چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

پس از انتخابات(6)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  ششمین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با جناب آقایان علی صادق پور از خنج  و مهندس حجت ایزدمهر از لارستان پرداخته است.

۱) علی صادق پور کارشناس رشته حقوق، فعال اجتماعی و مسئول مجمع مطالبه گران شهرستان خنج

از نگاه این فعال اجتماعی در بررسی سه راهبرد اصلی نماینده آتی می توان به لزوم ایجاد وزمینه سازی وحدت منطقه ی جنوبی و همدلی و همراهی پنج شهرستان جهت تحقق اهداف و آرمان ها به عنوان موضوع مهم اشاره نمود.

صادق پور معتقد است اخذ مجوز های لازم از مجلس باتوجه به قانونگذاری هایی که انجام میدهند و ایجاد زمینه های راهبردی جهت رفع محرومیت های موجود پنج شهرستان از دیگر راهبردهای مهم خادم ملت باید باشد.

وی لزوم مساعدت دولت جهت به کارگیری جامعه نخبگان علمی موجود در منطقه جهت مدیریت های کلان کشوری ومنطقه ایی را نیز پر اهمیت دانسته و بیان می دارد استفاده از نخبگان بومی منطقه  در مدیریت های کشوری باتوجه به شناخت آنان از محرومیت های موجود می تواند جهت توسعه و تحقق اهداف منطقه ۵ شهرستان جنوبی نقش آفرینی کند.

مسئول مجمع مطالبه گران شهرستان خنج پیگیری های مدون درقالب ظرفیت های موجود هر شهرستان و اخذ مجوزهای لازم باتوجه به قانونگذاری هایی که نمایندگان انجام میدهند وسوق آن برنامه ها درجهت اشتغال جوانان از قبیل فعال کردن شهرک های صنعتی و راه اندازی کارخانه ها باتوجه به تولیدات منطقه را یکی از ۵ برنامه اصلی نماینده عنوان داشته است.

وی اتخاذ تدابیر لازم جهت توسعه و ایجاد بازارهای دانش بنیان و توسعه صادرات های کشاورزی و تولیدی منطقه ازقبیل ظرفیت مسیر دریایی که فاصله زیادی از مناطق جنوبی در ۵ شهرستان ندارند را یکی دیگر از برنامه های لازم جهت پیگیری از سوی نماینده می داند.

صادق پور همچنین ایجاد خط ریلی در راستای کاهش تصادفات و نیز نزدیکی شهرستان ها به مراکز استان ها، اخذمجوز وایجاد پالایشگاه مستقر در شهرستان های جنوبی فارس باتوجه به میدان های گازی منطقه و نهایتا توسعه زیر ساخت های جاده ای را از دیگر برنامه های مهم و پیشنهادی به نماینده معرفی نموده است.

۲) مهندس ججت ایزدمهر، رئیس مرکز فنی و حرفه ای لارستان

مهندس ایزدمهر سه حوزه راه – آب و فاضلاب و اشتغال را حوزه های راهبردی توسعه ای منطقه می داند.  وی معتقد است تسریع در روند ساخت جاده های مواصلاتی شمال جنوب و شرق به غرب لارستان، تقویت طرح های پس کرانه، استفاده از ظرفیت دولت در استقرار صنایع سبز مادر در منطقه ی ویژه لارستان از جمله برنامه های مهم قابل پیگیری در ۴ سال آتی توسط نماینده می تواند باشد.

وی همچنین تقویت میراث فرهنگی با رویکرد اشتغال، استقرار پالایشگاه در خنج و سایر طرح های کاربردی با سیاست عدم اسکان غیرمتمرکز را نیز مورد اشاره قرار داده و بیان داشته گرچه نماینده حوزه ی کاری خاص خود را دارد ولی تیم سازی نیز  بسیار مهم هست.

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین