شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

کتابخانه مرکزی لار تا 6 ماهه اول سال 1403 تجهیز می‌شود

وی موضوع پروژه کتابخانه مرکزی شهر لار را از دغدغه‌های جدی استاندار فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و فرماندار لارستان برشمرد و گفت: در جلسه گذشته بحث‌های مفصل، جدی و…

وی موضوع پروژه کتابخانه مرکزی شهر لار را از دغدغه‌های جدی استاندار فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و فرماندار لارستان برشمرد و گفت: در جلسه گذشته بحث‌های مفصل، جدی و چالشی در رابطه با کتابخانه مرکزی لار صورت گرفت که به لطف خدا در جلسه‌ای که با حضور استاندار فارس، فرماندار، مدیرکل راه و پیمانکار طرح برگزار شد، تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار مصوب شد و بنا به تماس مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان همکف پروژه آماده شده و امید می‌رود این کتابخانه که یکی از بزرگترین کتابخانه‌ها در جنوب کشور است، تا ۶ ماهه اول آتی تجهیز شود.

به گزارش میلاد لارستان، فیروزی در آئین تکریم و معارفه روسای اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان در سخنانی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در کرمان و شهادت دهها تَن از هموطنان در این حادثه تلخ با اشاره به اینکه دشمن خباثت‌های خود را به بالاترین سطح رسانده و انتظار می‌رود انتظامی سخت از دشمنان گرفته شود، اظهار داشت: مردم ما لایق شایسته‌ترین خدمات هستند.

وی با ابراز خرسندی از وجود ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و امکانات و شرایط موجود در لارستان، افزود: تغییر در رأس هر مجموعه، لازمه هر تشکیلاتی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس درخصوص حمایت از مدیر جدید کتابخانه‌های عمومی لارستان خبر داد و از اعضای زیرمجموعه این نهاد خواست همکاری لازم را با مدیر جدید داشته باشند، تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده از سوی دولت و تقویت مسیرها و مؤلفه‌ها باید مورد توجه مدیر جدید باشد و درباره تحول در کتابخانه‌ها در راستای تحقق گام دوم انقلاب تلاش شود.

این مسئول از خواستار طرح‌ریزی برای ایجاد تحول در کتابخانه‌های لارستان شد و خاطر نشان کرد: از منظر زیرساخت کتابخانه‌های خوب در لارستان وجود دارد و پیش‌بینی افزودن امکانات برای ۱۲ کتابخانه فعال در لارستان صورت گرفته و نشان می‌دهد آینده درخشانی در منطقه لارستان داریم.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما در مقوله فرهنگ، دروازه و دریچه کتاب است و از مسیر کتاب اتفاقات مهمی می‌افتد، ادامه داد: مسئله کتاب، یک موضوع حیاتی و زیرساختی است و از نگاه تمدنی لارستان، نیاز توجه به کتابخانه‌ها بسیار جدی نشان می‌دهد و این منطقه اثرگذار مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده است و نقش لارستان در استان پهناور فارس بسیار مهم است و همین موضوع نشان می‌دهد که به موضوع کتابخانه‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

فیروزی با اشاره به اینکه تا به امروز ۱۰ کتابخانه عمومیِ دولتی فعال در لارستان داریم، عنوان کرد: برخی از این کتابخانه‌ها به لحاظ شاخصه‌ها در حوزه‌های امانت، عضویت و منابع علی‌رغم تمام تلاش‌ها، کتابخانه‌های خوبی نیستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اذعان به اینکه دو پروژه کتابخانه‌ای جدید در لارستان کار خود را آغاز کرده است و در جلسه گذشته وعده تجهیز آن را دادیم و به وعده خود عمل کرده و از منابع استان تجهیز  و نیروی انسانی تأمین شد، گفت: خوشبختانه این کتابخانه‌ها بیش از یک ماه است که کار خود را آغاز کرده ولی به طور رسمی افتتاح نشده و البته خدمات خود را در حال ارائه دادن است و در فرصتی مناسب مورد افتتاح رسمی قرار می‌گیرد.

وی موضوع پروژه کتابخانه مرکزی شهر لار را از دغدغه‌های جدی استاندار فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و فرماندار لارستان برشمرد و افزود: در جلسه گذشته بحث‌های مفصل، جدی و چالشی در رابطه با کتابخانه مرکزی لار صورت گرفت که به لطف خدا در جلسه‌ای که با حضور استاندار فارس، فرماندار، مدیرکل راه و پیمانکار طرح برگزار شد، تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار مصوب شد و بنا به تماس مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان همکف پروژه آماده شده و امید می‌رود این کتابخانه که یکی از بزرگترین کتابخانه‌ها در جنوب کشور است، تا ۶ ماهه اول آتی تجهیز شود.

فیروزی در پایان از محمدمهدی معتمدیان رئیس سابق اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان قدردانی کرد و خواستار همراهی و کمک با مدیر جدید شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “کتابخانه مرکزی لار تا 6 ماهه اول سال 1403 تجهیز می‌شود”

  1. لاری گفت:

    سلام
    انشاالله که اینبار واقعا کتابخانه تجهیز بشه هرچند که امیدی نیست
    ۸سال جناب جعفرپور نماینده محترم که مثلا عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم بودند متاسفانه کاری برای کتابخانه مرکزی انجام نداد.
    سوال ما اینه که در طول ۸ سال آیا مهمتر از این کار فرهنگی( تجهیز کتابخانه مرکزی) هم کاری دیگه ای بود؟؟
    و….

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین