سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

خرید امتیاز تیم لیگ برتری برای لارستان ضروری است

سرمربی تیم شهید چمران لارستان با بیان اینکه سطح مسابقات سوپرجام خلور بالاست اما اگر بخواهیم واقعیت امر را بیان کنیم شاید این اتفاق سودی برای منطقه نداشته باشد زیرا…

سرمربی تیم شهید چمران لارستان با بیان اینکه سطح مسابقات سوپرجام خلور بالاست اما اگر بخواهیم واقعیت امر را بیان کنیم شاید این اتفاق سودی برای منطقه نداشته باشد زیرا براحتی چندین میلیارد تومان سرمایه از منطقه خارج می شود، گفت: شاید اگر خیرین و سرمایه گذاران مدرسه پایه‌ فوتبال در منطقه ایجاد می‌کردند یا امتیاز یک تیم لیگ یک یا لیگ برتری را خریداری می کردند نام منطقه در سطح کشور بیشتر ماندگار می شد.

سوپرجام اتحاد خلور که از ۹ روز پیش در مجتمع فرهنگی ورزشی طوبی شهر لار بشکل جدید و مدرن در حال برگزاری است، تیم‌ها، بازیکنان و کادر فنی مختلفی را دور هم جمع کرده است.

خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی با سرمربی تیم شهید چمران لارستان به عنوان تنها نماینده شهر لار در این رقابت‌های بزرگ انجام داده که در زیر می‌خوانیم:

۱– در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید؟

خلیل نظری دارای مدرک ارشد فیزیولوژی تربیت بدنی و هم اکنون سرمربی تیم شهید چمران لارستان در مسابقات اتحاد خلور هستم. بنده دارای مدرک پایه C مربیگری فوتبال آسیا و سطح یک فوتسال هستم. در گذشته نیز با تیم شهید چمران در استان مقام قهرمانی را بدست آورده ایم و در لیگ امیدهای کشور نایب قهرمان شدیم.

 

۲- تیم شما از چه تعداد بازیکن بومی و چه تعداد بازیکن غیر بومی تشکیل شده است؟

ما از ۶ بازیکن غیر بومی که ۳ نفر از آنها از تیم مس سونگون و ۳ نفر از گیتی پسند هستند بهره می‌بریم و ۶ بازیکن بومی نیز در اختیار داریم. شاخص ترین بازیکن ما سپهر محمدی است که سابقه حضور با تیم ملی فوتسال در جام جهانی و کسب مقام سوم و عضویت در باشگاه گیتی پسند اصفهان را در کارنامه خود دارد.

 

۳- نظر شما در خصوص سطح مسابقات جام بزرگ اتحاد خلور چیست؟

سطح مسابقات بالاست اما اگر بخواهیم واقعیت امر را بیان کنیم شاید این اتفاق سودی برای منطقه نداشته باشد زیرا براحتی چندین میلیارد تومان سرمایه از منطقه خارج می شود. شاید اگر خیرین و سرمایه گذاران مدرسه پایه‌ فوتبال در منطقه ایجاد می‌کردند یا امتیاز یک تیم لیگ یک یا لیگ برتری را خریداری می کردند نام منطقه در سطح کشور بیشتر ماندگار می شد.

البته که از کادر برگزاری و کادر اجرایی تشکر ویژه می‌کنیم زیرا برگزاری چنین مسابقاتی در چنین سطحی واقعا کار بزرگی به حساب می آید. بحث دیگری که وجود دارد سطح بازیکنان لیگ برتری و ملی در مسابقات است که سطح بازی آنها با بازیکنان منطقه اختلاف زیادی دارد زیرا کار آنها فوتسال بوده اما در منطقه لارستان بازیکنان در فوتبال مشغول هستند و همین اختلاف سطح باعث می شود برخی ناهماهنگی ها بین بازیکنان ایجاد شود.

با برگزاری این مسابقات اسم لارستان در سطح کشور مطرح می شود اما شاید با ایجاد یک مدرسه فوتسال و استفاده از مربیان تخصصی و مطرح و تلاش در جهت پیشرفت آن بهتر می شد برای منطقه برنامه ریزی کرد.

 

۴– آیا در تیم خود از بازیکنان بومی هم در بازی های مختلف استفاده می‌کنید؟

با توجه به شرایط بازی ها از بازیکنان بومی نیز در کنار بازیکنان لیگ برتری بهره می‌بریم زیرا معتقدیم که باعث می شود بازیکنان بومی ما در کنار آنها آموزش نیز ببینند.

 

۵- سطح فوتسال و فوتبال در منطقه را چگونه ارزیابی می کنید؟

بنظر من ما در حال حاضر در لارستان بازیکن شاخص تأثیرگذار نداریم زیرا مربیان بیشتر به سمت بازیکن سالاری رفته اند تا بازیکن سازی. البته بازیکنانی نظیر غلامرضا ثابت ایمانی که الان در تیم پیکان تهران بازی می کند، بازیکن پایه تیم شهید چمران لارستان نیز بوده است اما باید برنامه ریزی بهتری صورت بگیرد تا سطح فوتبال و فوتسال لارستان ارتقا یابد.‌

 

۶- دلیل تغییر در نفرات بازیکنان شما نسبت به مسابقات جام رمضان لارستان چه بوده است؟

در هر صورت بنده از زمانی که بعنوان سرمربی تیم شهید چمران در مسابقات جام اتحاد خلور منصوب شدم بدنبال این بودم که افرادی را انتخاب کنم که با طرز تفکر تاکتیکی من همخوانی داشته باشد و از طرفی از یک یا دو تیم لیگ برتری باشند که این بازیکنان از قبل نیز با هم هماهنگ بوده باشند به همین دلیل برخی بازیکنان جام رمضان که در خدمت تیم بودند الان در این تیم حاضر نیستند.

 

۷ – نظر شما در خصوص استفاده از کمک داور ویدیوئی و سطح داوری مسابقات چیست؟ 

سطح داوری تا الان که خوب بوده و کمک داور ویدیوئی VAR نیز به تیم ها توانسته کمک کند.

 

۸- یکی از مسائلی که به آن پرداخته می شود بحث عدم حضور بانوان جهت تماشای بازی‌هاست، نظر شما در این خصوص چیست ؟

بنده امیدوار هستم این موضوع حل شده و بانوان هم برای دیدن بازی ها اجازه پیدا کنند چون این اتفاق از طرفی باعث استقبال بهتر از بازی ها خواهد شد و از طرفی دیگر از آنجا که تیم فوتسال بانوان لارستان فعال هست این بازیکنان می توانند تکنیک های بازی را از این مسابقات آموزش ببینند.

 

۹- نظر شما در خصوص اینکه تنها تیم لاری مسابقات هستید و اینکه چرا دیگر تیم های لاری در این مسابقات حضور ندارند؟

اولین دلیل بحث مالی است. در هر صورت بجز بحث هزینه ورودی اغلب تیم ها برای حضور بازیکنان خارج از منطقه هزینه‌های بالایی کرده اند و اگر برخی تیم های لاری در این مسابقات با بازیکن بومی بدلیل عدم تمکن مالی شرکت می کردند ممکن بود شان و شخصیت بازیکنان بومی بخاطر سطح بازیکنان حفظ نشود.

بازیکنان بومی ما تخصص آنها فوتبال است و ما در لارستان هیچ بازیکن تخصصی فوتسال در رده های بالا نداریم. این دلایل باعث شده تیم های لاری از این مسابقات استقبال نکنند.‏

 

۱۰- کلام آخر:

جا دارد از تمامی کادر اجرایی این مسابقات تشکر ویژه کنم و از سرپرست تیم مسعود راستی‌لاری که در همه مواقع پشتوانه ورزش لارستان بوده اند قدردانی می‌کنم.

از مسئولین مسابقات درخواست دارم تا حد امکان نسبت به هزینه بلیط فروشی نیز با مردم همکاری کنند زیرا درست است ۱۵ هزارتومان هزینه کمی تلقی میشود اما مردم بگونه ای در فشارهای اقتصادی هستند و اگر کسی بخواهد خانوادگی به این مسابقات بیاید مجموع هزینه برای او زیاد خواهد بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۷:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین