جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

گلایه مدیرکل کتابخانه‌های فارس از عدم تکمیل کتابخانه مرکزی لار توسط اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با ابراز تأسف نسبت به بی‌اهمیتی پروژه اتمام کتابخانه مرکزی لار برای اداره راه‌وشهرسازی کاملا مشهود است و شأن این جلسه بود که مدیرکل راه‌وشهرسازی…

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با ابراز تأسف نسبت به بی‌اهمیتی پروژه اتمام کتابخانه مرکزی لار برای اداره راه‌وشهرسازی کاملا مشهود است و شأن این جلسه بود که مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان هم حضور داشته باشند، گفت: از فرماندار لارستان تقاضا داریم با حضور مسئولان راه‌وشهرسازی در هفته آینده در استانداری این پروژه تعیین تکلیف شود چراکه تاکنون ۲ مرحله پول کامل تخصیص داده شده و در سفر آتی ریاست جمهوری قرار است موضوع تجهیز آن نهایی شود و شاید نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز نیاز باشد، چه معنی دارد که پس از چند بار تحویل نمی‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، محمدحسین فیروزی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی لارستان در سخنانی با بیان اینکه شهرستان بزرگ، تاریخی و متمدن لارستان جایگاه ویژه ای در استان فارس دارد و نقش آن دارای اهمیت است، اظهار داشت: در استان فارس با ۲۵۶ کتابخانه فعال جزء استان‌های سطح یک کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌ها یک نهاد غیردولتی است و مطابق قوانین فقط یک دستگاه بهره‌بردار محسوب می‌شود، افزود: مطابق قانون، نهاد کتابخانه‌ها می‌بایست در حوزه فرهنگی فعال باشد ولی شرایط بگونه‌ای پیش‌رفته که عموما درگیر پروژه‌ها و مسائل زیرساختی هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اذعان به اینکه متولی اصلی توجه به نویسندگان و حل مشکلات آنان از تألیف تا چاپ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و پس از چاپ کتاب، مسئولیت ترویج آن برعهده نهاد کتابخانه‌هاست، تصریح کرد: تمام دغدغه‌های مطرح شده در حوزه نویسندگان را به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل خواهیم کرد و نهاد کتابخانه‌ها نیز در حد بضاعت مالی در خرید کُتب آنان در خدمت نویسندگان محلی هستیم و این مسیر از اداره ما در لارستان صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه ایجاد کتابخانه‌های تخصصی در حوزه مأمویتی ما نیست اما آمادگی داریم بخش‌های مورد نیازی که بایستی بشکل تخصصی در کتابخانه‌ها ایجاد شود بعنوان بخش‌های ویژه تعریف و منابع آن تأمین شود، خاطر نشان کرد: قانون‌گذار محلی برای تأمین هزینه‌های کتابخانه‌های روستایی پیش‌بینی نکرده است و امروز ۵۱ کتابخانه فعال در سطح روستاهای استان فارس قرار دارد.

فیروزی با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های کتابخانه‌های در حال اجرا در سطح لارستان، افزود: پروژه‌ کتابخانه لطیفی، با حمایت خیرین و شهردار، آماده تجهیز است و مشکل تأمین مالی داشتیم، نیروی آن جذب شده و در تلاش هستیم مشکلات حل شود و همزمان با کتابخانه شرفویه بتوان در همین شش‌ماهه نخست سال افتتاح کرد.

این مسئول ارشد کتابخانه‌های عمومی استان فارس با بیان اینکه زمینی که در شهر دهکویه به امر ساخت کتابخانه‌ها اختصاص داده شده، شورای این شهر در زمینه انتقال سند مشکل داشته است و از طرفی محل قرارگیری زمین مورد تأیید کمیته ایجاد کتابخانه‌ها در نهاد کتابخانه‌ها نیست، تصریح کرد: با اعلام آمادگی مشارکت ۵۰ درصدی خیرین، از طرف نهاد کتابخانه‌ها برای اختصاص کُد اعتباری پیگیری خواهیم کرد تا پس از تعیین و تأیید زمین، کار در قالب یک تفاهم‌نامه به سرعت شروع شود.

وی درباره وضعیت کتابخانه مرکزی شهر لار، گفت: در اول اردیبهشت‌ماه دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها و وزیر فرهنگ و ارشاد به شیراز صورت گرفت که ۴ پروژه از ۳۳ پروژه محل اصلی بحث بود که اولویت نخست آن پروژه کتابخانه مرکزی لار بود و نشان از اهمیت توجه به زیرساختها از سمت ما دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه به صورت هفتگی موضوع کتابخانه مرکزی لار از جاهای مختلف توسط رماندار لارستان پیگیری کرده است، افزود: از اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان گلایه دارم چراکه عدم شفافیت در این مسئله جای سوال دارد و پروژه‌ای که در پایان سال ۱۴۰۱ با مبلغ یک‌ونیم میلیارد تومان پول پرداخت شد اما پروژه به اتمام نرسید.

فیروزی با اذعان به اینکه در سال ۱۴۰۱ به درخواست اداره‌کل راه و شهرسازی از مبلغ ۲٫۵ میلیارد تومان ۲ میلیارد تومان، پرداخت شد و ۳۰۰ میلیون تومان هم خیر پرداخت کرده است، عنوان کرد: با این اعداد، وعده تکمیل طرح و تحویل در ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ را داشتیم و امروز اواخر اردیبهشت قرار داریم و با توجه به تأکید دوچندان استاندار فارس متأسفانه پروژه تحویل نشده و باز هم حرف از شهریورماه و پایان سال است.

وی با ابراز تأسف نسبت به بی‌اهمیتی پروژه اتمام کتابخانه مرکزی لار برای اداره راه‌وشهرسازی کاملا مشهود است و شأن این جلسه بود که مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان هم حضور داشته باشند، اضافه کرد: از فرماندار لارستان تقاضا داریم با حضور مسئولان راه‌وشهرسازی در هفته آینده در استانداری این پروژه تعیین تکلیف شود چراکه تاکنون ۲ مرحله پول کامل تخصیص داده شده و در سفر آتی ریاست جمهوری قرار است موضوع تجهیز آن نهایی شود و شاید نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز نیاز باشد، چه معنی دارد که پس از چند بار تحویل نمی‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس عدم اتمام پروژه کتابخانه مرکزی لار را اجحاف در حق مردم لارستان دانست و گفت: این پروژه بزرگترین پروژه در بین شهرستان‌های استان فارس است و شاید در جنوب کشور در شهرستان‌ها در زمره بزرگترین‌ها باشد و از طرفی برای نهاد کتابخانه‌ها دارای اهمیت و اولویت است.

به گزارش میلاد لارستان، در این جلسه برخی شهرداران، روسای شوراها، مسئولین کتابخانه‌های شهرها و بخش‌ها و اعضای انجمن نیز مسائل و مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی لارستان را بیان کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۷:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “گلایه مدیرکل کتابخانه‌های فارس از عدم تکمیل کتابخانه مرکزی لار توسط اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    اکثر مسولین در خصوص عدم اتمام کتابخانه مرکزی لار گلایه مند هستند. سرانجام ما نفهمیدیم مسول کیست؟!وچه کسی ویا مسولی کار ساختمان کتابخانه باید به پایان برساند؟ مردم باید بگویند کی بود کی بود من نبودم پس چه کسی بود. واقعا تاسف دارد که بعد از ۱۲ سال هنوز معلوم نیست مسول اتمام کتابخانه لار کیست؟!؟!؟!

  2. ناشناس گفت:

    متاسفانه مدیر کل راه و شهرسازی لارستان کم کاری می کند به این دلی که بودجه برای راه تامین میشه ولی کار بصورت لاک پشتی پیش می رود مر دم پول ساخت مسکن واریز میکنند ولی سالها معطل مانده پول تکمیل کتابخانه میگیرند ولی از اتمام ان خبری نیست تمام راههای زیر مجموعه اداره کل راه و شهر سازی لارستان بسیار تاسف اور می باشد پول از خیر می گیرند ولی از راه خبری نیست و…….. نما ینده محترم و فرماندار فهیم در مورد اینگونه مسو لین مصلحت اندیشی نکنند

  3. .... گفت:

    ای کاش با این تاسف خوردنا کار از پیش میرفت
    ما هم میتونیم بگیم متاسفم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین