پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18

کمیک موشن| جهادگر شهید حساس به بیت‌المال

  خانه رقومی و پویانمایی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج لارستان بمناسبت سالروز تشکیل هفته بسیج سازندگی نگاهی به سبک زندگی سردار سرافراز سپاه اسلام شهید جهادگر ماشاالله شیخی داشته…

 

خانه رقومی و پویانمایی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج لارستان بمناسبت سالروز تشکیل هفته بسیج سازندگی نگاهی به سبک زندگی سردار سرافراز سپاه اسلام شهید جهادگر ماشاالله شیخی داشته است.

نقاشی دیجیتال این اثر برعهده محسن یادگاری‌فرد، انیمیت و کامپوزیت آن توسط علیرضا غفوری‌زاده به نویسندگی فاطمه سدیدی بوده است.

 

زندگینامه شهید ماشاالله شیخی: 

در آذر ماه سال ۱۳۴۲ در شهر لار دیده به جهان گشود. فشار و رنج زندگی را در همان سالهای کودکی حس کرد. از حدود هفت سالگی با تعطیلی مدرسه همراه پدر در گراش به کار بنایی می رفت و از نزدیک با رنج طاقت فرسای کار آشنا شد و درد محرومین را درک کرد. در مدرسه از دانش آموزان برجسته کلاس بود و در کار به سخت کوشی و بی پروایی شهره بود. شوخ طبعی او و رافت او بیش از همه به دیگران نزدیکش ساخت.

در سال ۱۳۵۷ دوره متوسطه را در دبیرستان صحبت لاری آغاز کرد و همین دوره آغاز تکوین شخصیت فکری مبارزاتی او محسوب می شد. قرین آن با آغاز مبارزات مردم علیه رژیم شاه در انقلاب اسلامی شرکتی فعال داشت. شرکت فعال در راهپیمائی ها و درگیری های خیابانی توام با مطالعه در مبانی اسلام ابعاد شخصیت او را شکل داد.

پس از پیروزی انقلاب ماشاالله در نگهبانیها و در پایگاه‌های مقاومت و بسیج فعالانه شرکت کرد و از همان آغاز در صحنه های خونین جنگ تحمیلی حاظر شد.

در حمله سرنوشت ساز فتح المبین در جبهه رقابیه جراحتی مختصر برداشت از آن پس دیگر بطور متوالی در جبهه ها حضور می یافت.

از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ به عنوان پاسدار وظیفه در منطقه مهاباد علیه ضد انقلابیون جنگید و چند بار در معرض خطر حتمی قرار گرفت. دلاوریها و صمیمیت ماشاالله شهره دوستانش شد.

پس از سربازی مدتی در واحد بسیج جهاد سازندگی لارستان مشغول بود و طی این مدت در سرکشی به روستاها و بسیج امکانات لارستان، در خدمت جنگ کوشید اما هیچ وقت از فکر جنگ و جبهه غافل نشد و هوای جبهه اش در سر بود تا اینکه باز عازم جبهه شد و از آن پس بطور مداوم در جبهه ماند مگر چند روزی که برای مرخصی می‌آمد.

در عملیات کربلای ۵ به شدت مجروح شد و هنوز زخمش التیام نیافته بود که دوباره به جبهه بازگشت.

او که حتی مجروحیت‌های بیشمار مانع حضورش در جبهه نشده بود سرانجام در اواخر جنگ و مهرماه سال ۱۳۶۰ بر اثر اصابت ترکش خمپاره در شلمچه به شهادت رسید.

مقبره این شهید بزرگوار در گلزار شهدای مرکزی شهر لار واقع است.

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “کمیک موشن| جهادگر شهید حساس به بیت‌المال”

  1. حمید گفت:

    تاریخ شهادت ۶۶ میباشد .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین