یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

چه كالاهايي مي‌توانيم به خارج از كشور صادر كنيم؟

يكي از راههاي تحقق اقتصاد مقاومتي توسعه صادرات است كه طبعاً اشتغال‌زايي و رشد اقتصاد را به دنبال خواهد داشت. اگر بتوانيم مواد اوليه را به فرآورده‌ تبديل نموده و…

يكي از راههاي تحقق اقتصاد مقاومتي توسعه صادرات است كه طبعاً اشتغال‌زايي و رشد اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.

اگر بتوانيم مواد اوليه را به فرآورده‌ تبديل نموده و آن را حداقل در بازار كشورهاي همسايه به فروش برسانيم و مواد اوليه مورد نياز را وارد كنيم، حركتي هوشمندانه و خردمندانه را دنبال نموده‌ايم.

اداره صنعت و معدن و تجارت و فرمانداري‌هاي لارستان كهن ضرورت دارد با تشكيل جلسات هم‌انديشي و استفاده از كارشناسان مجرب در اين راه گام بردارند و اقتصاد مقاومتي را در عمل پياده كنند.

متأسفانه در بعضي موارد ديده مي‌شود كه كشورها ديگر بهتر از ما اين مهم را دنبال مي‌نمايند اگر سري به بازار ميوه‌ و تره‌بار تهران و بعضي مراكز استان‌ها بزنيد مشاهده مي‌نماييد كه برخي ميوه‌هاي خاص كه نه خاصيت آنها معلوم است و نه ضرورتي بر وارد كردن آن محقق شده، به وفور يافت مي‌شود. ميوه‌هايي كه ما نام آنها هم تاكنون نشنيده‌ايم و برخي از آنها آنچنان كه نقل مي‌كنند اغلب آن پوست و قسمت‌هاي غير قابل مصرف و اندكي از آن قابل مصرف است اين ميوه‌ها كه به ميوه‌هاي استوايي مشهور است به وفور و با قيمت‌هاي بالا به فروش مي‌رسانند و غالب اين ميوه‌ها چنانكه مي‌گويند به صورت قاچاق وارد مي‌شود كه اين هم خود مطلبي است.

آخر چگونه قاچاقي است كه بازار تهران و برخي بازارهاي مراكز استان‌ها را به خود اختصاص داده است؟ مقدار اين گونه كالاها نشان از سازماندهي منظم براي ضربه زدن به اقتصاد جامعه است و كشتي كشي وارد مي‌شود و با كانتينرها جابجا مي‌گردد و در اسكله پهلو مي‌گيرد و كالا را ترخيص مي‌كنند و…

بگذريم، به مسأله اوليه برگرديم. گفتيم با هم‌انديشي و استفاده از كارشناسان مجرب كاري كنيم كه رشد و توسعه اقتصادي را سامان دهيم و با جان و دل بكوشيم كه اين مهم تحقق يابد تا جامعه از مشكلات رهايي يابد و با استحكام همه جانبه آيندگان راه تعالي را بهتر از امروز بپيمايند و به اجداد خويش افتخار نمايند.

 سردبیر

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین