یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

سرانه آرد در لارستان پایین است/متقاضی نانوایی سنگک زیاد است

فرماندار ویژه لارستان گفت: سرانه آرد در لارستان پایین است، در صورتیکه برخی شهرستان ها ۱۱ تا ۱۴ کیلو و یا حتی تا ۱۶ کیلو سرانه آرد دارند، اما سرانه…

فرماندار ویژه لارستان گفت: سرانه آرد در لارستان پایین است، در صورتیکه برخی شهرستان ها ۱۱ تا ۱۴ کیلو و یا حتی تا ۱۶ کیلو سرانه آرد دارند، اما سرانه آرد لارستان پنج کیلو و نیم است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلسه ۵ ساعته بررسی مسائل و مشکلات آرد و نان شهرستان های لارستان، خنج ، گراش، اوز و جویم با حضور داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان ، مهدی جمالی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس، کارشناسان دفتر امور اقتصادی استانداری فارس، فرمانداران، اعضا کارگروه های آرد و نان شهرستان های جنوب استان فارس در سالن رضوان آموزش و پرورش لارستان برگزار شد.

در این جلسه فرماندار ویژه لارستان در سخنانی خواستار افزایش سهمیه آرد و بخصوص آرد روستاییان و همچنین افزایش تعداد نانوایی های شهرستان های جنوب استان شد.

داریوش دهقان تاکید کرد: سرانه آرد در لارستان پایین است، در صورتیکه برخی شهرستان ها ۱۱ تا ۱۴ کیلو و یا حتی تا ۱۶ کیلو سرانه آرد دارند، اما سرانه آرد لارستان پنج کیلو و نیم است.

وی با تاکید بر اینکه سرانه آرد شهرستان بزرگ لارستان و دیگر شهرستان های جنوب استان را واقعی کنید، افزود : مردم این خطه کهن خیلی مهربان، قدرشناس و با محبت هستند و این به جهت فرهنگ غنی مردم جنوب است که قبل از اینکه مسئولی کاری برای آنها انجام دهد، از آن مدیر قدردانی می‌کنند.

وی بیان کرد: تعداد نانوایی‌ در این منطقه اندک است و متقاضی هم جهت ایجاد نانوایی بخصوص نانوایی سنگک زیاد است، بنابراین مجوز ایجاد تعدادی نانوایی نان سنگک را در شهرستان‌های جنوبی صادر کنید.

دهقان افزود: بیاییم اگر نانوایی خوب کار می‌کند و کیفیت نان‌اش هم بالاست را تشویق کنیم و مقداری آرد را به صورت تشویقی در اختیارش قرار دهیم تا به کارش دلگرم تر شود و کیفیت نان را بازهم بالاتر ببرد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه سهمیه ارد روستاییان هم در این منطقه پایین است و مردم دائم با تعاونی روستایی مشکل دارند، افزود: مصرف نان‌های محلی در شهرستان بخصوص در روستاها بالاست، که می طلبد نگاه ویژه ای به این موضوع مهم و اساسی شود.

وی خاطرنشان کرد: خیرین اینجا در همه حوزه‌ها ورود کرده‌اند، بخصوص امروزه در مناسب های مختلف ملی و مذهبی، به صورت مجانی به مردم نان هدیه می‌دهند، که درخواست داریم آرد مصرفی نانوایی های اینچنینی نیز افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در لارستان با تاکید بر اینکه چند نانوایی دیگر به شهرستان های جنوب استان اختصاص دهید، افزود: مثلاً در شهر خور با جمعیت زیاد، فقط یک نانوایی وجود دارد، همچنین در کل لارستان ۶ نانوایی سنگک وجود دارد که بسیار کم است.

وی در پایان تصریح کرد: سهمیه‌هایی که کسر می‌شود را در اختیار کارگروه آرد و نان قرار دهید تا سریع وصل شود و برگردد.

در ادامه احسان طاهری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان ، فرمانداران، معاونین، هادی سمیعی رییس اداره غله و خدمات بازرگانی لارستان، یونس بیابانی رییس اتحادیه نانوایی های شهرستان لارستان، ابراهیمی زاده رییس اداره صمت، همتی رییس اداره تعاونی روستایی، کارشناسان دفتر امور اقتصادی استانداری فارس و اعضا کارگروه های آرد و نان شهرستان های جنوب استان فارس هم مسایل و مشکلات این حوزه را بیان کردند.

همچنین دکتر جمالی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس هم گفت: تمامی مشکلات مطرح شده توسط فرمانداران و اعضای کارگروه های آرد و نان جنوب استان فارس را به جد پیگیری می نمایم.

وی این را هم گفت که سهمیه آرد و تعداد نانوایی های سنگک در شهرستان های جنوب استان افزایش می یابد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین