یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

جویم، خنج و گراش در جمع ۱۰ شهرستان برتر در پاسخگویی به صدور الکترونیکی مجوزها قرار گرفتند

شدهمدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس، با اشاره به راه اندازی درگاه ملی مجوزهای کشور به منظور بهبود محیط کسب و کار برای فعالان اقتصادی گفت: با توجه به…

شدهمدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس، با اشاره به راه اندازی درگاه ملی مجوزهای کشور به منظور بهبود محیط کسب و کار برای فعالان اقتصادی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، ضرورت دارد که دستگاه های اجرایی در مرکز استان و سایر شهرستان ها اهتمام بیشتری به صدور الکترونیکی مجوزها داشته باشند.

به گزارش میلاد لارستان، بابک دایی، در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی درخواست‌های صدور مجوز به تفکیک شهرستان‌های استان نشان می‌دهد از مجموع درخواست ثبت شده در درگاه مجوزها، شهرستان شیراز با افزون بر هشت هزار درخواست در جایگاه نخست و پس از آن شهرستان‌های داراب، مرودشت، فیروزآباد، و جهرم قرار دارند.

وی ادامه داد: از منظر شاخص پاسخگویی به موقع به درخواست‌های صدور مجوزها طی یک سال گذشته و به تفکیک شهرستانی، شهرستانهای جویم، خرامه، فراشبند، خفر، خنج، سروستان، رستم، گراش، قیر و کارزین و مُهر به ترتیب در رتبه‌های اول تا دهم قرار دارند.

او اظهار کرد: همچنین شهرستان‌های سپیدان، آباده، کوه چنار، شیراز، اقلید، بختگان، کوار، بیضاء، نی‌ریز و خرم‌بید نیز در رتبه‌های آخر شاخص پاسخگویی مناسب به درخواست‌های صدور مجوز در استان قرار دارند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: بررسی عملکرد شهرستان‌های استان در زمینه صدور مجوزهای الکترونیکی کسب و کار طی یکسال گذشته نشان می‌دهد که پنج شهرستان فراشبند، سروستان، قیر و کارزین، گراش و مُهر عملکرد مطلوب و پنج شهرستان آباده، سپیدان، شیراز، اقلید و خرم بید عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

دایی افزود: همچنین بررسی ها نشان می دهد که از نظر دستگاهی نیز بیشترین درخواست صدور مجوز مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و پس از آن نیز اداره کل صمت، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف قرار دارند.

او ادامه داد: از منظر شاخص پاسخگویی به موقع به درخواست‌های صدور مجوز نیز اداره‌ کل آموزش و پرورش، شرکت برق منطقه‌ای، شرکت آبفا و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در رتبه های اول تا چهارم و اداره کل صمت، اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام پزشکی استان در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی، ابراز امیدواری کرد که با حذف تمام فراینده های دستی صدور مجوز، تمام شهرستان‌ها و دستگاه های اجرایی استان به سمت صدور الکترونیکی مجوزهای کسب و کار حرکت کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین