پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پس از انتخابات(5)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  پنجمین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با و  مهندس محسن منتظری از لار و دکتر عباس رستمی از بیرم پرداخته است.

۱) مهندس محسن منتظری مدیر موسسه بیکران هستی لارستان، شاغل در پالایشگاه ستاره خلیج فارس و فناور برتر سال ۱۴۰۱ استان هرمزگان

مهندس منتظری به عنوان یکی از نخبگان منطقه یکی از راهبردهای اصلی حوزه نمایندگی را جذب سرمایه گذار بانکی، خارجی و خصوصی در زمینه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، ترابری، راه آهن ، فرودگاهی می داند.

وی معتقد است  تنظیم طرح جامع همکاری لارستان و هرمزگان و توجه ویژه به انتقال آب خلیج فارس به منطقه لارستان بزرگ، و متعاقباً انجام زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی لارستان از دیگر راهبردهای مهم نماینده آتی باید باشد.

این مخترع و پژوهشگر حوزه انرژی  بخشی از طرح های پنجگانه قابل پیگیری توسط نماینده را  انتقال آب خلیج فارس و سد سلمان فارسی به لارستان، دو بانده شدن مسیرهای لار بندرعباس ، لار بستک، لار جهرم، اخذ مصوبه ملی پروژه های راه آهن لار بندرعباس ، لار جهرم شیراز و پیگیری اجرایی شدن آن می داند.

منتظری که خود عضو هیات مدیره رصدخانه لارستان نیز است تبدیل مجموعه رصدخانه لارستان به عنوان پایلوت گردشگری علمی در کشور را که طرح توجیهی آن نیز آماده می باشد به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم نماینده آتی پیشنهاد داده است.

وی به موضوع فعال سازی ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی لارستان با مشارکت سرمایه گذاران خارجی ، داخلی، بانک های دولتی و خصوصی، و موسسات بزرگ حاکمیتی در کشور را نیز از دیگر موارد مهم قابل پیگیری توسط خادم ملت در مجلس آتی عنوان نموده است.

۲) عباس رستمی، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی، فعال اجتماعی، مدرس دانشگاه های آزاد و پیام نور و عضو شورای اسلامی بیرم در دوره چهارم

از نگاه دکتر رستمی سه حوزه اصلی و راهبردی نماینده اتی باید توسعه عادلانه راه ها و محورهای مواصلاتی حوزه انتخابیه، توسعه و ارتقای سیاسی حوزه انتخابیه و توسعه و ایجاد صنایع پایین دستی با توجه به منابع و مناطق انرژی جنوب و توسعه گردشگری باشد.

دبیر انجمن ادبی “صحبت” بیرم و این فعال اجتماعی، یکی از  ۵ طرح و موضوع مهم ذیل ۳ حوزه راهبردی مطروحه را شناسایی نیاز مناطق در حوزه راه و در اولویت قرار دادن این نیازها می داند. وی معتقد است به عنوان مثال در بخش بیرم خروج از بن بست. طرح اتصال دو بخش بیرم و صحرای باغ از مسیر آبکنه به عمادشهر_ اتصال لارستان به پارسیان از مسیر بیرم به دو راهی خشت و رکن آباد شهرستان لامرد از جمله برخی از اولویت های بخش های منطقه در حوزه راه است که می تواند در کنار و یا پس از بزرگ راه های اصلی منطقه در دستور کار قرار گیرد.

به اعتقاد عضو اسبق شورای اسلامی شهر بیرم دیگر برنامه های مهم نماینده آتی تهیه طرح توجیهی ارتقای منطقه و توسعه شهرها و بخش‌ها، توسعه و پیگیری طرح های آبرسانی شرب و صنعت درمنطقه، توسعه مناطق صنعتی حوزه انتخابیه با جذب سرمایه های خصوصی و دولتی به منظور تغییر اشتغال از کشاورزی به سمت صنعت و  نهایتا توسعه و ارتقای مراکز علمی پژوهشی و دانشگاهی و تبدیل حوزه انتخابیه به قطب علمی و پزشکی می توان نام برد.

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین