جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پس از انتخابات(2)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

۱)  ۳ حوزه راهبردی اصلی نماینده اتی منطقه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در دوره جدید چه باید باشد؟

۲) عنوان ۵ طرح و یا موضوع مهمی که نماینده باید در دوره ۴ ساله خود دنبال نماید از دیدگاه شما چیست؟

بر همین اساس پاسخ ارسالی افراد طی روزهای باقیمانده تا انتخابات به مرور از همین رسانه منتشر خواهد شد. نکته حائز اهمیت اینکه شخصیت های متفاوتی از جمله نمایندگان ادوار، برخی مسئولین شهرستانی و… نیز از جمله مخاطبین سوالات مطروحه بوده اند که در صورت دریافت پاسخ آنان نیز موارد به منتشر خواهد شد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  اولین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با مهندس مجید حجتی و حجت سحابی پرداخته است.

الف) مهندس مجید حجتی سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، دبیر آموزش و پرورش و فعال اجتماعی

به اعتقاد این کارشناس مسائل اجتماعی حوزه راه و حمل و نقل ریلی و هوایی اولویت اصلی و راهبرد مهم منطقه بوده و می توان گفت موجودیت لارستان در مسیر اصلی بودنش خواهد بود. موضوع آب به عنوان دومین راهبرد مطرح بوده که به مرور ما را دچار مشکلات و بحرانهای جدی ای خواهد کرد. جدای از اینکه برای پیشرفت صنعتی و حتی گردشگری منطقه به آب نیازمند است.

سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان بیان می دارد راهبرد سوم تمرکز نمودن برای پاسخ به این سوال می تواند باشد که چه اقداماتی میتواند حضور و رفت و آمد نخبگان حوزه های مختلف را (غیر از حوزه های نظامی و بخش صنعتیِ نفت و گاز) در لار زیاد کند. از حوزه های علمی، ورزشی و تجاری، صنعتی و…

حجتی برنامه های مهم نماینده در ۴ سال آتی را نیز چنین عنوان می کند. الف) تلاش برای بالارفتن سطح کیفی مراکز علمی. (مثل افزایش هیئت علمی، امکانات، بالا بردن مقاطع پذیرش) ب) ادامه پیگیری پروژه راه شیراز جهرم- لار-بندرعباس. ج) ارتقاء سطح شهرداری لار و موضوع تفکیک خدمات شهری شهر قدیم و جدید د) موضوع آبرسانی جهت موضوعات صنعتیِ غیر آسیب زا به محیط زیست و جامعه ه) تلاش جهت تحقق برخی ادارات کل جهت محور ماندن لارستان در منطقه

ب) حجت سحابی، فعال اجتماعی و رسانه ای از خنج

به اعتقاد این فعال رسانه ای مسکن، معیشت، اشتغال ۳ راهبرد اصلی نماینده آتی باید باشد و در راستای آ ن باید گام بردارد.

سحابی با بیان اینکه براساس کلام رهبرمعظم انقلاب در مورد دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات که بیان داشته اند: “واقعا نمایندگان نباید در امور انتصابات دولتی دخالت کنند. یکی از مسائل مطرح در قانون اساسی، اصل تفکیک قواست؛ یعنی او (دولت) کار خودش را بکند و شما (مجلس) هم کار خود را بکنید. اگر ایرادی هم داشت مطرح کنید” لذا یک برنامه نماینده آتی این باشد که در انتصابات نباید دخالت کنند.

وی به علاوه مواردی شامل پیگیری و تکمیل جاده های جهرم به لار، باغان به کورده خنج، لامرد به خنج و وصل شدن به دریا، پیگیری و رسیدگی و رفع مشکلات شهرک صنعتی خنج ، رایزنی و آوردن وزرا به حوزه انتخابیه و استفاده از ظرفیت آنان و نهایتا سرکشی،نشست و دیدارهای مستمر ایشان با نخبگان، مردم (روستا و شهر)، دانشگاه، اساتید، فرهنگیان، اصناف، جوانان، بسیجیان و شنیدن مشکلات و پیگیری و رفع آن را از دیگر برنامه های مهم مورد نیاز نماینده آتی می داند.

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین