یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

پس از انتخابات(4)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

۱)  ۳ حوزه راهبردی اصلی نماینده اتی منطقه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در دوره جدید چه باید باشد؟

۲) عنوان ۵ طرح و یا موضوع مهمی که نماینده باید در دوره ۴ ساله خود دنبال نماید از دیدگاه شما چیست؟

بر همین اساس پاسخ ارسالی افراد طی روزهای باقیمانده تا انتخابات به مرور از همین رسانه منتشر خواهد شد. نکته حائز اهمیت اینکه شخصیت های متفاوتی از جمله نمایندگان ادوار، برخی مسئولین شهرستانی و… نیز از جمله مخاطبین سوالات مطروحه بوده اند که در صورت دریافت پاسخ آنان نیز موارد به منتشر خواهد شد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  چهارمین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با و حجت عابدی مسئول دفتر نماینده مردم در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی از گراش  و  حجت الاسلام کریم پور امام جمعه خنج پرداخته است.

۱) حجت عابدی کارشناس حسابداری_ مسئول دفتر فرماندار و کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش با ۱۶ سال سابقه کار_ فعال اجتماعی و رسانه ای گراش / مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس در دوره هشتم

به اعتقاد این فعال اجتماعی یکی از راه های توسعه مناطق جنوبی لارستان شامل شهرستان های لارستان، گراش، خنج، اوز و جویم توسعه توریسم درمانی است. با توجه به اینکه شهرستان‌های پنجگانه جنوب استان فارس در حوزه بهداشت و درمان ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری سلامت دارند نیاز است با یک برنامه راهبردی و بلند مدت در این خصوص زیرساخت ها را تقویت و هدف برای دستیابی به شاخصه های بالاتر مشخص کرد

وی بیان می دارد وجود دو دانشکده علوم پزشکی گراش و لارستان و دانشکده بهداشت اوز این امکان را به وجود آورده است تا منطقه به عنوان قطب پزشکی جنوب استان فارس مطرح شود. مرکز آموزشی درمانی امیر المومنین علی (ع) گراش، مرکز آموزشی درمانی و بیمارستان امام رضا (ع) لارستان، بیمارستان نبی اکرم(ص) شهرستان خنج، بیمارستان امیدوار شهرستان اوز، بیمارستان علی اصغر (ع) بخش بیرم و بیمارستان امام حسین (ع) در حال احداث شهرستان جویم این امکان را به وجود می‌آورد تا از این ظرفیت بتوانیم به خوبی در راستای اشتغال زایی، توسعه همه جانبه منطقه و دستیابی به اهداف پایدار و به ویژه ارتقاء شاخصه های بهداشت و درمان در جنوب کشور بیندیشیم

عابدی اظهار می دارد ارتباط شهرستان های منطقه با کشورهای حاشیه ای حوزه خلیج فارس و وجود فرودگاه بین المللی آیت الله آیت الهی در منطقه نیز برای دست یابی بی این مهم و اهداف توسعه ای در این خصوص راه را برای ما هموار می‌کند.

این فعال رسانه ای اظهار می دارد: متاسفانه بعد از حضور علی اصغر حسنی در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه توفیقات چندانی نداشتیم هر چند با بودجه های قطره چکانی توانستیم بیمارستان ها را سر پا نگه داریم و خدمات درمانی به مردم ارائه کنیم و حتی با پیگیری های حسین زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین دو دانشکده رشته پزشکی به دانشکده های گراش و لارستان اضافه شود اما نقش ارزنده و اثر بخش خیرین را نباید نادیده گرفت و از آن غفلت کرد که اگر نبود رقابت های بین شهرستانی و مشارکت بسیار ارزشمند خیرین امروز ما انچه که داریم هم نداشتیم

مسئول دفتر نماینده مردم در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی اظهار می دارد شهرستان های جنوبی باید ابتدا روی آنچه که ظرفیت و پتانسیل آن را موجود دارند برنامه ریزی کنند، شاید بتوان گفت صنعت یا کشاورزی هم جزئی از ظرفیت این مناطق است اما باید گفت ما با توجه به وضعیت جغرافیایی و منطقه گرم و خشک و خشکسالی هایی پی درپی نمی‌توانیم به طور قطع از کشاورزی صحبت کنیم چرا که کشاورزی خود نیز به فراهم بودن زیرساخت ها نیاز دارد.

عابدی با بیان اینکه از طرفی دیگر ما در پنج شهرستان جنوبی فارس  قطب استعداد سرمایه گذاری در حوزه پزشکی را داریم اظهار می دارد: در کنار نیروی انسانی قوی که از آن بهره می‌بریم وجود زیرساخت های اولیه نیز به ما کمک می‌کند تا اگر در این حوزه وارد شدیم با یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت به اهداف توسعه ای خود در بخش توریسم درمانی دست یابیم.

وی اظهار می دارد: موضوع مهم در این فضا رقابت سالم شهرستان های جنوبی در ارائه خدمات درمانی به مردم است که قطعا این مساله تاثیرات مثبتی در پی داشته است و امروز شاهد جایگاه برخورداری در منطقه هستیم و این مهم می‌تواند در اینده نیز نقش ارزنده ای ایفا کند که هر یک از بیمارستان های شهرستان پنج گانه بتوانند در کنار ارائه خدمات عمومی یک نوع تخصص را به مردم در حوزه درمان ارائه کنند به طور مثال بیمارستان گراش در بخش قلب، بیمارستان لار در بخش مغز و اعضای، بیمارستان اوز در حوزه دستگاه گوارش و داخلی، بیمارستان بیرم در بخش اطفال و نوزادان، بیمارستان خنج بیماری های عفونی و یا هر تخصص دیگر و ..‌…

مسئول دفتر فرماندار گراش ظرفیت بعدی که باید مورد استفاده قرار بگیرد را حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس می داند که در راس تصمیم گیری استان قرار گرفته و فرد شناخته شده حوزه بهداشت و درمان است که ظرفیت و پتانسیل منطقه را به خوبی می‌شناسد. وی اظهار می دارد: قطعا کسی که از جنس درمان است بهتر می‌تواند درد جامعه را تسکین دهد و ناگفته پیداست که وی چقدر علاقه مند به توسعه بخش توریسم درمانی در منطقه هستند

عابدی نقش ارزنده و پر آوازه بزرگ مرد گراش خیر نیکونام محروم حاج شیخ احمد انصاری و ده ها خیر بزرگوار و دلسوز  دیگر منطقه را که به دلیل عدم شناخت از نام بردن آنها پرهیز نموده، در ارتقاء شاخصه های بهداشت و درمان شهرستان های جنوبی استان فارس پر اهمیت ذکر نموده و عنوان می دارد  امروز شاهد هستیم که این بزرگواران همچنان در حوزه درمان نه تنها در منطقه بلکه در سطح استان و کشور تلاش می‌کنند تا مشکلات مردم در حوزه درمان مرتفع شود.

وی تنها تاکیدش در ۵ برنامه و ۳ حوزه راهبردی  پیشنهادی به نماینده آتی، توجه به مقوله بهداشت و توریسم درمانی است و در پایان اظهار می دارد امروز بر ما واجب است تا ضمن قدردانی از بزرگواری و خدمات داوطلبانه خیرین، در مسیر خدمت به مردم و کاهش درد انها قدم برداریم و با استفاده از ظرفیت شهرستان های لارستان، گراش، خنج، اوز و جویم در حوزه بهداشت و درمان منطقه را به قطب پزشکی تبدیل کنیم.

۲) حجت الاسلام کریم پور امام جمعه خنج 

حجت الاسلام کریم پور تلاش برای راه اندازی اقتصاد دریا پایه را با توجه به پس کرانه بودن ۵ شهرستان جنوبی فارس به عنوان  اولویت راهبردی نماینده آتی معرفی می کند.

وی همچنین راه اندازی نیروگاه نهصد مگاواتی خنج که به همراه لامرد و جهرم آغاز شده و علیرغم بهره برداری از نیروگاه آن دو شهرستان، ادامه ساخت نیروگاه خنج لیکن بی دلیل متوقف شده (درحالی که هنوز برخی روستاها با کمک ژنراتور تامین برق صورت می گیرد) را از جمله برنامه های مهم مورد نیاز پیگیری نماینده آتی عنوان می دارد.
دوبانده شده جاده قیرتا لار، احداث شهرک صنعتی خنج، راه اندازی کارخانجات مختلف جهت تولید محصولات و اشتغال زایی از دیگر موارد پیشنهادی امام جمعه خنج خطاب به نماینده آتی است. همچنین با توجه به اینکه حدود پنجاه حلقه چاه گاز در حوزه استخفاظی خنج وجود دارد پرداخت سه درصد نفت وگاز خنج (از استخراج نه از صادرات) به منطقه در راستای توسعه و عمران منطقه نیز از جمله درخواست های وی جهت پیگیری  نماینده آتی می باشد.

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پس از انتخابات(4)”

  1. شمسی. از گراش گفت:

    دیدگاه آقای. حجت‌الاسلام. کریم پور. بیشتر. درباره شهرستان خنج. است وچندان دید گاه. گسترده منطقه. ای ندارد. باید نخبگان منطقه. منافع کل حوزه. انتخابیه. را مطرح. نمایند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین