالی «ایمیدرو» بعنوان سازمان نوسازی صنایع و معادن بهره‌ گرفته شود، تصریح کرد: باید با استفاده از چنین سازمان‌هایی، ظرفیت‌های صنعتی لارستان را فعال کرد و در قالب کارگروهی این موضوعات پیگیری شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه می‌بایست با کمک و مشارکت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی، فرماندار و رایزنی با مدیران سطح ملی، از ظرفیت نزدیکی لارستان به ساحل بعنوان پشتیبان کننده شهرهای بندری بهره گرفته شود، خاطر نشان کرد: باید با تأسیس انبارها، پشتیبانی لجیستکی از بنادر در خطه لارستان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به سبب شرایط آب‌وهوایی بنادر و شرجی بودن هوا، امکان نگهداری برخی اجناس و کالاها وجود ندارد، ادامه داد: در لارستان این قابلیت وجود دارد که نقش پشتوانه ساحلی را ایفا کند.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های پدافندی لارستان مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی لارستان و قرارگیری آن در حدفاصل شهرهای شیراز و بندرعباس، می‌توان بعنوان ظرفیت پدافندی مورد استفاده قرار گرفت که یک نمونه آن استقرار یک تیپ نظامی در لارستان است.

وی مسئله کشف حجاب را یک لکه زشتی برای جامعه اسلامی دانست و افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در مسئله پوشش، محدودیت شرعی و قانونی است.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه حجاب علاوه بر اینکه ماهیت فرهنگی و اجتماعی دارد، ماهیت امنیتی و سیاسی هم دارد، گفت: زمانی که حجاب ماهیت سیاسی پیدا کرد، به ابزاری در دست دشمن برای ایجاد اختلاف و براندازی نظام به کار گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه دشمن با طرح و نقشه وارد میدان شده و ما باید از کارهای التهاب‌آور پرهیز کنیم، تصریح کرد: شهیدان عجمیان و علی‌وردی را با شکنجه به شهادت رساندند، صدای کسی در نیامد اما یک ظرف ماست روی سر دو نفر ریخته شد، این موضوع تیتر اول رسانه دشمنان شد پس زمانی که دشمن با ابزار رسانه از کاه، کوه می‌سازد، نباید بهانه دست آنها داد.

وی با اشاره به اینکه عدد منطقی افراد کشف حجاب کننده کمتر از ۵ درصد است، اضافه کرد: حدود ۹۷ درصد بانوان ما به حجاب پایبند هستند.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه با مسئله حجاب نباید با عادی‌انگاری برخورد شود، خاطر نشان کرد: باید با انجام کارهای منطقی، عمیق و تأثیرگذار با موضوع حجاب مواجه شد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در بازدید از پروژه‌های در حال اجرا که در عتبات عالیات عراق صورت گرفته، پیشرفت بالایی دارد، تصریح کرد: صحن حضرت زهرا(س) و عقیله بنی‌هاشم(س) کارهای عظیمی است که نیازمند حمایت اقتصادی مؤمنان است و می‌توان با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات لارستان در این امر مشارکت داشت.

وی خواستار حضور حداکثری عامه جامعه برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در روز جمعه هفته آینده شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۴:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین