پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 26 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

پیر کبلعلی+عکس

    مردم لارستان از دیر باز به بزرگان شهر و کسانی که برای منطقه دلسوز و مشکلات معنوی مردم را برطرف می کرده اند؛ احترامی خاصی برایشان قائل بوده…

 

 

مردم لارستان از دیر باز به بزرگان شهر و کسانی که برای منطقه دلسوز و مشکلات معنوی مردم را برطرف می کرده اند؛ احترامی خاصی برایشان قائل بوده اند و نام نیک آنها ثبت و مقبره ای بر مزار آنها احداث می کرده اند.

در منطقه لارستان کهن در کتاب دانشنامه آثار تاریخی لارستان کهن بیش از ۱۰۰(یکصد) پیر شناسایی شده است؛ قطعا تعداد آنها زیادتر است. اکثریت این پیرها شجر نامه ای ندارند و اگر داشته اند مفقود یا به سرقت رفته است.

تنها چیزی که از آنها ماند مقبره و نام آنهاست.

“پیر کبلعلی”* که در ضلع شمال غربی محله پاقلعه و حوالی صحرای بگال قرار دارد؛ دارای مقبره بوده که به حالت تخریب در آمده است.

در کنار این پیر قبرستانی نیز وجود دارد که به نقل از اهالی محل دفن ترک زبان های لار و قبرستان اهالی محله پاقلعه و قبرستان یهودی بوده است.

 

نگارنده: صمد کامجو

عکس از: علیرضا محتشمی

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پیر کبلعلی+عکس”

  1. ناشناس گفت:

    نگارنده و عکاس محترم ضمن تشکر از زحمات شما،یقین داشته باشید تهیه و ارسال تصاویر و ساختمان گذشتگان کافی نیست ضرورت دارد مرمت و بهسازی این اثار گرانبها که مطالبه قانونی مردم است پیگیری شود . در این میان روزنامه میلاد میتواند نقش مهمی داشته باشد که از طریق مسولین ذیربط تاحصول نتیجه پیگیری کند. بارها مشاهده میشود که فعالان اجتماعی و اصحاب رسانه شهر لار فقط مشکلات و نارسایها گزارش می کنند که اصلا کافی نیست .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین