پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

آغاز حفاری چاه اکتشافی گاز در خُنج

  عملیات حفاری یک حلقه چاه اکتشافی گاز در حوزه گازی تازه کشف شده تخته در شهرستان خنج آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و…

 

عملیات حفاری یک حلقه چاه اکتشافی گاز در حوزه گازی تازه کشف شده تخته در شهرستان خنج آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در حاشیه مراسم حفاری یک حلقه چاه اکتشافی گاز در شهرستان خنج گفت: استان فارس از استان‌های بسیار مهم و زرخیز در کشور است و پس از استان خوزستان که بزرگترین میادین نفتی در آن قراردارد بسیار حائز اهمیت است.

مهدی فکور افزود: وجود بیشترین میادین گازی از مهمترین ویژگی استان فارس این است و اکتشافاتی که تاکنون در این استان صورت گرفته نشان می‌دهد ظرفیت‌های بسیار بالقوه‌ای از ذخایر گازی در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر پنج حوزه اکتشافی جدید در جنوب فارس وجود دارد که این حوزه‌ها از ذخایر عظیم گاز بهره می‌برند و قابل استخراج هستند.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه منابع گازی تخته در شهرستان خنج دارای ذخایر عظیم و بسیار غنی است گفت: برای دست یافتن به منابع گازی در این منطقه پنج سال تلاش مستمر انجام شده و در زمان حاضر زیرساخت‌ها برای بهره‌گیری از این منابع آماده شده است.

فکور افزود: تاکنون ۲۸ میلیارد تومان برای ساخت راه دسترسی به محل حفر چاه اکتشافی هزینه شده است و برای حفر چاه اکتشافی اصلی که شاهد آغاز عملیات اجرائی آن هستیم ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: با اهدافی که در این شهرستان تعریف شده قطعا مشکل کمبود گاز در شبکه سراسری مرتفع می‌شود.

نماینده مردم لار، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان خنج بیشترین منابع گازی فارس را به خود اختصاص داده و در زمان حاضر از ۲ حوزه گازی هما وشانول با بیش از ۵۰ حلقه چاه بهره می‌برد.

حسین حسین‌زاده افزود: حوزه گازی ارم نیز در حومه خنج وجود دارد که ذخیره بیش از ۳۰ سال مورد نیاز کشور را داراست.

بهادر اسفندیاری فرماندار شهرستان خنج هم با اشاره به موقعیت ویژه شهرستان خنج خواستار ایجاد تأسیسات گازی و پتروشیمی و صنایع نفت و گاز و بکارگیری نیرو‌های بومی این شهرستان شد.

منطقه گازی تخته در ارتفاعات کوه روستای تخته در بخش مرکزی شهرستان خنج و در ۴۵ کیلومتری شمال این شهرستان قرار دارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین