یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

جهت دهی موقوفات در مسیر دانشگاه دولتی لارستان قدرت چانه زنی در راستای توسعه علمی لارستان در کشور را بالا میبرد

 رییس مجتمع آموزش عالی لارستان   از خیرین لارستان بزرگ تقاضا نمود تا همراستا با سایر فعالیت هایی که تاکنون به نیکی به یادگار گذاشته اند، با جهت دهی موقوفات و امور خیر…

 رییس مجتمع آموزش عالی لارستان   از خیرین لارستان بزرگ تقاضا نمود تا همراستا با سایر فعالیت هایی که تاکنون به نیکی به یادگار گذاشته اند، با جهت دهی موقوفات و امور خیر خود به سمت دانشگاه دولتی لارستان بتوانند در کنار ارتقا سطح امکانات به افزایش قدرت چانه زنی در سطح کشوری در جهت توسعه  دانشگاه نیز کمک نمایند.

دکتر افروزه طی یادداشتی که برای میلاد لارستان ارسال نموده با بیان اینکه مجتمع آموزش عالی لارستان نقش بسزایی در حوزه تعلیم و تربیت دانشجویان بخصوص دختران و پسران منطقه لارستان بزرگ دارد اظهار داشت: تمدن سازی بدون تولید علم، دانش و مهارت امکان پذیر نیست و دانشگاه حیاتی ترین بستر تحقق این اهداف است.

وی با بیان اینکه مردم لارستان از دیر باز به نیکنامی شهره اند و در عرصه های آموزشی، درمانی، مذهبی و خدمات عام المنفعه افتخارات زرینی را رقم زده اند که در کشور زبان زد است بیان داشت: یکی از این افتخارات موقوفاتی است که خیرین لارستانی در جهت آبادانی دیار خود وقف نموده اند اما عمده موقوفات نیک اندیشان لارستانی در امر آموزش معطوف به مدرسه سازی یا در حوزه علوم پزشکی صرف شده است.

افروزه افزود: وقف علم و فناوری با بهره گیری از حمایت های مردمی ضمن افزایش تراز علمی کشور، منجر به افزایش سهم اقتصاد مردمی در اقتصاد کشور شود و به تبع آن توسعه همه جانبه کشور (ریشه کنی فقر و بیکاری، قدرت علمی، فناوری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی) را به دنبال داشته باشد.

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان یینان داشت: امکان تغییر مسیر وقف از نیت اولیه واقفین به علم و فن آوری اولا چند وجهی است و عرصه های گوناگون علمی فرهنگی اجتماعی اقتصادی هنری و … را شامل می شود ثانیا مولد است و موتور محرک جامعه و صنعت و اقتصاد می باشد و ثالثا ثابت و پایدار است چرا که در طول زمان نیاز به علم و فناوری وجود دارد و از همه مهمتر خداپسندانه است.

وی با بیان اینکه در روایات آمده “ما تصدّق النّاس بصدقه أفضل من علم ینشر: هیچ صدقه ای که مردم دهند از علمی که منتشر شود بهتر نیست
لکلّ شی ء طریق و طریق الجنّه العلم: هر چیزی راهی دارد و راه بهشت دانش است” اظهار داشت: بسیاری روایات دیگر در حوزه علم آموزی همگی اشاره به اهمیت علم اندوزی و نشر و گسترش دانش دارد.

افروزه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: دانشگاه دولتی لارستان به عنوان متولی اصلی آموزش عالی و توسعه فن آوری و دانش در منطقه جنوب فارس بدون یاری و مساعدت خیرین گرامی و صرفا با بودجه های ابلاغی توان ارتقاء و رقابت با سایر مراکز آموزش عالی را نخواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس سنت شریف وقف می تواند حلال مشکلات دانشگاه باشد و از مهاجرت فارغ التحصیلان و نخبگان این آب و خاک جلوگیری کند و حتی باعث ورود و جلب و جذب اندیشه وران به این منطقه گردد.

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان نتیجه این امر را توسعه علمی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی در لارستان بزرگ دانسته و در عین حال بیان داشت: نیاز به ساخت ساختمان مرکزی دانشگاه، خوابگاه، سلف سرویس، اماکن اداری و ورزشی و فرهنگی، آزمایشگاه های تخصصی، کتابخانه، سالن های همایش و کنفرانس با توجه به پیشرفت های حاصل شده در افزایش رشته های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، از جمله مواردی اند که با هدایت بخشی از موقوفات خیرین محترم به این سمت می تواند عملیاتی گردد.

افروزه در در پایان از خیرین لارستان بزرگ تقاضا نمود تا همراستا با سایر فعالیت هایی که تاکنون به نیکی به یادگار گذاشته اند، با جهت دهی موقوفات و امور خیر خود به سمت دانشگاه دولتی لارستان بتوانند در کنار ارتقا سطح امکانات به افزایش قدرت چانه زنی در سطح کشوری در جهت توسعه  دانشگاه نیز کمک نمایند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۶:۲۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “جهت دهی موقوفات در مسیر دانشگاه دولتی لارستان قدرت چانه زنی در راستای توسعه علمی لارستان در کشور را بالا میبرد”

  1. ناشناس گفت:

    جهرم ،کازرون و …. اگر دانشگاه دولتی دارند مگر خیرین پایکار بوده اند؟؟؟پیگیری و تلاش مسوولین باعث شده تا دانشگاه دولتی ایجاد شود.لطفا بیشتر تلاش نمایید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین