دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

لزوم بازاريابي و صادرات و واردات

مدتي است از توسعه مراكز صنعتي در لارستان صحبت مي‌شود و مسئول شهرك‌هاي صنعتي هم براي توسعه صنايع منطقه و تأسيس صنايع جديد و ايجاد زيرساخت‌ها فعاليت مي‌كند و براساس…

مدتي است از توسعه مراكز صنعتي در لارستان صحبت مي‌شود و مسئول شهرك‌هاي صنعتي هم براي توسعه صنايع منطقه و تأسيس صنايع جديد و ايجاد زيرساخت‌ها فعاليت مي‌كند و براساس گزارش‌هاي طرح شده در مجامع زيرساخت‌هاي توسعه صنعت در منطقه لارستان فراهم شده است كه اميد است سرمايه‌گذاران با ديدي مثبت به جريان بنگرند و براي توسعه صنايع گام بردارند.

نكته‌اي كه توجه به آن ضرورت دارد اين كه در كنار توسعه صنايع مي‌بايست بازاريابي فعال نيز ايجاد كرد و به صورت علمي و منسجم صنايع منطقه را در داخل و خارج كشور عرضه نمود تا رشد مضاعف به وجود آيد.

مسئولين اداره صنايع و مسئول شهرك‌هاي صنعتي بايد با همكاري صنعت‌گران از پتانسيل‌هاي بالقوه منطقه در جهت توسعه هرچه بيشتر صنايع و انجام صادرات و واردات استفاده كنند چه خوب است اداره صنعت و معدن و تجارت در اين باره اقدامات مقدماتي انجام دهد كه چگونه مي‌توان يك سري كالاها را صادر كرد و يك سري كالاهاي ضروري را به منطقه وارد نمود و با اين مهم تجارت و داد و ستد واقعي را رشد داد.

وجود فرودگاه بين‌المللي و ارتباط با كشورهاي مختلف دنيا از طريق خطوط هوايي،‌داشتن اداره گمرك ، دفتر وزارت امور خارجه، اداره استاندارد و …. پتانسيل‌هايي هستند كه ارسال كالا را تسهيل مي‌نمايد و رشد اقتصادي را ايجاد مي‌كند براي اين منظور اگر اداره صنعت و معدن و تجارت يك معاونت ويژه را به وجود بياورد و در صادرات و واردات كالا راهنمايي‌هاي لازم مبذول دارد گرهي از پيچ در هم و برهم صنعت منطقه خواهد گشود و راه ايجاد درآمد و توسعه پايدار را فراهم خواهد كرد.

در غير اين صورت با وام‌هاي ۱۸ و ۲۴ و ۲۷ درصد بانك‌ها و عدم صادرات و واردات ، صنعت منطقه تكاني نخواهد خورد بلكه عقب‌نشيني هم خواهد كرد.

براي تحقق اين مهم از امام جمعه محترم، نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي، فرماندار محترم و ساير مسئولان ذيربط تقاضا مي‌گردد هرچه سريع‌تر اين مهم را به انجام برسانند و بدانند در صورت انجام، نتيجه آن سريعاً آشكار خواهد شد و دلگرمي براي سرمايه‌داران منطقه به وجود خواهد آمد و سرمايه‌گذاري در منطقه رشد خواهد نمود و اشتغال، ايجاد خواهد شد و بيكاري، رخت بر خواهد بست. ان‌شاءا…

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین