یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

هشدار معاون بهداشتی علوم پزشکی لارستان درخصوص رشد آمار حیوان‌گزیدگی

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان با تأکید بر اینکه آمار حیوان گزیدگی ها هشدار دهنده است، گفت: ۹ مرکز شبانه روزی هاری در منطقه تحت پوشش فعال است. به…

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان با تأکید بر اینکه آمار حیوان گزیدگی ها هشدار دهنده است، گفت: ۹ مرکز شبانه روزی هاری در منطقه تحت پوشش فعال است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، دکتر حسن فزونی از افزایش موارد حیوان گزیدگی در ۹ ماهه آغازین امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه آمارها نشان می دهد که مواردحیوان گزیدگی در چهار شهرستان تحت پوشش مجموعه، نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش پیدا کرده به گونه ای که رقم آمار ۹ ماهه تقریبا معادل رقم یکساله در ۱۴۰۱ ثبت شده است.

وی افزود: افزایش آمارها در منطقه همراستا با افزایش موارد حیوان گزیدگی در کل کشور است و با توجه به امکان شناسایی بیماری هاری، همشهریان عزیز باید هوشیاری خود را بیش از پیش افزایش داده و در صورت موارد حیوان گزیدگی، فورا به مراکز فعال شبانه روزی در منطقه مراجعه نمایند.

معاون بهداشت دانشکده تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع همکاران این حوزه در واحد مبارزه با بیماریهای واگیر مجموعه از سال ۸۸ تا کنون مورد مثبت بیماری هاری انسانی در منطقه ثبت نشده است اما باید دقت داشت که مراجعه به موقع فرد حادثه دیده در جلوگیری از رخداد و بروز این بیماری بسیار موثر است.

وی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت تمام موارد گازگرفتگی توسط «حیوانات پستاندار وحشی و اهلی» می تواند امکان بروز این بیماری را برای انسان فراهم کند لذا در مواجه با موارد مشابه در اولین فرصت جای گزیدگی را با آب و صابون شسته و سریعاً به مراکز مربوطه مراجعه نمائید.

دکتر فزونی در ادامه بیان داشت: اهمیت اقدام به موقع در موارد حیوان گزیدگی به حدی است که علی رغم دارا بودن ۹ مرکز فعال، در صدد هستیم تا مرکز دیگری را نیز به عنوان دهمین مرکز شبانه روزی هاری در منطقه راه اندازی نمائیم و امیدواریم با توجه به زیرساختها و تلاشهای همکاران بتوانیم به زودی شاهد افتتاح این مرکز در منطقه درز باشیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین