پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

اجرای طرح ۲۰۲۰ در پنج محله شهر لار

طرح ۲۰۲۰ در پنج محله «کهوویه»، «قنبربیگی»، «محله نو»، «پاقلعه» و «شهرک امام» شهر لار اجرا می‌شود. به گزارش میلاد لارستان، به مناسبت روز اورژانس، نشست خبری رئیس مرکز اورژانس…

طرح ۲۰۲۰ در پنج محله «کهوویه»، «قنبربیگی»، «محله نو»، «پاقلعه» و «شهرک امام» شهر لار اجرا می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، به مناسبت روز اورژانس، نشست خبری رئیس مرکز اورژانس اجتماعی لارستان و رئیس اداره بهزیستی لارستان صبح امروز در ساختمان مرکز اورژانس اجتماعی لارستان برگزار شد.

در این نشست، سرپرست اداره بهزیستی لارستان با طرح این موضوع که دغدغه مردم و مسئولان در لارستان بیشتر به سمت مسائل عمرانی، سخت‌افزاری و سیاسی رفته است، اظهار داشت:  مسائل اجتماعی و آسیب‌هایی که در زیر پوست شهر اتفاق می‌افتد از دید مسئولان و خبرنگاران مغفول مانده است.

سعید حاجی حسینی با تشریح تاریخچه‌ای از مرکز اورژانس اجتماعی لارستان، افزود: اورژانس اجتماعی لارستان از ۲۰ آذرماه ۱۳۹۶ به صورت سطح سه و شبانه‌روزی فعالیت خود را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی شهرستانهای لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: اورژانس اجتماعی لارستان بیش از ۸۰ درصد مداخله به‌موقع و مفید داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه ساختمان مرکز اورژانس اجتماعی لارستان به همت بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی ساخته شده و هزینه تاسیسات و تجهیزات آن را بهزیستی پرداخت کرده است، خاطر نشان کرد: وجود اورژانس اجتماعی می‌تواند خیلی به خانواده‌ها کمک کند چراکه در این مرکز کارهای مختلفی از مشاوره تحصیلی تا مشاوره‌های خانوادگی، مشاوره پیش از ازدواج و پس از ازدواج، مشاوره قبل از طلاق و غیره به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد، اما مردم از این موضوع اطلاع چندانی ندارند.

در این نشست همچنین مسئول مرکز اورژانس اجتماعی لارستان در سخنانی با اذعان به اینکه اورژانس اجتماعی از سه بخش «خط ۱۲۳»، «تیم سیار» و «مرکز مداخله در بحران» تشکیل شده است، اظهار کرد: گاهی هم با گشت‌زنی در سطح شهر، افراد موردنظر را شناسایی می‌کنیم.

افسانه طاهری با اشاره به اینکه کل خدمات در مرکز اورژانس اجتماعی لارستان رایگان است، افزود: خدمات روان‌شناسی، مددکاری و جلسات مشاوره‌ای برای مراجعه‌کنندگان برگزار می‌کنیم و در این خصوص محدودیت زمانی نداریم، چون چیزی که برای ما اهمیت دارد، کیفیت است.

وی مرکز اورژانس اجتماعی لارستان را متشکل از چند مددکار، روان‌شناس، مشاور حقوقی و راننده معرفی کرد و یادآور شد: مشکلاتِ بیشتر مراجعه‌کنندگان به اورژانس اجتماعی به دلیل مسائل حاد خانوادگی است و کودک‌آزاری و همسرآزاری در رده‌های بعدی قرار دارند.

در پایان این نشست، مریم لطافت کارشناس‌مسئول اورژانس اجتماعی لارستان نیز با ارائه آماری درباره فعالیت‌های این مرکز، گفت: مرکز اورژانس اجتماعی لارستان از سال ۹۶ تاکنون، ۱۹ هزار مداخله ثبت‌شده در بحران دارد و به ۱۳ بخش، ۱۴ شهر و ۱۳۳ روستا خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امسال طرح ۲۰۲۰ نیز به مرکز اورژانس اجتماعی لارستان اضافه شده است، عنوان کرد: این طرح به محلات آسیب‌پذیر می‌پردازد به این صورت که بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به صورت حمایتی در محله حضور پیدا می‌کنند تا محرومیت را از چهره محله بردارند.

این کارشناس با اشاره به اینکه پنج محله «کهوویه»، «قنبربیگی»، «محله نو»، «پاقلعه» و «شهرک امام» شامل در طرح ۲۰۲۰ هستند، ادامه داد: این طرح با عنوان «طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار» اجرا می‌شود و از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

لطافت با اذعان به اینکه در سال‌های اخیر، با شیب افزایشی آمارهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی در مرکز شهرستان مواجه هستیم که نیازمند آموزش به ویژه دانش‌آموزان دبستانی در زمینه خانواده و مهارت‌محوری هستیم، اضافه کرد: مهم‌ترین دلایل طلاق در لارستان، مربوط به اعتیاد و خیانت بوده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین