جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

لارستان؛ میزبان یک سوپرجام شگفت انگیز فوتسال در اردیبهشت ماه؛ جوایز میلیاردی و استفاده از VAR

مدیرعامل باشگاه اتحاد خلور صحرای باغ لارستان در گفتگو با میلاد لارستان با اشاره به برگزاری سوپرجام فوتسالی با حضور ۱۶ تیم مطرح و برتر از جنوب فارس و هرمزگان به…

مدیرعامل باشگاه اتحاد خلور صحرای باغ لارستان در گفتگو با میلاد لارستان با اشاره به برگزاری سوپرجام فوتسالی با حضور ۱۶ تیم مطرح و برتر از جنوب فارس و هرمزگان به میزبانی این تیم بعد از مسابقات جام رمضان لارستان از جوایز میلیارد ریالی و کمک داوران ویدیویی  در این مسابقات خبر داده و بیان داشت: در طی مسابقات دو داور از لار و بقیه داوران زبده ای از استان فارس و هرمزگان خواهند بود که برخی در لیگ برتر کشور نیز سوت زده اند.

گفتگوی خبرنگار میلاد لارستان با سیدهاشم هاشمی را در ادامه می خوانیم:

۱- در ابتدا خودتان را معرفی فرمایید؟
سید هاشم هاشمی متولد ۱۳۶۶ و اهل روستای خلور هستم.

۲- برنامه بازی های این مسابقات به چه صورت خواهد بود؟
این سوپرجام بزرگ اتحاد خلور بعنوان یک جام ویژه و در واقع یک جام فراتر از جام هایی که تا بحال صورت گرفته برگزار خواهد شد. برنامه ریزی مسابقات و اخذ مجوزهای آن از حدودا ۸ ماه پیش انجام شده و در تاریخ ۲۵ فروردین ماه در سالن باران مجتمع بین المللی طوبی(منیری) لار قرعه کشی آن با حضور ۱۶ تیم از جنوب فارس و تیم هایی از شهرستان های هرمزگان برگزار خواهد شد. در این مسابقات تیم اتحاد خلور بعنوان میزبان خواهد بود و تیم های دیگری با نام های الجسور زروان، اوزجوان، شاهین اوز، اتحاد گراش، گراش جوان، منتخب خور، کشاورز چاه نهر، امواج براک، هیئت فوتبال بیرم، شهید چمران لارستان، کوماتسو بندرعباس هرمزگان، آیندگان هرمزگان، لاخوری زنگارد بستک، تعاونی کهورستان بندرخمیر، ابوخالد کوخرد بستک حضور خواهند داشت.

ورودی تیم ها مبلغ ده میلیون تومان بوده و با رایزنی های که با اداره ورزش و جوانان لارستان داشته ایم برای تیم هایی که از خارج شهرستان حاضر می شوند و قصد ماندن داشته باشند خوابگاه نیز در نظر گرفته شده است. ما حتی برای رفاه بیشتر تیم ها بحث تامین آب آشامیدنی و .. تیم ها را متقبل شده ایم.

۳- نحوه سیدبندی تیم ها جهت انجام قرعه کشی بر چه اساس بوده است؟
به هر حال بدلیل اینکه سال اول برگزاری مسابقات بوده و شناخت دقیقی از تیم ها نداشته ایم سید بندی بر اساس پیشینه تیم ها، مقام هایی که تا بحال کسب کرده بودند و تا حدی نیز سلیقه ای صورت گرفته است.

۴- نحوه تامین هزینه بازی ها و پیش بینی شما از میزان آن چقدر است؟
تامین هزینه ها در ابتدا بصورت شخصی است اما تا حدی میتوان در ادامه با گرفتن اسپانسر و بلیط فروشی میزانی از آن را جبران نمود. با توجه به سطح مسابقات پیش بینی ما بین یک و نیم تا دو میلیارد تومان هزینه خواهد بود زیرا ما برای بالا بردن کیفیت بخش های مختلف مسابقه از تبلیغات و …. هزینه کرده ایم. از همین جا اعلام می کنیم شرکت ها و افرادی که می خواهند اسپانسر مسابقات شوند با شماره ۰۹۱۷۶۸۲۸۷۳۰ بنام هاشمی تماس بگیرند.

۵- جوایز مسابقات برای تیم ها و بازیکنان به چه صورت است؟
تیم اول مسابقات مبلغ دویست میلیون و تیم دوم صد میلیون تومان دریافت خواهند کرد. البته مسابقه رده بندی و انتخاب تیم سوم نخواهیم داشت و در واقع در روز نهایی فقط یک فینال برگزار می گردد. همچنین تیم اخلاق ۱۰ میلیون تومان، بهترین مربی ۵ میلیون تومان، بهترین بازیکن و بهترین دروازه بان و بهترین گلزن نیز ۱۵ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد.

۶- نحوه بازی ها به چه صورت می باشد؟
ما دقیقا قبل از مسابقات آیین نامه آن را مدون کرده ایم و تیم از آن مطلع هستند و دقیقا بر اساس آن پیش خواهیم رفت تا بی نظمی در زمان برگزاری بازی ها رخ ندهد. مسابقات در ۴ گروه ۴ تیمی برگزار می شود که دو تیم برتر هر گروه به دور بعد صعود خواهند کرد و تیم ها بصورت ضربدری با یکدیگر مسابقه خواهند داد و در واقع مرحله دوم بصورت حذفی خواهد بود. در مجموع ۳۱ بازی در مسابقات صورت خواهد گرفت که در هر شب از ساعت ۲۱ دو بازی را شاهد خواهیم بود و در روز اختتامیه تک مسابقه فینال برگزار می شود.

۷- نحوه بلیط فروشی مسابقات به چه صورت می باشد؟
با توجه به برنامه ریزی ها و از آنجا که میخواهیم از دوستان دیگر مشاوره بگیریم هنوز به جمع بندی نحوه بلیط فروشی نرسیده ایم. در خصوص هزینه بلیط فروشی در ابتدا ۲۰ هزارتومان در نظر داشته ایم اما با رایزنی اداره ورزش و جوانان لارستان این نرخ به ۱۵ هزارتومان در مرحله گروهی تقلیل پیدا کرد و برای مراحل بعد احتمالا افزایشی خواهیم داشت.

۸- آیا استفاده از بازیکنان غیر بومی آزاد می باشد؟
طبق آیین نامه مسابقات استفاده از بازیکنان بصورت آزاد می باشد اما برای اینکه در بازیکنان جوان شور و شوق به وجود آوریم و از استعداد آنها نیز استفاده شود هر تیم باید دو بازیکن در رده جوانان معرفی نماید. تیم ها می توانند ۱۸ بازیکن را معرفی کنند که در هر بازی از ۱۲ نفر آنها استفاده خواهند کرد. حتی تیم ها می توانند از بازیکنان خارجی نیز بهره ببرند و احتمال این اتفاق نیز می باشد.

۹- بنظر شما دلیل استقبال کم تیم های لاری از این مسابقات چه بوده است؟
اتفاقا ما بصورت شخصی با تیم های لاری برای حضور در مسابقات رایزنی کردیم و حتی زمان بیشتری نیز به آنها جهت اعلام حضور در مسابقات اختصاص دادیم اما متاسفانه استقبال آنها کم بود و فقط یک تیم شهید چمران اعلام حضور کرد. واقعیت این است ما خیلی به دنبال حضور تیم های لاری بوده ایم زیرا اعتقاد داریم با توجه به اینکه مسابقات در لار برگزار می شود خالی از لطف است که تیم های لاری در آن شرکت نکنند.

در واقع وظیفه ما رایزنی با تیم ها نبوده و برای تیم های دیگر نیز به اندازه تیم های لاری صبر نکردیم و حتی درخواست های مختلف شهرستان های دیگر را با فرض استقبال تیم های لار رد نمودیم اما فقط در آخرین روز یک تیم به ما اعلام موافقت کرد و دیگر با توجه به قرعه کشی مجبور به بستن تیم ها بودیم. البته تیم شهید علی مختار در ابتدا به ما تاییدیه را داده بود اما با توجه به مصدومیت چند بازیکن این تیم در جام رمضان لار از حضور در مسابقات انصراف داد.

۱۰- با توجه به نزدیک شدن به گرمای هوا برای این چالش آیا چاره ای اندیشیده اید؟
این مورد را ما قبول داریم و یکی از چالش های بزرگ خود می دانیم اما با توجه به اینکه می‌خواستیم کیفیت بازی ها را از لحاظ حضور بازیکنان سطح یک نگهداریم و در نیمه دوم سال تیم های کشوری و استانی درگیر مسابقات خود هستند و بازیکن آزاد کم خواهد بود مجبور شدیم این تاریخ را برای مسابقات انتخاب نمودیم. در ابتدا قرار بود مسابقات در اسفندماه برگزار شود اما جهت اینکه به مسابقات جام رمضان لارستان لطمه ای وارد نشود و به درخواست دوستان شهر لار مسابقات را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول نمودیم.

۱۱- تاثیر این مسابقات بر ورزش منطقه را چگونه ارزیابی می کنید؟
وقتی ما مجموعه زیبا و با امکانات منیری را دیدیم که در کشور برجسته بوده و به تعبیری جزو سه سالن برتر خاورمیانه می باشد تصمیم گرفتیم یک جام با آن کیفیت و در خور این سالن برگزار نماییم. تلاش ما پرداختن به جزییات جام و حفظ کیفیت بازی هاست و برای هر بخش از برگزاری هزینه خواهیم کرد. تلاش ما این است که جوانان به سمت ورزش سوق داده شده و از کارهای غیر مفید دور شوند. ورزش می تواند باعث شود معضلات کمتر شده و شور و نشاط در منطقه نیز ایجاد گردد.

۱۲- نحوه چیدمان داوری مسابقات و در بحث VAR که گفته شده در این مسابقات بکار گرفته می شود به چه صورت خواهد بود؟
در این مسابقات از دوربین های بسیار با کیفیتی جهت ساز و کار VAR استفاده خواهد شد که هزینه زیادی خواهد داشت. در بازی ها بین ۴ تا ۶ دوربین برای کمک داور ویدیویی در نظر گرفته شده و یک داور مخصوص این کار خواهیم داشت که از اتاق مخصوص با داور بازی در ارتباط خواهد بود. حتی تلویزیونی برای بازبینی صحنه ها برای داور در نظر گرفته ایم و دو دوربین بر روی خط دروازه قرار خواهد داشت. تلاش ما این است که مسائل مهم درون زمین به VAR کشیده شود تا حقی از تیم ها ضایع نگردد.
در طی مسابقات دو داور از لار آقایان قاسم نظری و حسین مصلایی حضور خواهد داشت و بقیه داوران زبده ای از استان فارس و هرمزگان خواهند بود که برخی در لیگ برتر کشور نیز سوت زده اند.

۱۳- کلام پایانی؟
امیدوار هستیم با توجه به کیفیت مسابقات که برای آن سعی کرده ایم شاهد استقبال خوب تماشاگران باشیم. در پایان از حضور شما و انجام مصاحبه تشکر می کنم.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “لارستان؛ میزبان یک سوپرجام شگفت انگیز فوتسال در اردیبهشت ماه؛ جوایز میلیاردی و استفاده از VAR”

  1. جلال گفت:

    متاسفانه مجتمع منیری قرار بود در چند فاز که یکی از فازها ساخت مهمانسرا بود به سرانجام برسد و لی در همین سالن ختم شد… ،متاسفانه هنوز که هنوز است استخر آن راه اندازی نشده و همچنین تهویه هوای مطبوع ان نیز در هاله ای از ابهام است. لطفا گزارشی در این زمینه تهیه نمایید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین