یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

رشد ۲.۵ برابری کشف قاچاق در لارستان/توقیف ۲۳۰ خودروی شوتی/کشف ۲ تُن مواد مخدر

فرماندهی انتظامی لارستان ب بیان اینکه ۲۳۰ دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق و غیره ضمن توقیف به پارکینگ دلالت داده شده است، گفت: حدود ۲ تن و ۲۰۰ کیلوگرم…

فرماندهی انتظامی لارستان ب بیان اینکه ۲۳۰ دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق و غیره ضمن توقیف به پارکینگ دلالت داده شده است، گفت: حدود ۲ تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال جاری کشف شده است.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی در مصاحبه با خبرنگار میلاد لارستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در اقدامات کور تروریستی کرمان و همچنین حادثه مربوط به مقر انتظامی راسک که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای خدوم انتظامی شد، اظهار داشت: مردم و نیروهای ما بیدار هستند و به دشمن پاسخی سخت خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه استقرار نظم و امنیتی که در شهرستانهای لارستان و جویم برقرار است با همکاری اعضای شورای تامین و همراهی مردم و تلاش های مجدانه و شبانه روزی همکاران ما شکل گرفته است، افزود: به منظور پیشگیری از وقوع جرائم و آسایش عمومی، پوشش انتظامی شبانه‌روزی توسط کلانتری ها، پاسگاه ها، پلیس تخصصی و یگان امداد به صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی لارستان با اشاره به اینکه رسیدگی به موقع به درخواست شهروندان، علاوه بر گشت‌زنی‌ها در سطح شهرها و روستاها، به ویژه حضور در موارد اعلامی از طریق سامانه تلفن گویای ۱۱۰ و مواردی که نیاز به اقدام انتظامی و عملیاتی دارد، بررسی و اقدام شده و مواردی که نیاز به ارشاد و راهنمایی است نیز انجام می‌گیرد، تصریح کرد: پوشش کلیه مراسمات ملی، مذهبی، ورزشی، جشن ها، اعیاد و سوگواری ها و هر مراسمی که مثل مراسمات ماه‌های محرم و رمضان با تجمع مردمی همراه باشد، انجام می‌گیرد.

این عضو شورای تأمین لارستان با اذعان به اینکه امسال حدود ۸۱۷ هزار و ۳۰۷ نفر ساعت، پوشش انتظامی و ترافیکی مراسمات در شهرستانهای لار و جویم داشته ایم، خاطر نشان کرد: خوشبختانه بازی ایران و روسیه، که بازتاب بسیار خوبی داشت، در کمال آرامش و همراهی شهروندان عزیز برگزار شد و در پی آن منجر به تقدیر رئیس فدراسیون فوتبال از فرماندهی و کارکنان انتظامی لارستان شد.

یوسفی از رسیدگی به موقع به درخواست شهروندان در قالب مراجعه حضوری و مرجوعه قضایی و گزارشات مردمی خبر داد و یادآور شد: اقدامات عملیاتی مربوط به سامانه گویای ۱۱۰ و گزارشات مردمی با هماهنگی دستگاه قضایی رسیدگی و نتیجه در صورتی که نیاز به پرونده مقدماتی باشد، انجام و به دستگاه قضایی جهت پیگیری ارجاع می‌شود.

وی از راه‌اندازی سامانه “ارتباط الکترونیکی بین کلانتریها و پاسگاههای انتظامی با همکاری و تعامل خوب با دادستانی و دادگستری به منظور ارتباط الکترونیکی با دادسرا و پزشکی قانونی در راستای صرفه‌جویی در وقت مراجعین، پاسخگویی سریعتر به شهروندان و جلوگیری از ترددهای بین دستگاه‌های قضایی و انتظامی خبر داد و گفت: تعداد ۱۰ واحد کلانتری و پاسگاه‌های لارستان و جویم از طریق الکترونیکی با دادگستری در ارتباط هستند و در نظر است سایر واحدهای باقی مانده نیز در صورتی که زیرساخت ایجاد شود ارتباط الکترونیکی آنها با دادسرا و پزشکی قانونی برقرار شود.

سرهنگ یوسفی ضمن تشریح آماری اقدامات انجام شده توسط نیروی انتظامی در حوزه های مختلف، با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۳۰۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ در سال جاری ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: حوزه کشف سرقت‌ها نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش کشفیات داشته و اخیرا نیز درسال جاری چندین مورد به صورت ویژه شناسایی و دستگیری باندهای سارقین حرفه ای داشتیم، ادامه داد: سه نفر سارق حرفه ای دستگیر و ۳۴ فقره سرقت کشف شد.

وی از شناسایی و دستگیری باند سه نفره سرقت احشام و بازگرداندن اموال خبر داد و عنوان کرد: شناسایی و دستگیری باند دو نفره و کشف ۱۲ فقره سرقت اماکن دولتی و خصوصی در شهر دهکویه و روستاهای کورده و بریز، شناسایی و دستگیری باند دونفره سارقین اتباع بیگانه و کشف ۲۵ فقره سرقت اماکن خصوصی و دولتی در شهرهای بنارویه و جویم، از جمله مهمترین اقدامات در راستای متلاشی کردن باندهای سرقت بوده است.

یوسفی با برشمردن اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با جرایم جنایی، از رسیدگی به پرونده‌ها قتل‌های وقوع یافته کشف ۸۳ درصدی قتل ها خبر داد و افزود: در مابقی پرونده‌ها نیز اقدامات فنی و اطلاعاتی در دست بررسی است و نتیجه به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه در راستای اقدامات تشخیص هویت در سال جاری نسبت به ارائه خدمات به ۱۲۷۲ نفر در خصوص گواهی عدم سوء پیشینه اقدام شده است، تصریح کرد: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق، با توجه به اینکه لارستان در کریدور جنوب به مرکز قرار دارد و معمولا به صورت شبانه‌روزی مامورین انتظامی و مبارزه با کالای قاچاق با هماهنگی با دستگاه های قضایی و تعزیرات حکومتی مشغول به خدمت هستند، در این راستا ۵۰۸ فقره پرونده قاچاق کالا تشکیل، تعداد ۴۹۰ نفر دستگیر، تعداد ۴۷۹ دستگاه از خودرو سواری، کامیون و اتوبوس به ارزش ریالی بالغ بر ۸۴۸ میلیارد ریال توقیف شدند که نسبت به سال گذشته افزایش دو و نیم برابری را نشان می دهد.

وی نسبت به برخورد با خودروهای شوتی با هماهنگی دستگاه قضایی اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۳۰ دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق و غیره ضمن توقیف به پارکینگ دلالت داده شده است، تصریح کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر در دو بخش کنترل محورهای مواصلاتی و جاده‌های فرعی و خرده فروشان مواد مخدر حدود ۲ تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال جاری کشف شده است.

وی بیان کرد: در حوزه برخورد با خرده‌فروشان نیز با طرح‌های مختلف ارتقای امنیت اجتماعی نسبت به دستگیری تعداد ۲۶۷ نفر شامل؛ قاچاقچی مواد مخدر خرده‌فروشی و معتادین متجاهر اقدام شده است.

سرهنگ یوسفی از آمادگی ۱۰۰ درصد انتظامی شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در سطح شهرستان های لارستان و جویم خبر داد و با اشاره به اینکه ضمن ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص، نیروهای ما در تمامی شعب اخذ رای به منظور برقراری امنیت حضور داشته و بر همین اساس با همکاری اعضای شورای تامین و هماهنگی و تعامل های سازنده با سایر نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمادگی کامل برای تامین نظم و امنیت انتخابات خواهیم بود، گفت: نیروی احتیاط نیز در اختیار خواهد بود و این اطمینان را به شهروندان لارستان و جویم می دهیم که با حداکثر توان در کنار اعضای شورای تامین و مردم شهیدپرور خواهیم بود و امنیت را با حداکثر توان و امکانات برقرار خواهیم کرد.

وی از همه شهروندان درخواست کرد هرگونه مسائل که مخل امنیت انتخابات باشد را به صورت تلفنی از طریق سامانه ۱۱۰ به اطلاع فرماندهی انتظامی لارستان برسانند.

فرمانده نیروی انتظامی لارستان در باب گسترش هر چه بیشتر خدمات در حوزه انتظامی ادامه داد: در لارستان نسبت به بازسازی و به روز شدن امکانات تمامی پاسگاه‌های انتظامی اعم از؛ درز و سایبان، هرمود عباسی، چهاربرکه، بیرم، بنارویه، کلانتری بخش جویم اقدام شده و نسبت به ساخت کامل ساختمان جدید الاحداث کلانتری لطیفی در دو طبقه، علاوه بر استفاده از اعتبارات سازمان از ظرفیت خیرین امنیت ساز نیز استفاده شده است.

وی بیان کرد: ساخت ساختمان جدید پاسگاه انتظامی بریز با بهترین و بروزترین امکانات با همکاری خیرین روستا و فرمانداری و اعتبارات سازمانی احداث شده است.

یوسفی در پاسخ به این سوال که چرا باید رانندگان بالای هفتاد سال برای تمدید گواهی نامه به مرکز استان مراجعه کنند و آیا ساز و کاری برای اینکه امکان تمدید در لارستان فراهم باشد وجود دارد؟ گفت: این موضوع به عنوان یکی از دغدغه های ما است، در تلاشیم که با رایزنی های انجام شده ضمن اخذ مجوز لازم، این مهم اجرایی شود.

وی با اشاره به اجرای امنیت محله محور، افزود: در راستای اجرای این تدابیر در سطح لارستان اقداماتی از جمله؛ حضور در مساجد، محافل و محلات که ضمن اخذ نقطه نظرات معتمدین و متنفذین در حوزه های مختلف، در کمسیون مربوطه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با هماهنگی قضایی نسبت به اجرایی نمودن اقدامات انتظامی در خصوص برخورد با مخلین نظم و امنیت نظیر؛ خرده‌فروشان مواد مخدر، مزاحمین و افرادی که به هر نحوی سلب آسایش عمومی را می کنند برخورد جدی صورت گیرد.

یوسفی با اشاره به اینکه از زمان اجرایی شدن امنیت محله محور نسبت به اجرای ۱۱۰ طرح ارتقای امنیت اجتماعی، تعداد ۱۴۰ فقره دستگیری در حوزه های مختلف انجام شده که منجر به تشکیل ۹۰ پرونده قضایی شده است، تصریح کرد: در همین راستا ۵۴ مورد طرح های فرهنگی و آموزشی با هدف پیشگیری از آسیب ها انجام شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه با هماهنگی اعضای شورای تامین، شهردار و شورای اسلامی شهر لار، نسبت به راه اندازی مانیتورینگ پایش تصویری ترافیکی در راهور اقدام و راه اندازی شده به طوری که ضمن پایش تردد، درخصوص برخورد با تخلفات ساکن و تخلفات حادثه‌ساز مثل؛ سرقت ها و سبقت ها و حرکات نمایشی، مورد بهره برداری قرار گرفته است، یادآور شد: در حوزه مربوط به اقدامات پیشگیری از جرایم و امور فرهنگی، در حوزه های مختلف از قبیل؛ حضور کارشناسان پلیس فتا، پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس آگاهی و کلانتریها و پاسگاهها در مدارس و مجامع عمومی اقدام شده که ضمن آموزش، موضوعات پیشگیری از جرایم و همچنین آموزش راهنمایی و رانندگی، اقدامات بسیار خوبی انجام شده که مواردی نیز در گروه‌های محلی منتشر شده است.

فرمانده انتظامی لارستان در پایان اضافه کرد: از عموم شهروندان که همکاری لازم را در خصوص برقراری نظم و امنیت در سطح لارستان و جویم داشته اند، بخصوص اصحاب رسانه که وظایف خطیری در آگاه سازی جامعه و عموم مردم را داشته و دارند تقدیر و تشکر می کنم.

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۴:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین