یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 51 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

قابل توجه میراث فرهنگی و شهرداری لار: “یا کاروانسرای گلشن و نو را اصولی تغییر کاربری دهید و یا فکری به حال زارش نمایید..”

یکی از مخاطبین میلاد لارستان با ارسال  چند عکس و پیامی متنی خواستار پیگیری در خصوص وضعیت نامناسب و بی توجهی به ۲ کاروانسرای قدیمی گلشن و نو در شهر…

یکی از مخاطبین میلاد لارستان با ارسال  چند عکس و پیامی متنی خواستار پیگیری در خصوص وضعیت نامناسب و بی توجهی به ۲ کاروانسرای قدیمی گلشن و نو در شهر لار شده است.  به گزارش شهروند خبرنگار میلاد لارستان در این پیام آمده است:

بنده شهروندی از دیار لارستان کهن هستم وهمشهری شما که درباب موضوع حفاظت آثار باستانی شهرم بسیار از مسئولین اداره میراث فرهنگی لارستان گله مند هستم وازاین رو خواستم این موضوع را خدمت شما انتقال بدم تا لطف کنید و بدست مسئولین برسانید.

چند روز قبل که برای چندمین بار برای دیدن کاروانسرای گلشن و نو اقدام کردم به محض ورود واقعا ناراحت شدم.  کاروانسرا بیشتر شبیه مکانی مخروبه شده هرگوشه و کنارش پراز تلی از خاک و آجر و ساختمان درحال نابودی کامل و تعدادی حجره هم که دراختیار بازاریان می‌باشد ،و هرکسی برای خودش مشغول است غافل از اینکه به اصل مراقبت و مرمت کاروانسرا هیچ بهایی داده نمیشود.

آیا ما باید اینگونه از آثار تاریخی که دیگر هرگز نمونه اش ساخته نمیشود و بخشی ازفرهنگ ،گذشته و تاریخ کهن ماست باید اینگونه برخورد کنیم؟! مسئولین شهری و مسئولین میراث فرهنگی لار پس کجاهستند؟؟

کار به جایی رسیده که حتی تابلو ثبت کاروانسرا درلیست آثار ملی راهم از زمین جدا کرده و درگوشه ای از کاروانسرا انداخته اند بخدا درد است اینگونه رفتار و مراقبت باآثار تاریخی!!!

اگر هم بنا برتغییر کاربریست درست واصولی این کار راانجام بدهند مثل سایر شهرها از جمله شیراز که خانه های تاریخی و مکان های تاریخی را تبدیل به احسن کرده اند و مورد استفاده مردم و گردشگران میباشد.

اما مسئولین شهری لارستان و حتی مردم شهرلار بیخیال از کنار این مسائل درحال عبورند و هیچ برایشان مهم نیست و این بیخیالی روزی پشیمانی برای خودمان و آیندگان به همراه دارد … چه بسا آیندگان ما را لعن کنند که امانت دارخوبی دربرابر آثار تاریخی نبوده ایم.

مسئولین میراث فرهنگی لار و مردم لارستان کجایید که آثار تاریخی مان دو کاروانسرای گلشن و نو درحال تخریب کامل است

ازشما خواهشمندم صدای مرا به مسئولین شهری و اداره میراث فرهنگی برسانید.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

8 Responses to “قابل توجه میراث فرهنگی و شهرداری لار: “یا کاروانسرای گلشن و نو را اصولی تغییر کاربری دهید و یا فکری به حال زارش نمایید..””

  1. لاری گفت:

    لار دلسوز ندارد چون مسئولین ما لاری نیستن

    • ناشناس گفت:

      اتفاقا تمامی اعضای شورای شهر و رییس اداره میراث فرهنگی لاری اند. به بومی و غیربومی نیست به غیرت و کاردانیست.

  2. ناشناس گفت:

    افرين روزنامه ميلاد لطفا تا حصول نتيجه مطلوب موضوع را پيگيري نماييد. ولش نكن

  3. ناشناس گفت:

    مسئولان لار در خواب عمیقی فرو رفته اند. و هر روز شهر لار از تمامی شهرها و حتی روستاهای منطقه عقب تر می افتد .فقط باید تاسف خورد به حال این مسئولین بی کفایت

  4. ناشناس گفت:

    این از نا کار آمدی مسولین در شهرستان استان و وزارت می باشد استان فارس باید از استانهایی چون اصفهان و یزد و…. بیاموزد نه اینکه حق و حقوق شهرستانها نادیده گرفته ویکجا ببلعد

  5. ناشناس گفت:

    ميراث فرهنگي لار ولارستان درحال تخريب ونابودي است.مديران و مسولين در خواب بوده ويا كاملا بي تفاوت هستند .البته اصحاب رسانه هم هيچ خاصيتي ندارند

  6. ناشناس گفت:

    واقعا که هر چی میکشیم از دست همین مسئولای ناتوان و بی مسئولیت و بی خیال هستش قرار نیست که همش مردم داد و فریاد بزنن تا شاید مسولا بیدار شن پس خودشون چکار دارن میکنن…

  7. ناشناس گفت:

    ايا مسولين شهر وقتي وضعيت اثار گرانبهاي باستاني لار ميبينندكه چگونه و به چه شكلي در حال نابودي است خجالت نمي كشند!!!؟؟؟ راستي مسولين شهر مثل فرماندار، شهردار و رييس ميراث فرهنگي در خوابند ويا خودشان به خواب زده اند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین