یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

اختصاص یک فرعی ۱۶ کیلومتری از دریا به بیرم

  مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای فارس از اختصاص یک خط به طول ۱۶ کیلومتر از دریا به بیرم و بخش‌های جنوبی درگیر با تنش آبی خبر داد. به گزارش میلاد لارستان…

 

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای فارس از اختصاص یک خط به طول ۱۶ کیلومتر از دریا به بیرم و بخش‌های جنوبی درگیر با تنش آبی خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، سیاوش بدری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت انتقال آب از دریا به استان فارس، گفت: در این طرح بخش بیرم و بخش‌های نزدیک به آن صد در صد تخصیص دارند و از پیمانکار خواسته‌ایم این بخش را در اولویت کاری قرار دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مبحث آبرسانی به بخش بیرم باتوجه به مشکلات متعدد مردم در جنوب فارس، گفت: در طرح انتقال آب از دریا حدفاصل سد سلمان(فداغ) تا بیرم را اولویت قرار داده‌ایم و مقدار آب به‌صورت برعکس برای مردم این منطقه تامین می‌شود.

بدری افزود: پس از بیرم یک خط اصلی به طول ۱۰۰ کیلومتر در حال انجام است و پس از اتمام، مشکل آبرسانی به این بخش‌ها برطرف می شود.

مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای فارس در ادامه با بیان اینکه میزان بارندگی سطح استان فارس در سال جاری ۱.۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: با توجه به اینکه استان فارس در منطقه‌ای خشک و نیمه قرار گرفته و میزان بارندگی نیز روند کاهشی دارد، استان فارس در تنش آبی قرار دارد.

وی افزود: در سال آبی جاری که از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود ۲۵۷ میلی‌متر بارش در استان فارس داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

بدری با بیان اینکه نسبت به بلندمدت ۵۵ ساله نیز ۱۴.۶ درصد کاهش داریم، گفت: شهرستان سپیدان با ۵۹۴ میلی‌متر پربارش‌ترین و فورگ داراب با ۱۲۷ میلی‌متر کم‌بارش‌ترین نقاط استان هستند.

بدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حجم ذخیره اب سدهای استان گفت: ۲ میلیارد و ۹۶۶ میلیون مترمکعب ذخیره آب سدهای ماست که بیشترین میزان آب ذخیره شده پشت سدها مربوط به سد درودزن، سد نلاصدرا و سر سلمان فارسی است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای فارس کاهش نزولات آسمانی، گرم شدن کره زمین و افزایش جمعیت را از جمله دلایل کم شدن منابع آبی عنوان کرد و افزود: در استان فارس ۹۰ درصد مصرف آب مربوط به کشاورزی، ۲ درصد صنعت و ۸ درصد شرب است و این نشان می‌دهد ما باید به سمت صنعتی شدن و مدیریت مصرف اب در بخش کشاورزی توجه کنیم که در این راستا نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های مجاز جهت کنترل میزان برداشت آب را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه کاهش منابع آبی منجر به مرگ طبیعی زمین با ایجاد فرونشست می‌شود، گفت: در نقاط مختلف استان پدیده فرونشست قابل مشاهده است.

بدری همچنین با بیان اینکه پنج خط انتقال اب از دریا در کشور عملیات شیرین سازی را انجام می‌دهند، گفت: از این خطوط یک مورد مربوط به فارس است که سهم ۴۰۰ میلیون متر مکعبی استان از این خط تامین می‌شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین