پنج شنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری همایش مقابله با بیابان زایی و خشکسالی در لارستان

همایش مقابله با بیابان زایی و خشکسالی با حضور مدیر کل و مسئولین منابع طبیعی استان فارس در لارستان برگزار شد‌. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی…

همایش مقابله با بیابان زایی و خشکسالی با حضور مدیر کل و مسئولین منابع طبیعی استان فارس در لارستان برگزار شد‌.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، همایش مقابله با بیابان زایی و خشکسالی با شعار “اتحاد برای زمین، میراث طبیعی ما و آینده ما” با حضور مهندس مرادی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان فارس، احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، دکتر اسحاق امیدوار و مهندس خدارحیمی معاونین فنی و رییس اداره بیابان منابع طبیعی استان، محمد ابراهیم روشن ضمیر مسئول دفتر امام جمعه لار، مسعود لادنی رییس اداره منابع طبیعی لارستان و مسئولین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در سالن رضوان مدیریت آموزش و پروش لارستان برگزار شد.

در این همایش ابتدا رییس اداره منابع طبیعی لارستان سخنانی را در خصوص مقابله با بیابان زایی مطرح کرد.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان گسترش بیابان ها را یک زنگ خطری برای انسان ها دانست و با تاکید بر اینکه آیندگان هم بایستی در این کشور زندگی کنند؛ بیان کرد:حفظ آب، توسعه مراتع و جنگل‌ها، افزایش منابع آب زیرزمینی، رودخانه‌ها، حفظ محیط زیست و… اهمیت زیادی در فرآیند توسعه کشور دارد.

احمد دلاور خاطرنشان کرد: همه تلاش کنیم و با طبیعت مهربان باشیم و مقابله با بیابان‌زایی را جدی بگیریم چرا که بی توجهی به منابع طبیعی و ملی و مراتع و جنگل ها و همه و همه سلامت انسانها را هم تهدید می کند و بهره برداری های بی رویه از آب زیرزمینی هم صدمه جدی به منابع ملی و طبیعی میزند.

وی فرهنگ جمعی حفاظت از منابع ملی و طبیعی را وظیفه همه انسانها برشمرد و با بیان اینکه امروز حفظ و نگهداری منابع طبیعی یک وظیفه ملی محسوب می‌شود؛ گفت: جنگل و مراتع متعلق به همه افراد است و کسی نمی تواند آن را نابود کند.

معاون فرمانداری ویژه لارستان تاکید کرد: باید این نکته را هم در نظر بگیریم که گسترش بیابان‌ها در آینده ممکن است تهدید جدی را برای سلامت همه افراد جامعه و دیگر موجودات زنده در پی داشته باشد؛ اظهار کرد: امیدواریم همه فعالیت های اداره منابع طبیعی در راستای مقابله با بیابان‌زایی بیشتر شود و با گسترش درخت ها و مراتع از گسترش بیابان جلوگیری شود.

دلاور در پایان با بیان اینکه گاهی مواقع، بی توجهی به منابع طبیعی و پیامدهای ناشی از آن حتی موجب ریزگردها نیز می شود؛ یاداور شد: امیدواریم با فرهنگ و با تصمیمات کارشناسی و برنامه ریزی شده از نابودی طبیعت جلوگیری کنیم تا طبیعت زیبایی داشته باشیم.

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و معاونین فنی و رییس اداره بیابان منابع طبیعی استان فارس و دکتر پیراسته عضو هیات علمی مرکز تحقیقات نیز مطالبی را بیان کردند.

در پایان از مسئولین نمونه ادارات منابع طبیعی استان فارس در امر مقابله با بیابان زایی قدردانی و تجلیل شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین