شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

دفتر خبری لارستان، چشم‌انتظار نیم‌نگاه مسئولان

دفتر خبری لارستان این روزها حال خوشی ندارد و چشم‌انتظار نیم‌نگاه مسئولان است. به گزارش میلاد لارستان دفتر خبری لارستان فعالیت خود را از سال ۸۲ آغاز کرده است و…

دفتر خبری لارستان این روزها حال خوشی ندارد و چشم‌انتظار نیم‌نگاه مسئولان است.

به گزارش میلاد لارستان دفتر خبری لارستان فعالیت خود را از سال ۸۲ آغاز کرده است و در سال ۱۳۹۴ با پیگیری دکتر جعفرپور نماینده وقت برای اولین بار امکان ارتباط مستقیم این دفتر با مرکز استان فراهم گردید. در آن زمان سه شهرستان فسا، جهرم و لارستان از امکان لینک ارتباط مستقیم صدا و تصویر با مرکز استان برخوردار بودند.

نماینده مردم در آن زمان اظهار داشته بود: بنا بر قول‌های مساعدی که داده شده بناست دفتر خبری لارستان با چارت اداری مناسب و سازمان یافته راه‌اندازی شود که در این زمینه مقامات سازمان این قول را داده‌اند که این اقدام مهم و مطالبه دیرین مردم هم محقق شود

قرار بر ارتقا دفتر خبری و ایجاد استودیو در گذشته برای لارستان بوده است و پیشرفت هایی نیز وجود داشته و امکانات اولیه در آن مستقر شده ولی اتمام بقیه مراحل بدلیل کمبود بودجه متوقف گردید.

چند سال بعد و با ادامه فعالیت دفتر خبری لارستان،‌اما وعده های محقق شده به دلایل مختلف گمرنگ شده و نیروها از سمت مرکز کاهش یافته و تهیه اخبار با دشواری بیشتری همراه شد.

تا آنجا که مسعود جعفری نژادان که پس از محمد اثنی عشری مسئول دفتر خبری لارستان در سال های گذشته بوده طی مصاحبه ای در سال ۱۳۹۷ با میلاد لارستان اظهار داشته بود:‌ متاسفانه منبع خاصی برای تامین بودجه های دفتر خبری وجود ندارد و من از جیب خود و یا کمک گرفتن از خیرین بخشی از بودجه را تامین میکنم.

از سوی دیگر موضوع کاهش نیرو مقوله ای بود که در شهریور ۹۹ به آن جامه عمل پوشانیده شد و با اتمام مهلت قرارداد، ۲ تَن از ۴ نیروی موجود در دفتر خبری صداوسیما لارستان، قرارداد مجدد با آن‌ها منعقد نشده و به‌ناچار با این دفتر قطع ارتباط کردند.

تیرماه ۱۴۰۲ در بازدید دهقان فرماندار ویژه لارستان از دفتر خبری لارستان بار دیگر کمبود نیروی انسانی، خودرویی و تخصیص اعتبار برای بازسازی قسمتی از ساختمان دفتر خبری لارستان مهمترین مشکلات این دفتر اعلام شد‌.

با دشواری ادامه فعالیت در دفتر خبری لارستان،‌ جعفری نژادان نیز عطای ادامه کار را به لقایش بخشید و فرزاد عباسیان به جای وی متولی پیگیری فعالیت های این دفتر گردید.

وی چندی پیش در گفتگویی با آفتاب لارستان بیان داشت که گویا مدیران صدا و سیمای استان فارس تمایلی برای بستن قرارداد ندارند و فقط به عنوان خبرنگار افتخاری قصد همکاری با وی را دارند.

عباسیان با بیان اینکه اگر کسی به فکر دفتر خبری لار بود، واقعا تلاش می‌کرد، نه اینکه شیراز به من بگوید شما خبرنگار افتخاری هستید، این روزها کسی افتخاری کار نمی‌کند از پاسکاری متعدد شیراز در خصوص دفتر خبری خبر داده و از مسئولان لارستانی نیز در عدم پیگیری موضوع گله گذاری کرده است.

با این اوصاف به نظر می رسد دفتر خبری لارستان که رسالت مهمی را بر عهده دارد همچون طفلی بی پدر و مادر رها شده است. به نظر می رسد موضع بیان شده از سوی عباسیان به عنوان متولی پیگیری مسائل دفتر خبری لارستان،‌ سخن گزافی نباشد چرا که اگر استان به فکر حوزه با این وسعت بزرگ (بزرگتر از چندین استان کشور) می بود به جای یک نیروی افتخاری ،‌چندین نیروی رسمی را برای این دفتر بر می گزید…

آنچه را نباید فراموش کرد، حوزه فعالیت و پوشش دفتر خبر صداوسیما در لارستان بسیار گسترده است و انتظار می‌رود مسئولان صداوسیما مرکز فارس در ابعاد تجهیزات، نیرو و بودجه به این شهرستان توجه ویژه‌تری داشته باشند.

در پایان ضمن درخواست از مسئولان صداوسیمای فارس به‌منظور رفع مشکلات دفتر خبری لارستان، از مسئولان ارشد شهرستان نیز تقاضا می‌شود با پیگیری جدی مسائل مرتبط با دفتر صداوسیما لارستان، در اسرع وقت نسبت به رفع کمبودها گام بردارند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “دفتر خبری لارستان، چشم‌انتظار نیم‌نگاه مسئولان”

  1. ناشناس گفت:

    از انجاييكه شما رسانه كم وزن به نظرات مردم اهمييت نمي دهيد، يقين داشته باشيد مركز استان به لار ولارستان توجهي نداشته واهميت نميدهد. شما كه به نظرات مردم كه يك مقداري رنگ وروي انتقادي دارد واز حق خودمطالبه مي كند اهميت نمي دهيد، يقين داشته باشيد هيچ سازماني در شهرستان و مركز استان به شما اهميت نمي دهد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین