یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

بالگرد اورژانس هوایی لارستان تکمیل کننده چرخه انتقال عضو پیوندی

بالگرد اورژانس هوایی لارستان تکمیل کننده چرخه انتقال عضو پیوندی از میناب به شیراز بود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان، صبح…

بالگرد اورژانس هوایی لارستان تکمیل کننده چرخه انتقال عضو پیوندی از میناب به شیراز بود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان، صبح امروز و طی همکاری موثر پایگاه‌های اورژانس هوایی لارستان و بندرعباس، سه عضو پیوندی خانم ۴۸ ساله مینابی که به دلیل خونریزی مغزی، دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود، جهت اهدا به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل شد.

صباغی رئیس مرکز در خصوص این خبر اظهار داشت: یکی از اساسی ترین فاکتورهای مورد توجه در پیوند اعضا، توجه و حفظ زمان طلایی انتقال عضو برای رسیدن به بیمار نیازمند به پیوند اعضاست که بر اساس فاصله مکانی و شرایط موجود جاده‌ای، بهترین انتقال از طریق هوایی و با کمک بالگرد است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و قرارگیری لارستان بین دو دانشگاه بزرگ علوم پزشکی در جنوب کشور، یکی از حساسترین ماموریت های تیم هوایی اورژانس ۱۱۵ شهرستان، ارتباط موثر و دقیق با این دانشگاه ها برای انتقال صحیح، سریع و به موقع اعضایی است که می تواند جان چندین بیمار را از مرگ حتمی نجات دهد.

صباغی افزود: در همین راستا و با هدف به روزرسانی دقیق علمی و فنی همکاران اورژانس هوایی دوره های تخصصی ویژه ای جهت این عزیزان به شکل مستمر برگزار شده که می تواند اطمینان خاطری باشد برای همه کسانی که باید از خدمات اورژانس هوایی بهره مند شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین