شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

۴ مصوبه جدید انجمن کتابخانه های عمومی در راستای ترویج کتابخوانی

دومین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی لار، بیرم، بنارویه، صحرای باغ، لطیفی، خور و دهکویه با…

دومین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی لار، بیرم، بنارویه، صحرای باغ، لطیفی، خور و دهکویه با حضور اعضای آن و به فرماندار فرمانداری ویژه لارستان و رییس انجمن کتابخانه های لارستان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا رییس اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان با اشاره به مصوبات جلسه قبل به معرفی دستورکار جلسه با موضوع تبیین و تشریح احکام جایگزین در جرائم کیفری در راستای حمایت از توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پرداخت و اذعان داشت: با توجه به مواد قانونی ۶۴ الی ۸۷ قانون مجازات اسلامی در برخی از جرائم کیفری قاضی این اختیار را دارد که از احکام جایگزین کیفری در راستای اصلاح سازی مجرمین و خدمات فرهنگی اجتماعی استفاده کند.

در ادامه اسفندیاری رییس حراست دادگستری لارستان به تشریح احکام جایگزین پرداخته و اذعان داشت: احکام جایگزین موضوع تازه ای نیست و سالیان سال است که این روند در دادگستری اجرایی می شود و برابر مواد قانونی ۶۴ الی ۸۷ ق.م.ا قاضی این اختیار دارد که مجازات برخی از جرائم کیفری را با صلاحدید لازمه تبدیل به انجام اجباری خدمات اجتماعی و فرهنگی نماید که این امر می‌تواند در امر اصلاح سازی بهتر مجرمین و حفظ شان مجرم و خانواده او بسیار موثر باشد.

وی در ادامه آمادگی دادگستری و دستگاه قضا را برای حمایت از توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اعلام نموده و سایر اعضای حاضر در جلسه نیز با بیان نظرات خود از این ایده خلاقانه استقبال کردند.

در پایان فرماندار فرمانداری ویژ لارستان و رییس انجمن کتابخانه های لارستان کاهش آسیب های اجتماعی را مستلزم حمایت های همه جانبه مردم و ومسئولین دانسته و ارتقای آگاهی مسئولین را در درجه اول،شرط بیداری عمومی دانست.

در ادامه از دیگر موضوعات مطروح شده در جلسه مصوب شد:

۱٫ رییس اداره کتابخانه های لارستان متناسب با نیازهای فرهنگی خود مکاتبه لازم با دادگستری لارستان به منظور بهرمندی از مواد قانونی احکام جایگزین در جرائم کیفری داشته باشد.

۲٫ مصوب شد ایده های خلاقانه در خصوص مبلمان شهری با موضوع کتاب و ترویج فر هنگ مطالعه از سوی ارگانهای فرهنگی به شهرداری ارسال گردد

۳٫ مصوب شد شهرداری لار از کتابهای نویسندگان بومی با موضوع حقوق شهروندی حمایت مادی کند.

۴٫ به پیشنهاد فرماندار لارستان مصوب شد در شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دولت نشست نمادین کلیه مدیران شهرستان در داخل یکی از کتابخانه های شهر با هدف ترویج مطالعه انجام پذیرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “۴ مصوبه جدید انجمن کتابخانه های عمومی در راستای ترویج کتابخوانی”

  1. ناشناس گفت:

    اقا خيلي عجله نكنيد اول كتابخانه ١٢ساله را بزرگش كنيد بعد ديگر كتابخانه ها. همش جلسه و عكس و ديگر هيچ يعني مردم را سركار گذاشتن

  2. ناشناس گفت:

    تاز مانی که جناب معتمدیان در راس اداره کتابخانه لارستان هستند، علیرغم اینکه بسیار انسان شریفی هم هستند، هیچ قدمی از قدم برداشته نخواهدشد…
    انشالله با ظهور قائم ال محمد کتابخانه افتتاح خواهدشد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین