جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پس از انتخابات(8)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  ششمین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با جناب آقایان دکتر محمد هاشم درویشی از گراش و دکتر عبدالکریم افروزه از لار  پرداخته است.

۱) امید کریمی خشنود- عضو شورای اسلامی شهر بنارویه – کارشناس مسئول نمایندگی آموزش و پرورش بنارویه و مدیر مسئول پایگاه خبری خبر بنارویه

از نگاه این عضو شورای اسلامی شهر بنارویه  آب پایدار (متصل شدن حوزه انتخابیه به پروژه انتقال آب از خلیج فارس و سد سلمان)، راه و جاده (مهمترین جاده، جاده شیراز-جهرم-لار-بندرعباس است) و نهایتا حوزه پزشکی (کمبود پزشکان متخصص و تجهیزات تخصصی در منطقه) به عنوان ۳ حوزه راهبردی در فعالیت های نماینده آتی باید مدنظر باشد.

این فعال اجتماعی و رسانه ای در باب برنامه های آتی نماینده نیز ایجاد شهرک های صنعتی در بخش ها برای اشتغال زایی و رسیدگی بیشتر به بخش های تحت پوشش حوزه ی انتخابیه در راستای توسعه متوازن را از جمله موارد مهم می داند.

کریمی خشنود معتقد است ایجاد مراکز درمانی مجهز در مرکز شهرستان و رونق توریسم درمانی، رسیدگی به جاده ها و راهها و نهایتا پیگیری ساخت مسکن جوانان در کل حوزه انتخابیه از دیگر نماینده آتی مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه منطقه ای باید باشد.

۲) دکتر عبدالکریم افروزه – عضو هیات علمی و رئیس مجتمع آموزش عالی (دانشکده دولتی) لار

دکتر افروزه  با بیان اینکه روح آموزش عالی تربیت نیروی متخصص و متفکر برای جامعه است اظهار می دارد: بنابراین دانشگاه می تواند نقشی کلیدی در شهرها و توسعه آن ها ایفا کنند.  وی در تکمیل سخن خویش در راستای اهداف راهبردی و برنامه آتی نماینده مردم در ۴ سال آینده بیان می دارد: توسعه ابعاد کلانی چون اصلاحات اجتماعی سیاسی تا رویکردهای اقتصادی را در برمی گیرد ولی به طور خاص بر کالبد منطقه اطراف خود و زندگی جاری در آن تاثیرگذار می گذارند. به همین دلیل طراحی پایدار دانشگاه ها و توسعه آن ها به طور مستقیم و غیرمستقیم بر توسعه شهر تاثیر می گذارد

وی  اختصاص دهی فضاهای اطراف دانشگاه به کاربری های همگونی چون تجاری دانشگاهی را از جمله دیگر مواردی می داند که لازمه پیگیری بوده و می توانند چهره منطقه را دگرگون کند
عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی لار با محوریت قرار دادن مجدد موضوع دانشگاهی در برنامه های پیشنهادی به نماینده آتی بیان می دارد: روح فرهنگی که عموما دانشگاه ها در منطقه ایجاد می کنند باعث می گردد بر حفظ بناهای واجد ارزش تاریخی، اهتمام بیش تری ورزیده شود و با اشتغال زایی به واسطه ایجاد کسب و کارهای همگون با دانشگاه بر وضعیت اقتصادی و معیشتی همسایگان تاثیر مثبتی گذاشته شده که موجب کاهش فاصله طبقاتی و رفاه اجتماعی می گردد.

افروزه همچنین  بهبود وضعیت خیابان ها از لحاظ امنیت و ارتقا سیستم حمل و نقل عمومی و هم چنین ایجاد موسسه های آموزشی مرتبط با دانشگاه در محله و فراهم کردن محلهای سکونت و خوابگاه های جذاب در همسایگی ها را باعث گسترش  کیفیت محیط شهری قلمداد نموده و بیان داشته پیگیری موارد توسط نماینده و مسئولان به تبع آن موجب توسعه شهری پایدار خواهد شد.

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین