چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

مجتمع ورزشی کارگران لار در مصوبات سفر هیأت دولت به فارس قرار بگیرد

امام جمعه لار با گلایه از عدم تزریق اعتبار برای تکمیل مجتمع نیمه‌کاره ورزشی کارگران لارستان با توجه به گذشت ۱۶ سال از زمان شروع به ساخت آن، گفت: گذشت…

امام جمعه لار با گلایه از عدم تزریق اعتبار برای تکمیل مجتمع نیمه‌کاره ورزشی کارگران لارستان با توجه به گذشت ۱۶ سال از زمان شروع به ساخت آن، گفت: گذشت زمان باعث فرسودگی و نابودی ساختمان نیمه‌کاره می‌شود و انتظار است مسئولان برنامه‌ریزی کنند تا این پروژه مجددا وارد مدار عملیاتی و اجرایی شود و در سفر آتی رئیس جمهور ایران به استان فارس موضوع اخذ بودجه برای مجموعه ورزشی کارگران در دستور کار مسئولان و مصوبه دولت قرار گیرد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بازخوانی گوشه‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، عامل موفقیت امام خمینی(ره) در ایجاد تحولات عظیم را ایمان و امید دانست و اظهار داشت: امام بزرگوار ما سه عمل بزرگ و تاریخی در سطح کشور ایران، امت اسلام و همچنین جهان انجام داد.

وی با بیان اینکه تحول در سطح کشور بشکل انقلاب اسلامی رخ داد، افزود: آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، تحول در سطح امت است و جریان بیداری اسلامی را امام(ره) به راه انداخت و دوره انفعال و بی‌تحرکی از میان رفت و مسئله فلسطین به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شد.

این استاد حوزه و دانشگاه همه تلاش دشمن را گرفتن امید از جامعه ایرانی با همه دستاوردها برشمرد و تصریح کرد: رونمایی از موشک «هایپرسونیک»، یک دستاورد بزرگ دارد و ایران چهارمین کشوری است که به آن دست یافته و نسبت به نمونه مشابه برتر است که در سایه خودباوری یک ملت رقم خورده است.

امام جمعه لار با اشاره به اینکه توجه به معنویت با حرکت امام(ره) در سطح دنیا حتی در کشورهای غیرمسلمان زنده شد، خاطر نشان کرد: در جهان امروز اگر عرفان‌های کاذب و انحرافی ارائه می‌شود، بخاطر آن است که حرکت امام(ره) یک مطالبه برای دستیابی به معنویت ایجاد کرد و نمی‌توانند مقابل آن بایستند.

وی نگاه کردن به شکست‌های دشمن در مواجه با ملت بزرگ ایران نظیر شکست سیاست منزوی سیاسی ایران توسط آمریکا از عوامل شکل‌گیری امید در جامعه قلمداد کرد و یادآور شد: خبر توافق ایران و عربستان در ابتدای سال، منجر به بهبودی روابط ایران با کشورهای خلیج‌فارس شد و در ادامه کشوری مثل مصر نیز خواستار از سرگیری ارتباط با ایران شد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه عضویت ایران در دو نهاد مهم سازمان با رأی ۵۴ کشور یک دستاورد بزرگ است، عنوان کرد: آمریکا در راهبرد منزوی سازی ایران شکست خورده است که این پیروزی رهاورد تصمیم امام(ره) و امت در جامعه است که گره‌خوردن این دو مهم منجر به شکست دشمن شد.

امام جمعه لارستان به پیشنهاد برخی از افراد صاحب فکر خواستار راه‌اندازی قرارگاه تقویت ایمان و امید با حضور نخبگان، جوانان، سپاه و بسیج در لارستان با هدف تقویت امید و ایمان در جامعه شد و عنوان کرد: ادارات تبلیغات، اوقاف، ائمه جمعه و جماعات به مسئولان ایده و نظر بدهند و برای تقویت ایمان در جامعه با برنامه عمل کرد.

وی با اشاره به درپیش بودن روز «دحو‌الارض» و بهره‌گیری از معنویات این روز با انجام اعمال توصیه شده، گفت: روزه‌گرفتن، دعا و ذکر، انجام غسل و نماز مخصوص آن و غیره از این فرصت‌ها به شکل خانوادگی استفاده شود.

حجت‌الاسلام موسوی با گلایه از عدم تزریق اعتبار برای تکمیل مجتمع نیمه‌کاره ورزشی کارگران لارستان با وجود تذاکرات انجام شده در گذشته، تصریح کرد: این پروژه نزدیک به ۱۶ سال پیش آغاز شد که از مصوبات استانی سفر هیأت دولت نهم به استان فارس است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌ای در یک دولت کلنگ‌زنی شد و در دولت‌های بعد ادامه می‌یابد، افزود: به طور مکرر اخباری مبنی بر کلنگ‌زنی در دولت دیده می‌شود، ورزش راه عالمانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و ورزشگاه کارگران لار، کلنگ‌زنی شده و دولت نهم در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع کار آن را آغاز کرد اما از سال ۹۰ با وجود ۳۵ درصدی متوقف شده است.

امام جمعه لار با ابراز تأسف از سرقت وسایل قسمت‌هایی از این پروژه نیمه‌کاره، ادامه داد: گذشت زمان باعث فرسودگی و نابودی ساختمان نیمه‌کاره می‌شود و انتظار است مسئولان برنامه‌ریزی کنند تا این پروژه مجددا وارد مدار عملیاتی و اجرایی شود و در سفر آتی رئیس جمهور ایران به استان فارس موضوع اخذ بودجه برای مجموعه ورزشی کارگران در دستور کار مسئولان و مصوبه دولت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قطع شدن برق چاه‌های کشاورزی طی روزهای اخیر موجب نارضایتی بهره‌برداران شده است، خاطر نشان کرد: کشت پنبه و شروع کشت کنجد موجب آسیب به تجهیزات کشاورزان و کاهش تولید محصولات می‌شود و در پاسخ به مسئولانی که می‌گویند این اقدام یک قانون کشوری است، باید در مناطقی همچون لارستان استثنائاتی داشته باشد.

امام جمعه لار با طرح آماری درخصوص کشت محصولات کشاورزی در سطح لارستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود سطح زیرکشت پنبه در لارستان بالغ بر ۴ هزار هکتار و کنجد نیز بیش از ۲ هزار هکتار باشد و امید می‌رود مسئولان خواست مردم را بشنوند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین