پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

غربالگری قندخون و فشارخون ۱۵۰ هزار نفر در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: ۱۵۰ هزار نفر در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان مورد غربالگری قند خون و فشار خون قرار می گیرند. به گزارش میلاد…

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: ۱۵۰ هزار نفر در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان مورد غربالگری قند خون و فشار خون قرار می گیرند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، متاسفانه در سالها و دهه‌های اخیر سبک زندگی ها تغییرات زیادی داشته و برخی عادات و سبک زندگی ناسالم رواج پیدا کرده است. این عادات که شامل کم تحرکی، غذای ناسالم، شیوع دخانیات و استرس است، همگی باعث شیوع دیابت و فشارخون در جامعه شده است به گونه ای که شیوع دیابت از ۱۰ درصد به ۱۴٫۵ درصد و شیوع فشارخون از ۲۲ درصد به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

همین دلایل باعث شده که غربالگری و تشخیص و کنترل به موقع بیماری های فوق در جهت جلوگیری از عوارض و عواقب بعدی از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.

دکتر حسن فزونی، معاون بهداشت دانشگاه اظهار داشت: در همین راستا طرح پویش ملی سلامت با تاکید بر دیابت و فشار خون یا همان بسیج ملی غربالگری فشارخون و دیابت، از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طراحی و ابلاغ شده که هماهنگی ها در حال انجام بوده و مراحل اجرایی آن بزودی در سطح شهر ها و روستاهای چهار شهرستان تحت پوشش مجموعه کلید خواهد خورد.

وی افزود: در این طرح که افراد بالای ۱۸ سال از نظر فشارخون و قند خون و عوامل خطر، بصورت رایگان غربالگری می شوند، افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص این دو بیماری، غربالگری، شناسایی، پیگیری و مراقبت بیماران با محوریت پزشک خانواده و نظام ارجاع از مهمترین اهداف است.

در این طرح تمام واحد های بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت روستایی و شهری، پایگاه های پزشک خانواده و مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری فعال بوده و آماده اجرای طرح و خدمت رسانی است.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه در صورت لزوم ایستگاه‌های سیار نیز در نظر خواهیم گرفت تصریح کرد: برآورد ما این است که در این طرح در ۴ شهرستان تحت پوشش بیش از ۱۵۰ هزار نفر غربالگری خواهند شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۳:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین