چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

وعده رییس هیأت بدمینتون فارس درخصوص برگزاری مسابقات پیشکسوتان ایران در لارستان

رییس هیأت بدمینتون استان فارس با ابراز خرسندی از استقبال خوب مسابقات رنکینگ درجه سه کشوری به میزبانی شهر لار، گفت: تصمیم گرفتیم در صورتی که شرایط مهیا شود مسابقات…

رییس هیأت بدمینتون استان فارس با ابراز خرسندی از استقبال خوب مسابقات رنکینگ درجه سه کشوری به میزبانی شهر لار، گفت: تصمیم گرفتیم در صورتی که شرایط مهیا شود مسابقات پیشکسوتان ایران نیز در لارستان برگزار شود تا بهترینهای ایران که بازنشسته شده اند برای مسابقه به لار بیایند.

به گزارش میلاد لارستان، مسابقات رنکینگ درجه سه کشوری به میزبانی شهر لار در حال برگزاری است است، جهت اطلاع از کم‌وکیف جزییات این مسابقات خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی را با رییس هیات بدمنیتون استان فارس انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:

لطفا در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید؟

بنده مهدی توانایی رییس هیات بدمینتون استان فارس هستم که اردیبهشت ماه امسال از طریق انتخابات به این عنوان انتخاب شدم. من از سال ۱۳۷۳ در ورزش بدمینتون فعال هستم و بیشترین فعالیت من در زمینه مربیگری بوده است. از سوابق بنده رییس هیات بدمینتون شهرستان فیروزاباد، مربی تیم فیروزآباد، دبیر هیات استان و مربیگری تیم بدمینتون استان در مسابقات کشوری بوده است.

 

 در خصوص مسابقات رنکینگ درجه سه کشوری در لارستان توضیحات لازم را ارایه فرمایید؟

مسابقات بدمینتون در کشور معمولا در سه سطح صورت میگرد که از سطح یک حرفه ای تا سطح سه می باشد. اغلب افرادی که در سطح سه شرکت می‌کنند برای ارتقا امتیاز رنکینگ خود است. خوشبختانه در مسابقات لارستان بازیکنان بسیار خوبی شرکت نموده اند که حتی برخی از آنان سطح دو بدمینتون هستند که برای کسب امتیازات بیشتر در این مسابقات شرکت کرده‌اند. هدف هیات بدمینتون استان فارس توسعه همگانی و حرفه ای بدمینتون بصورت پایدار است که یکی از بهترین راهها، برگزاری مسابقات در سطح بالا در شهرستان ها است. اگر در لارستان نفرات بسیار خوبی می بینیم که در سطح ملی هستند بخاطر شرکت در مسابقات بوده است.

در مسابقات رنکینگ درجه سه کشوری لارستان که در دو روز برگزار خواهد شد در بخش آقایان تعداد ۱۱۲ نفر از ۱۸ استان به رقابت می پردازند که از این تعداد ۵۵ تیم نیز در بخش دو نفره مسابقه خواهند داد. واقعا این اعداد قابل توجهی به حساب می آید و سطح مسابقات بسیار بالاست. طی هفته آینده نیز مسابقات سطح سه بانوان در این شهرستان برگزار خواهد شد که تا آخرین آمار تعداد ۱۲۸ نفر در بخش انفرادی ثبت نام کرده اند که ۲۰ نفر از آنان از لارستان می باشند. این امارها نشان می دهد در لارستان بر روی ورزش بدمینتون زحمت کشیده شده اما باز هم نیاز به حمایت و ارتقا است.

 

 مسابقات به چه صورت برگزار می گردد؟

این دوره از مسابقات بصورت تک حذفی و در دو بخش تک نفره و دو نفره برگزار می شود. در پایان نفرات برتر امتیاز رنکینگ کسب خواهند کرد که برای ارتقا جایگاه بدمینتون آنها مناسب است.

 

 بازه سنی مسابقات به چه صورت است؟

این مسابقات در رده آزاد از بازه سنی ۱۳ تا ۳۵ سال در حال برگزاری است.

 

 امکانات لارستان را در بحث ورزش بدمینتون چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به بسترها و پتانسیل های موجود در این منطقه و با برگزاری جلساتی که برگزار شد تصمیم گرفته شد تا مسابقات سطح سه در لارستان برگزار شود. با توجه به استقبال خوبی که از این مسابقات شده ما تصمیم گرفتیم در صورتی که شرایط مهیا شود مسابقات پیشکسوتان ایران نیز در لارستان برگزار شود تا بهترینهای ایران که بازنشسته شده اند برای مسابقه به لار بیایند.

لارستان با توجه به داشتن فرودگاه بین المللی و جاده مناسب و امکانات رفاهی و ورزشی خوب مستعد توسعه ورزش است. از ارکان مهم جهت توسعه ورزش آموزش و پرورش و بخش خصوصی هستند که اگر این دو بخش با هم همکاری نموده و از ورزش حمایت نمایند قطعا پیشرفت ورزش را بدنبال خواهد داشت. بنظر من با توجه به پتانسیل های منطقه اگر حمایت ها بخوبی صورت بگیرد این لارستان حتی تا انتخابی المپیک نیز می تواند نفر به مسابقات اعزام نماید.

 

کلام اخر؟

تشکر میکنم از همه مسئولین شهرستان لارستان که از این مسابقات حمایت کرده و پای کار بوده اند. این اتفاق باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه در برگزار کنندگان خواهد بود. از آقای راست خدیو رییس هیات بدمینتون لارستان نیز تشکر میکنم که با پیگیری های خود این مسابقات را در این سطح در لارستان برگزار می‌کند. در پایان امیدوار هستیم این همراهی ها و همسویی ها تداوم داشته باشد.‌

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “وعده رییس هیأت بدمینتون فارس درخصوص برگزاری مسابقات پیشکسوتان ایران در لارستان”

  1. لاری. دلسوز. زادگاه گفت:

    بر گذاری مسابقات در مکانهای ورزشی. خیر. ساز. خوب. است اما عامل. پیشرفت و توسعه کارهایی است که در لامرد. وجهرم وبنادر و……انجام. میشود. دراین مسابقات ورزشی عده ای به صورت کوتاه مدت میآیند. ومیروند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین