پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6
رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان:

بخش نوزادان در بیمارستان امام رضا(ع) لار راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان درباره راه‌اندازی بخش نوزادان بیمارستان امام رضا(ع) لار گفت: تاکنون کمبود فضا در این بیمارستان مانع تحقق این امر بوده که با توجه به ساخت بخش جدید این مشکل برطرف می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان درباره راه‌اندازی بخش نوزادان بیمارستان امام رضا(ع) لار گفت: تاکنون کمبود فضا در این بیمارستان مانع تحقق این امر بوده که با توجه به ساخت بخش جدید این مشکل برطرف می‌شود.

به گزارش میلادلارستان، دکتر عاطفه رئوفی  اظهار داشت: بنا به آمارهای موجود میزان زایمان‌ها به شکل سزارین در سال ۹۲، ۶۲ درصد، در سال ۹۳، ۶۴ درصد و در ۹ ماهه ۹۴، ۴۴ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت، دانشکده علوم پزشکی لارستان به عنوان یکی از برترین‌های ترویج زایمان طبیعی شناخته شده است، افزود: در ۹ ماهه ابتدایی امسال، تعداد زایمان به صورت سزارین نسبت به سال ۹۲، ۵۱ درصد کاهش داشته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه به لحاظ کاهش سزارین‌ها جایگاه شهرستان لارستان در استان فارس رتبه اول و در کشور رتبه سیزدهم است، تصریح کرد: هدف از انجام زایمان طبیعی، ارتقاء سلامت مادر و نوزاد، کاهش مرگ و میر مادران و کاهش عوارض و مرگ نوزادان است.

رئوفی بیان کرد: برای ترغیب بانوان به زایمان طبیعی اقداماتی شامل آموزش چهره به چهره مادران و برقراری ارتباط با آنان، آگاه‌سازی مادران نسبت به مزایای زایمان طبیعی، بهبود بخشیدن به فضای فیزیکی اتاق زایمان، حفظ حریم خصوصی بیمار و رضایت فوری مادران و تکریم مادر باردار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تا چندماه آینده تمام زیرساخت‌های بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان به دلیل استقبال مردم از زایمان طبیعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای رفاه حال بیماران بلوک‌های زایمان بهسازی و خوشایندسازی می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان درخصوص راه‌اندازی بخش نوزادان بیمارستان امام رضا(ع) لار، بیان کرد: تاکنون کمبود  فضا در این بیمارستان مانع تحقق این امر بوده که با توجه  به ساخت بخش جدید این مشکل نیز برطرف می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین