دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

پس از انتخابات(9)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  نهمین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با جناب آقایان دکتر ناصر هنر از اوز و علی محمد ابراهیمی زاده از لار پرداخته است.

۱) دکتر ناصر هنر، فوق تخصص گوارش و کبد کودکان – اهل اوز و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دکتر هنر در مطلبی کوتاه خطاب به میلاد لارستان اظهار داشت: نماینده آتی مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص ۳ موضوع به صورت کلی باید پیگیری های لازم را انجام داده و تلاش نمایند. وی بیان داشت: اولین موضوع مقوله اشتغال زایی در منطقه می باشد که نماینده مردم باید سرمایه های موجود و پتانسیل های منطقه را به سمت و سویی سوق داده و برنامه ریزی نمایند که اشتغال زایی خوبی برای منطقه ایجاد گردد.

استاد تمام دانشگاه شیراز موضوع آب منطقه را نیز مورد اشاره قرار داده و با بیان اینکه خیلی از مناطق حوزه انتخابیه کماکان از آب پایدار برخوردار نیستند پیگیری این موضوع را از سوی نماینده خواستار شده است. موضوع سوم و پایانی مورد اشاره وی نیز بحث مشکلات جاده ای و کمبودهای موجود در ارتباطات با استان های جنوبی است که  باید در  دستور کار پیگیری های نماینده قرار گیرد.

۲) علی محمد ابراهمی زاده رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان

به اعتقاد ابراهیم زاده حوزه تقسیمات کشوری، ارتقا لارستان (که قطعا توسعه وارتقا اداراتی که پتانسیل ارتقا دارند همراه خواهد داشت)، پیگیری وتوسعه اقتصادی با سرمایه گذاری  دولت یا مشارکت دولت دربخش صنایع پائین دست پتروشیمی و ایجاد زمینه های جذب توریسم با توجه به پتانسیل فرودگاه بین المللی ( توریسم درمانی ، جذب گردشگران داخلی وخارجی و… ) وبهره گیری از مراکز آثارباستانی وتاریخی شهرستان به عنوان ۳ موضوع راهبردی باید در راستای توسعه اتی منطقه در دستور کار باشد.

رئیس اداره صمت لارستان در خصوص برنامه های آتی نماینده نیز به برقراری ارتباط با شهرستانها و یا حوزه های انتخابی همجوار (داراب و زرین دشت، بستک ، جهرم و…) در جهت توسعه اقتصادی و همراهی با نماینده در زمان درخواست هرگونه توسعه،  توسعه راههای مواصلاتی بین حوزه انتخابی و حوزه های انتخابی همجوار خصوصا حوزه داراب وزرین دشت که تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی با ایجاد مراودا اقتصادی می نماید اشاره نموده است.

وی همچنین تلاش در جذب سرمایه گذارهای داخلی وخارجی با بهره گیری از توان لارستانی های مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس، پیگیری وایجاد شهرک صنعتی سنگ در شهرستان جویم با توجه به استعداد معادن سنگ مرمریت موجود دراین شهرستان، پیگیری ایجاد سایت دائمی نمایشگاه بین المللی در لارستان، پیگیری ایجاد شهرک صنفی صنوف آلاینده، پیگیری ایجاد بندر خشک و پیگیری وتسریع در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی را از جمله دیگر برنامه های مورد نیاز جهت پیگیری از سوی نماینده آتی عنوان داشته است.

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین