جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

بازدید ۲ معاون وزیر میراث فرهنگی از اماکن تاریخی لار

معاونین وزیر میراث فرهنگی از اماکن تاریخی لار بازدید کردند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، دکتر طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع و دکتر…

معاونین وزیر میراث فرهنگی از اماکن تاریخی لار بازدید کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، دکتر طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع و دکتر واحدی معاون حقوقی و امور استان‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ به همراه دکتر حسین حسین‌زاده و دکتر محسن‌نژاد مدیرکل میراث فرهنگی فارس وارد حوزه انتخابیه شدند.

شهرستان «لارستان» اولین مقصد سفر این دو معاون کلیدی وزارتخانه میراث فرهنگی بود که بازار قیصریه، مسجد موقوفه رجبعلی موحدی، آب انبار دهن‌شیر و چهاربرکه بازار مورد بازدید قرار گرفت.

یکی از مهمترین درخواست‌های مهندس حسین‌زاده ثبت جهانی بازار قیصریه، ملی شدن طرح مرمت قلعه اژدها پیکر لار و تجهیز اداره میراث فرهنگی لارستان است.

در این بازدید که خلیل نامدار رییس شورای اسلامی شهر لار و ابراهیم کیان رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان و برخی از فعالین فرهنگی و تاریخی نیز حضور داشتند، دکتر حسین زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و احسان طاهری و احمد دلاور معاونین فرمانداری ویژه لارستان در سخنانی خواستار ثبت جهانی بازار قیصریه، آب انبارها و سازه های آبی، اختصاص کد پروژه و تخصیص بودجه برای بازسازی قلعه اژدها پیکر از محل اعتبارات ملی، اتصال لارستان به محور ساسانی فارس با توجه به وجود آثار ساسانی و اشکانی در این منطقه، توسعه گردشگری خوراک سنتی و صنایع دستی شهرستان، ثبت ملی بافت تاریخی شهر لار، احیا کاروانسراهای لارستان، احداث ساختمان اداری، موزه و خانه صنایع دستی، تامین بودجه برای مرمت باغ نشاط و اختصاص نیرو، خودرو و تجهیزات اداری میراث فرهنگی و گردشگری لارستان شدند.

سپس تصمیماتی برای حمایت از بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بزرگ لارستان گرفته شد.

در ادامه معاونین وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بخش بنارویه نیز رفتند و از نزدیک از آثار تاریخی این شهر بازدید کردند.

معاون استان‌ها و معاون توسعه وزارت میراث فرهنگی در ادامه این سفر به شهرستان‌های گراش، خنج، اوز و جویم سفر کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۴:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین