یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

واکنش اهالی محله کوریچان با ماجرای رودخانه

  به گزارش میلاد لارستان، چندی پیش مطلبی با تیتر؛ «شهردار لار: در زمان مسئولیت من هیچ رودخانه‌ای مسدود نمی‌شود» در خروجی پایگاه خبری این رسانه قرار گرفت و اکنون اهالی…

 

به گزارش میلاد لارستان، چندی پیش مطلبی با تیتر؛ «شهردار لار: در زمان مسئولیت من هیچ رودخانه‌ای مسدود نمی‌شود» در خروجی پایگاه خبری این رسانه قرار گرفت و اکنون اهالی محله کوریچان به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و خواستار رسیدگی مسوولان شهری هستند. در زیر متن ارسالی مخاطبان میلاد از محله کوریچان آورده می‌شود:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تقدیر و تشکر از شهردار محترم و پرتلاش و دست اندرکاران زحمت کش شهرداری، پیرو درج مطالبی در گروه مجازی میلاد لارستان و فضای مجازی در رابطه با پر کردن رودخانه در محله کوریچان که به طور گسترده توسط فردی نشر داده شده و با بزرگ نمایی عملکرد زحمت کشان و پیگیران امورات حل مشکلات مردم محله را زیر سوال برده است.

یاوران شورا محله کوریچان جهت اطلاع افکار عمومی علت پرکردن کردن رودخانه

را به شرح ذیل اعلام می نماید.

۱. متروکه بودن رودخانه فوق الذکر که بیش از دو دهه در مواقع بارندگی و جریان

رودخانه های فصلی در این رودخانه آبی

در جریان نبوده و محلی برای تجمع زباله و پسماند و نهایتا بوجود آمدن جانوران موزی و حشرات و بیماری بوده است.

۲. عدم دسترسی آمبولانس، آتش نشانی، خودرو های خدمت رسان و سرویس های ایاب و ذهاب عمومی و خصوصی مشکلات عدیده ای را برای اهالی این محل ایجاد کرده است.

۳. مسیر هر رودخانه ای باید خروجی داشته باشد و مسیر این رودخانه از پشت مصلی تا بلوار ولایت ساختمان سازی شده و مسیرخروجی آب مسدود می باشد که ادامه این امر موجب ضرر و ایجاد خسارت در بارندگی های شدید خواهد شد.

۴.  در سال ۱۳۹۹ با احداث سیل بند غیرکارشناسی شده که با مخالفت بعضی

از اهالی و یاوران شورا محله کوریچان در ورودی این رودخانه به طول ۱۵ متر انجام

شد، باعث گردید در بارندگی سال ۱۴۰۰ با جاری شدن سیل آب ها و به جریان افتادن رودخانه ها به جای خروج آب از رودخانه کنار محله که به طرف بیابان می باشد به مسیر رودخانه فوق الذکر جریان یافته و باتوجه به مسدود بودن آن که قبلا ذکر شد باعث بالا آمدن آب درسطح محله و ایجاد خطر برای مجاورین رودخانه و حتی طغیان آن در خیابان جنب مصلی گردید که باعث ایجاد مشکلاتی برای عبور و مرور وسایل نقلیه شده بود.

درپایان قابل ذکر است با طرحی که از سوی شهرداری محترم و مجری آن درحال اجرا می باشد، ازنظر اهالی و افراد با تجربه محله بسیار عالی و هیچ نگرانی در رابطه با هدایت آب‌های سطحی وبارندگی های سیل آسا دراین مکان وجود ندارد و علی رغم اعلام در متن منتشر شده که سرمایه داران و مالکان از آن نفع می برند، نفع این پروژه به همه ساکنین این محله خواهد رسید و سبب حل مشکلات فعلی و جلوگیری از ایجاد مشکلات بعدی خواهد شد.

قطعا انتشار چنین مطالب بدون سند منجر به رنجش خاطر خیرین و مسئولین زحمتکش که قصد خدمت به مردم را دارند خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۶:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین