پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آیا طرح نهضت ملی مسکن در لار هم ثمر می‌دهد؟

  قشر متوسط و ضعیف جامعه کورسوی امید خود را برای صاحب‌خانه شدن در دولت سیزدهم به نهضت ملی مسکن گره زده‌اند اما باید دید با سرعت پایین تعیین زمین…

 

قشر متوسط و ضعیف جامعه کورسوی امید خود را برای صاحب‌خانه شدن در دولت سیزدهم به نهضت ملی مسکن گره زده‌اند اما باید دید با سرعت پایین تعیین زمین و همچنین ساخت این واحدها در لار چند درصد متقاضیان خانه دار می‌شوند؟

به گزارش میلاد لارستان، افزایش سالانه نرخ رهن و اجاره‌بها و افزایش بی‌رویه نرخ‌های خرید و فروش مسکن، سال‌هاست خانه‌دار شدن را به یک رویای دست‌نیافتنی بویژه برای قشر جوان تبدیل کرده است‌.

رویایی که در ۸ سال دولت سابق زمینه‌ای برای بروز و ظهور پیدا نکرد؛ چراکه دولت سابق هیچ برنامه‌ای برای حوزه مسکن در چنته نداشت و تنها در سال آخر و ماه‌های پایانی‌اش طرحی به‌نام “اقدام ملی مسکن” را علَم کرد و همانگونه که انتظار هم می‌رفت راه به جایی نبرد.

دولت سیزدهم اما شعار اصلی خودش را بر محور مسکن بنا کرد و آیت الله رئیسی ساخت یک میلیون مسکن در هر سال و چهار میلیون در طول عمر چهار ساله دولت را در دستور کار قرار داد.

اینجا بود که روزنه امید در دلها جوانه زد و اقشار متوسط و پایین‌تر جامعه به لحاظ مالی، همت کردند و آستین بالا زدند تا به هر صورتی که شده در این شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است به طریقی خانه دار شوند.

کار در برخی شهرها خوب پیش رفت و حتی واحدها هم تحویل مردم شده است اما در برخی شهرها و استان‌ها همچون لارستان شرایط آنگونه که باید پیش نمی‌رود.

در لارستان باتوجه به حجم انبوه متقاضیان که به اذعان مسوولان مربوط در زمره پرتقاضاترین شهرها محسوب می‌شود، تامین زمین زمان‌بر شده است.

اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان بعنوان متولی اصلی تامین زمین نهضت ملی مسکن باید بیشتر تلاش کند چراکه که هنوز تکلیف جمع زیادی از ثبت‌نام کنندگان درخصوص تامین زمین نامشخص است. این رویه نباید اینقدر طولانی شود چراکه تاخیر در شروع ساخت، به سبب رشد تصاعدی مصالح ساختمانی منجر به افزایش قسمت تمام شده برای متقاضیان می‌شود.

از طرفی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان بعنوان مجری احداث نهضت مسکن، با تلاشی مضاعف بدنبال سرعت در ساخت پروژه‌ها باشد هرچند اقداماتی صورت گرفته اما چون ساخت و سازها برای مردم ملموس نیست هنوز نمی‌توان به پایان کار امید کامل داشت.

روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در لارستان هرچند زودتر از سایر شهرها شروع شد اما به کندی پیش رفت تا جایی که اکنون که دو سال از عمر دولت می‌گذرد نه تنها هیچ واحدی تحویل متقاضیان نشده بلکه در برخی نقاط هنوز کار آغاز هم نشده است.

انتظارها در حوزه ساخت مسکن بدلیل آنکه مرتبط به آحاد جامعه و به ویژه با اقشار متوسط و ضعیف جامعه است، بسیار زیاد است و نیاز به توجه جدی دارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین