یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

فراخوان جشنواره مطبوعات

  معاون فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره مطبوعات اهالی رسانه تا ۳۱ تیر امسال و زمان اعلام نتایج و تقدیر از…

 

معاون فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره مطبوعات اهالی رسانه تا ۳۱ تیر امسال و زمان اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران (جشنواره مطبوعات) برای ارتقای استاندارد‌های رسانه‌نگاری در کشور، در سه سطح سراسری، منطقه‌ای و محلی با هدف ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه و ایجاد رقابت سالم، برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یکی از مهمترین پیامد‌ها و تاثیرات تحول اخیر در ساحت رسانه را پیچیدگی تشخیص اخبار واقعی از اخبار جعلی برای مخاطب عنوان کرد و گفت: چاره این چالش بازگشت مرجعیت به رسانه‌های حرفه‌ای با حفظ ملزومات رسانه‌های مدرن است.

 

غلامرضا خوش اقبال، از روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و فعالان رسانه‌های اجتماعی که در حیطه‌های چاپی مثل روزنامه، هفته نامه، فصلنامه، سالنامه و برخط همچون خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی از جمله اطلاعات و اخبار منتشر شده در بستر‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی اعم از کانال، صفحه مجازی (بلاگ‌ها و میکروبلاگ و…) و رسانه‌های کاربرمحور فعالیت می‌کنند دعوت کرد.

وی قالب‌های جشنواره را این چنین اعلام کرد: برای رسانه‌های برخط و چاپی، سرمقاله، مقاله، گزارش، طنز، خبر، مصاحبه، تیتر، عکس، گرافیک، چند رسانه‌ای و ترجمه آثار و برای رسانه‌های اجتماعی، متن، صوت و تصویر بر بستر رسانه‌های اجتماعی است.

برای رسانه‌های برخط و چاپی، سرمقاله، مقاله، گزارش، طنز، خبر، مصاحبه، تیتر، عکس، گرافیک، چند رسانه‌ای و ترجمه آثار و برای رسانه‌های اجتماعی، متن، صوت و تصویر بر بستر رسانه‌های اجتماعی است.

این مقام مسوول با اشاره به بخش‌های نقد مصلحانه (جایزه مرحوم دکتر عماد افروع) و تبیین و روشنگری ماهیت اخبار جعلی که بخش ویژه جشنواره مطبوعات هستند، شرکت همه رسانه‌های فعال در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران اعم از برخط، چاپی و رسانه‌های مجازی در این جشنواره و آثاری که در بازه زمانی اول فروردین پارسال تا سی و یکم خرداد امسال در رسانه‌های ملی، استانی و محلی تولید و منتشر شده‌اند را مجاز دانست و افزود: هر شرکت کننده می‌تواند تنها در ۲ بخش و در هر بخش ۲ اثر را ارائه کند و در بخش تیتر، ارائه متن کامل اثر الزامی است.

وی با اعلام اینکه برگزیدگان جشنواره ملزم به ارائه اصل اثر منتشر شده به دبیرخانه جشنواره هستند و جشنواره حق استفاده تبلیغاتی و هنری؛ اعم از چاپ در نمایشگاه جانبی، تبلیغات شهری و تلویزیونی از اثار ارسالی را دارد، افزود: آثار می‌بایست با فونت خوانا و دارای شناسنامه (لگوی نشریه، تاریخ انتشار/ و در خبرگزاری‌ها دارای آدرس اینترنتی و تاریخ باشد) و آثار فاقد نام نویسنده یا دارای نام نویسنده مستعار باید به تایید (مهر و امضاء) مدیر مسئول نشریه یا خبرگزاری و پایگاه خبری رسیده باشند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین