چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

11 پایگاه اندازه گیری فشار خون در لارستان احداث می شود

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از احداث ۱۱ پایگاه جهت اندازه گیری فشار خون در لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم…

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از احداث ۱۱ پایگاه جهت اندازه گیری فشار خون در لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر وحید یگانه از آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا خبر داد و اظهار داشت: بیماریهای قلبی – عروقی مهمترین دلیل مرگ و میر در کشور محسوب می شود که به دلیل فشار خون بالا در افراد به وجود می آید.

وی با بیان اینکه فشار خون بالا علاوه بر بیماری های قلبی عروقی احتمال ابتلا به سکته های قلبی و مغزی را افزایش می دهد، افزود: ۴۰ درصد افراد در جامعه دچار فشار خون بالا هستند و از بیماری خود اطلاعی ندارند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: این طرح به افراد کمک می کند که ضمن اطلاع از میزان فشار خون خود با مضرات فشار خون بالا و بیماری هایی که ممکن است به علت فشار خون بالا بروز کند، آشنا شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه با توجه به شروع به کار طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت ماه در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت و مطبهای پزشک خانواده شهری، تست فشار خون تمامی مراجعه کنندگان به صورت رایگان اندازه گیری خواهد شد، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا است.

یگانه با اذعان به اینکه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت و افراد بالای ۳۰ سال و زنان باردار و بیماران کلیوی در هر گروه سنی گروه هدف این طرح هستند، یادآور شد: بیماران جدیدی که با اجرای این طرح شناسایی خواهند شد به صورت رایگان تحت پوشش سیستم مراقبت قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: در این طرح ۱۱ پایگاه جدید نیز جهت سهولت دسترسی مردم جهت اندازه گیری فشار خون در لارستان ایجاد خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۹:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین