پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تبخیر چشمگیر منابع آبی در لارستان بدلیل شدت گرما

رئیس اداره هواشناسی لارستان با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در ایستگاه هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی لارستان جمعا هزار و ۴۸ میلیمتر تبخیر ثبت شده است، گفت: در…

رئیس اداره هواشناسی لارستان با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در ایستگاه هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی لارستان جمعا هزار و ۴۸ میلیمتر تبخیر ثبت شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ جمع کل تبخیر ثبت شده برابر با ۳ هزار و ۲۸۹ میلیمتر بوده است.

حسن شفی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در ایستگاه هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی لارستان جمعا هزار و ۴۸ میلیمتر تبخیر ثبت شده است، اظهار داشت: این میزان نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۳۵ میلیمتر بیشتر بوده است.

وی افزود: مقدار بارندگی در این سه ماه به میزان ۱۴.۷ میلیمتر ثبت شده است که در مدت مشابه در سال گذشته بارندگی نداشته ایم.

رئیس اداره هواشناسی لارستان با اشاره به اینکه در تیرماه امسال دمای هوا بین ۲۲.۶ درجه سانتیگراد تا ۴۷.۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است، تصریح کرد: در تیر ماه امسال گرمترین روز ۱۴ تیرماه با دمای ۴۷.۲ درجه سانتیگراد بوده است.

این کارشناس هواشناسی با اذعان به اینکه بیشترین میزان رطوبت در تیرماه به ۶۱ درصد رسیده است، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ جمع کل تبخیر ثبت شده برابر با ۳ هزار و ۲۸۹ میلیمتر بوده است.

وی از احتمال ابری شدن هوا و وقوع رعد و برق در برخی نقاط لارستان خبر داد و اضافه کرد: درمجموع امسال بارندگی تابستانه نسبت به سال قبل کمتر پیش‌بینی شده و فعالیت سامانه مونسون در منطقه نسبت به سال قبل ضعیفتر است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۳:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تبخیر چشمگیر منابع آبی در لارستان بدلیل شدت گرما”

  1. واحدها؟ گفت:

    هزار میلیمتر یعنی یک متر. آیا اعداد و واحدها دقیق هستند؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین