دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پس از انتخابات(10)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  دهمین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با جناب آقایان داریوش الهامیان از چاه نهر بخش مرکزی لارستان و جعفر یوسفی از گراش پرداخته است.

۱) داریوش الهامیان مدیر مدارس از راه دور، دبیر دفاتر آی سی تی کشور، دهیار روستای چاه نهر و مشاور بخشدار مرکزی

از نگاه دهیار روستای چاه نهر مهمترین حوزه های راهبردی نماینده باید در وهله اول حوزه اشتغال با صنعتی کردن و ایجاد و توسعه کشت گلخانه در مناطق باشد. وی معتقد است  ایجاد کریدور مناسب و ایمن جهت دسترسی به خلیج فارس و نیز  توسعه مرکز لجستیک کالا با ایجاد بندر خشک نیز از دیگر راهبردهای توسعه آتی منطقه می باشد.

الهامیان در ادامه  ارتقا سیاسی کل منطقه و ارتقا ادارات سایر شهرستان تا سطح اداره کل را از جمله یکی از برنامه های نماینده آتی می داند.

مشاور بخشدار مرکزی لارستان  پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری و  توسعه راه های دسترسی ایمن و بزرگراه بین شهرستانهای حوزه انتخابیه را از دیگر برنامه های پیشنهادی به نماینده آتی معرفی می نماید.

ببه اعتقاد وی توسعه خدمات درمانی و ورزشی و تبدیل لارستان به قطب توریسم درمان و ورزش،  اتصال و ادغام شهرهای خور و لطیفی و روستاهای بائن و براک به شهر لار و ساخت ابر شهر و منطقه ای کردن شهر لار و نهایتا ایجاد بزرگترین مرکز تفریحی و ورزشی و فرهنگی و هنری و… در کوهپایه ی قلعه نادر از دیگر مواردی است که نماینده آتی می تواند دنبال نماید.

۲) جعفر یوسفی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، عضو سابق شورای اسلامی شهر گراش و رئیس دفتر نماینده در شهرستان گراش

به اعتقاد رئیس دفتر نماینده مردم در گراش  ۳ حوزه راهبردی اصلی نماینده آتی منطقه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در دوره جدید، ۱- توجه ویژه به راه های اصلی حوزه انتخابیه، راه آهن، فرودگاه و توسعه آنها، ایجاد زیرساخت صنعتی و تولیدی و آب پایدار ۲- توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان و توسعه توریسم درمانی و  ۳- توجه ویژه به ظرفیت نفت و گاز و توسعه آن در حوزه انتخابیه می باشد.

یوسفی بیان می دارد: ارتقا دانشکده های علوم پزشکی به دانشگاه و ایجاد مگا بیمارستان با توجه به وجود سرمایه های خیرین در مجموعه دانشکده های علوم پزشکی و توسعه توریسم درمانی در آنان از جمله برنامه های نماینده آتی مردم باید باشد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر گراش توسعه زیرساخت های گردشگری در حوزه های مختلف علی الخصوص ایجاد هتل در شهر های پتانسیل دار حوزه انتخابیه جهت برگزاری رویداد های مختلف ازجمله ورزشی، علمی بصورت منطقه ای، کشوری و در حوزه بین المللی را از دیگر جمله برنامه های مهم پیشنهادی جهت ارائه به نماینده آتی عنوان داشته است.

وی  تکمیل جاده های مواصلاتی خصوصا شاه راه‌های لار-بندر عباس، لار-جهرم، لار- لامرد، لار- بستک، خنج-لامرد، جاده دیگ اشکن، اوز-هیرم-بختیارویه، جاده مربط، جاده چک چک، تونل بالنگستان و تونل پاسخند را پر اهمیت جهت پیگیری از سوی خادم جدید ملت بیان نموده و توسعه منطقه انرژی بر شهرستان خنج، تامین زیرساخت و تجهیز منطقه ویژه اقتصادی لارستان و دیگر شهرک های صنعتی حوزه انتخابیه و تامین آب و برق پایدار در حوزه انتخابیه را نیز از جمله دیگر برنامه های مهم نماینده آتی جهت پیگیری پیشنهاد نموده است.

یوسفی  در عین حال لزوم ایجاد دفاتر فعال و قوی نماینده در مراکز شهرستانها، پیگیری مستمر جهت اختصاص بودجه به پروژه های فعال و جدید را نیز مورد اشاره قرار داده است.

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پس از انتخابات(10)”

  1. ناشناس گفت:

    دوستانی که تا کنون با آنها مصاحبه شده وظیفه نماینده را پیگیری امور منطقه در تهران می دانند و بس. در حالی که وظیفه اصلی عضو قوه مقننه بررسی لوایح دولت و ارائه طرح است.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین