جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پس از انتخابات(13)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  سیزدهمین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با حسین عباسی از بنارویه و مهندس فرزاد قناعت پور از لارستان  پرداخته است.

۱)  حسین عباسی لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه فرهنگیان، ۵ سال سابقه مدیریت مدرسه، از فعالین سیاسی اجتماعی و مدیر رسانه مطالبه گری شهر بنارویه 

به اعتقاد این فعال اجتماعی  شناخت ما از وظایف قانونی نماینده مجلس باعث می شود مطالباتی به حق، واقعی و شدنی داشته باشیم. وی بیان می دارد مهم ترین وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری است و نه فعالیت اجرایی.  عباسی اظهار می دارد نماینده به جای تمرکز بر عزل و نصب افراد در ادارات شهرستان و دخالت در این امور که کاری به شدت مذموم و اشتباه است باید به دنبال تسهیل امور از طریق قانون گذاری باشد.

فارع التحصیل دانشگاه فرهنگیان ۳ حوزه اصلی در راستای توسعه منطقه را مسکن، اشتغال زایی و بهداشت و درمان عنوان داشته و بیان می دارد: نماینده آتی مردم باید به دنبال قوانین و تسهیلاتی باشد که جوانان را شاغل و خانه دار کند و هزینه های خرید یا ساخت مسکن را کاهش دهد.  وی می افزاید: از طرفی نماینده باید تمهیداتی فراهم کند تا پزشکان متخصص بیشتری در حوزه انتخابیه باشند و هزینه های درمان خانواده ها را نیز کم کند.

مدیر رسانه مطالبه گری شهر بنارویه در عین حال ۵ موضوع مهم و برنامه قابل پیگیری توسط نماینده آتی مردم  پیگیری و حل مشکل کمبود آب به صورت پایدار، پیگیری ارتقا  ارتقای  سیاسی منطقه، پیگیری منطقه ویژه اقتصادی و رونق کسب و کار، تسهیل ازدواج جوانان با طرح های حمایتی و افزایش مراکز مشاوره خانواده و کاهش هزینه های آن جهت پیشگیری از طلاق و نهایتا پیگیری ایجاد مراکز تفریحی مانند پارک ها و اماکن ورزشی عنوان نموده است.

۲) مهندس فرزاد قناعت پور رئیس برج علم و فناوری لارستان

از نگاه قناعت پور بی شک موضوعات مهم و برجامانده ای چون راه و آب و اشتغال از جمله مهمترین دغدغه های جمهور اهالی جنوب فارس به شمار می رود و دیگر عزیزان نیز تاکنون بدانها اشاره داشته و آیندگان نیز از آن خواهند نوشت.

وی می گوید: من اما دوست دارم از این فرصت که رسانه ی محترم میلاد لارستان در اختیار گذاشته است بهره برده و به صورتی موجز در موضوع اشتغال به ویژه کارآفرینی نخبگان و دانش آموختگان در دو سطح ملی و منطقه ای پیشنهاداتی داشته باشم.

این مدیر جوان با بیان اینکه موضوع اقتصاد دانش بنیان در منطقه ی ما موضوع تازه اما آینده سازی است می افزاید: امروز در این حوزه و در منطقه ی جنوب فارس به همت تلاش های صورت گرفته در دو حوزه ی دولت و خیرین شاهد فعالیت ها و زیرساخت هایی هستیم که بی شک در استان و کشور نمونه است.

رئیس برج علم و فناوری لارستان در این خصوص اذعان می دارد موضوع فوق در آینده می تواند منطقه را قطبی در حوزه ی دانش و فناوری تبدیل کند و  کمک به حفظ این دستاوردها ماموریت و رسالت بزرگ همه ی ما به ویژه سیاستگذاران و نماینده آتی مردم می باشد.

این فعال اجتماعی در بعد ملی نیز تاکید بر موضوعات ذیل را راهگشای بسیاری مسائل مبتلا به حوزه ی فناوری در کشور می داند که عبارتند از:
پيگيري مجدانه نظام مسائل تقنيني فعالان زيست بوم نوآوري و فناوري، نظارت بر بودجه تخصيصي سرفصل فناوري به دستگاه ها، متناسب با سياست هاي اسناد بالادستي فناوري در كشور و پیگیری جهت تدوین قوانین مشوق حمایتی به منظور کمک به تسهیل در امور مشارکت های مردمی و نیک اندیشان در زیست بوم نوآوری و فناوری.

قناعت پور در حوزه ی منطقه ای نیز اظهار می دارد: با توجه به فعالیت های چند ساله مرکز رشد واحدهای فناور و همچنین آغاز به کار فعالیت های برج علم و فناوری لارستان به عنوان پیشران های اقتصاد دانش بنیان جنوب استان فارس که نقشی مهم و موثر در حل موضوعات اشتغال و نیز توسعه و رونق فعالیت های صنعتی و بازرگانی منطقه خواهند داشت به نظر، توجه ویژه به حل مسائل و موضوعات آن ها و شرکت های مستقر می تواند گامی بزرگ در توسعه ی متوازن منطقه ای باشد.

از جمله این موارد می توان به  پيگيري چارت سازمانی و تامین و تکمیل منابع انسانی مورد نیاز و تلاش جهت اخذ ردیف بودجه سالانه مشخص در قانون بودجه ی کشور اشاره نمود.

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین