یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 10

برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در لارستان

  معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان از اجرای طرح گشت مشترک بازرسی از اصناف و واحدهای تولیدی در راستای نظارت بر به‌‌کارگیری اتباع خارجی…

 

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان از اجرای طرح گشت مشترک بازرسی از اصناف و واحدهای تولیدی در راستای نظارت بر به‌‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آنها در شهرستان‌های لارستان، اوز و جویم برای برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در این شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، عبدالمهدی قاسمی اظهار داشت: مطابق قوانین کشور، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با پروانه اشتغال مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

وی ادامه داد: کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا دارای پروانه کار منقضی شده را به کار بگیرند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند، شناسایی و مطابق قوانین موجود برای نخستین بار جریمه خواهند شد و پس از این در صورت ادامه پرونده آن‌ها به دادگاه ارجاع داده خواهد شد.

معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این گشت‌های شناسایی با هدف ساماندهی اتباع خارجی و به‌روز‌رسانی اطلاعات درباره وضعیت اتباع مجاز، شناسایی اتباع غیرمجاز فاقد پروانه کار معتبر در شهرستان‌های لارستان، اوز و جویم مشغول فعالیت است.

قاسمی با تاکید بر اینکه نیروی کار خارجی برای اشتغال باید مجوز رسمی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های دولت و دستورالعمل‌ها در زمینه صیانت از نیروی کار بومی و ساماندهی اتباع بیگانه کارفرمایان و پیمانکاران ملزم به استفاده از نیروی کار داخلی هستند.

همچنین روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان اعلام کرد به استناد بند (ج) ماده(۱۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی کار مبنی بر تعیین حداقل حقوق و دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۳، میزان جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده کنند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز مبلغ ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال تعیین شده که در صورت تکرار تخلف، این میزان ۲ برابر خواهد شد.

گفتنی است معاونت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان در چهار ماهه ابتدای سال‌جاری، در قالب بازرسی‌های مربوط به گشت مشترک اتباع خارجی و بازرسی‌های موردی تعداد ۱۳۴ فقره بازرسی از کارگاه‌های تحت پوشش انجام داده که مطابق ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، برای کارفرمایان متخلف به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز برگ جریمه صادر گردیده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین