شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 33 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

ضیافت افطاری وحدت و مقاومت در اوز برگزار شد

  ضیافت افطاری وحدت و مقاومت با حضور مسئولان و علمای اهل سنت شهرستان‌های اوز، خنج و لارستان، ۲۶ فروردین‌ماه در مدرسه احمدیه اوز برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان…

 

ضیافت افطاری وحدت و مقاومت با حضور مسئولان و علمای اهل سنت شهرستان‌های اوز، خنج و لارستان، ۲۶ فروردین‌ماه در مدرسه احمدیه اوز برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از فارس، در ابتدای این مراسم، محمد محمدی فرماندار اوز با گرامیداشت ماه رمضان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ما را از دعای خیر خود محروم نکنید.

وی تصریح کرد: توفیقی است که در جمع علمای بزرگوار اهل سنت و شیعه شهرستان‌های اوز، خنج و لارستان حضور دارم.

فرماندار اوز خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث تقویت وحدت امت اسلامی می‌شود؛ بنابراین از بانیان این مراسم تشکر و قدردانی می‌کنم.

در ادامه، شیخ سیدمسعود وخشوری رئیس نهاد علمی شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب اظهار داشت: در حقیقت، از ابتدای تاریخ اسلام ماه رمضان، ماه مقاومت است و در این ماه، مبارزه، جهاد و مقاومت‌های زیادی دیده است.

وی تصریح کرد: جنگ بدر اولین غزوه‌ای است که با پیروزی قاطع و صد در صد مسلمانان پیش آمد و اهل بدر کسانی بودند که به عنوان شاخصه‌های صدر اسلام شناخته می‌شدند و لبیک‌گو و گوش به فرمان رسول‌الله (ص) بودند.

رئیس نهاد علمی شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب خاطرنشان کرد: امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک، در چنین ماهی، شاهد آزادی قدس به دست مسلمانانی غیرتمند و مخلص همانند “صلاح‌الدین (ایوبی)” باشیم.

شیخ وخشوری افزود: برای آزادی قدس نیاز به تلاش و اخلاص است، چون کسانی که قدس را آزاد کردند انسان‌هایی اهل جهاد بودند، کسانی که با جان و دل برای آزادی آن تلاش کردند.

وی گفت: اگر وحدت و همدلی وجود داشته باشد مقاومت نیز وجود دارد و مقاومت نتیجه روزه است و روزه یکی از راه‌های جهاد نفس است؛ امیدواریم که با جهاد نفس بتوانیم به جهاد کفر هم برسیم.

در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدلقمان مدیح مدیر مرکز اسلامی فارس نیز اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، بهار جان است، آنجایی که با جان‌مان فریاد الغیاث سر می‌دهیم و غریو ربنا و العفو وجودمان را فرا می‌گیرد.

وی تصریح کرد: قرآن کریم آیینه عمل است، نه شعر و غزل، قرآن سلطان اقلیم عمل است، در این کتاب مقدس خرقه‌پوشی و گفتار زیبا جایی ندارد، سیره و سنت است که انسان‌ها را نجات می‌دهد و آن‌ها را به راه اقوم و صراط مستقیم فرا می‌خواند.

مدیر مرکز اسلامی فارس افزود: قدر مقدر لیله‌القدر راه قرآن است، صراط مستقیمی ترسیم می‌کند و پیامبر، جمیع مومنان و قاطبه انسان‌ها را فرامی‌خواند؛ این پیامی در روزه‌داری است که می‌توان فریاد آن را در جان هر انسانِ مومنِ سلیم‌النفسی شنید.

حجت‌الاسلام مدیح خاطرنشان کرد: قرآن، موضوع وحدت در نهایت دقت و ظرافت را برای ما انسان‌ها شرح می‌دهد و مومنان را به وحدت و مقاومتی دعوت می‌کند که محصولش هدایت، صلح، نجات نوع بشر و تکامل انسانی است.

وی اظهار داشت: امت اسلام زمانی خود و جهان را به وحدت و دریای خیر می‌رساند که وحدتش حقیقی، عینی و موثر در عرصه‌های بین‌المللی باشد.

مدیر مرکز اسلامی فارس افزود: تا زمانی که به یکدیگر سخت می‌گیریم و همدیگر را تحمل نمی‌کنیم همچون دو قطعه سنگ می‌مانیم، هرگز متحد نمی‌شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدلقمان مدیح تصریح کرد: تا زمانی که به جهان نشان دهیم اتحاد ما، همچون اتحاد یک سنگ سخت و شکننده است نمی‌توانیم به دریای سعادت برسیم، ابتدا باید مشکلات خودمان را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه وحدت این است که به قرآن برگردیم، قرآن را پاس بداریم و در زندگی‌مان جاری کنیم، قرآن کتاب هدایت است و شکی در آن وجود ندارد که مایه هدایت پرهیزگاران است.

مدیر مرکز اسلامی فارس اظهار داشت: علمای شیعه و سنی در تمام بلاد اسلامی زمانی می‌توانند بگویند که پرچم‌دار وحدت هستند که خودشان بتوانند یکدیگر را تحمل کنند.

حجت‌الاسلام مدیح افزود: تا زمانی که نتوانیم یکدیگر را تحمل کنیم و این حجاب‌ها وجود دارد وحدتی وجود ندارد و وقتی وحدت نباشد مقاومت معنایی ندارد و راه به جایی نخواهد برد؛ باید به این وظیفه مهم توجه و عمل کنیم.

وی تصریح کرد: دولت‌ها و ملت‌های اسلامی باید به هم نزدیک‌تر باشند، چون ما با همدیگر می‌توانیم ملت اسلامی باشیم، به آرمان قرآن برسیم و قبله اول مسلمانان را آزاد کنیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین